Alla jäkla sandfärgade klinkerplattor är äntligen på plats. Blev en del frustrationsutbrott på vägen nu ikväll och jag är väl inte direkt helnöjd med insatsen..
uploadfromtaptalk1347310881464.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
uploadfromtaptalk1347310914340.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Använde återstoden av den blandade fixen till att påbörja klinkerläggning i det som ska bli förrådsdel. Krävdes en hel del akrobatik för detta och hälsenan sa tillslut snäpp. Vad jag sa skriver jag inte ut för er hälsas skull ;0)
uploadfromtaptalk1347311014154.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sent from my LT18i using Byggahus
 
Det blev till att köpa (läs släpa en massa) hö för min del igår så sambon bidde ensam med renoveringen. Han påbörjade håltagningen för nya trappen dock har han lite halvångest över att ta hålet i betonggolvet. Några tips?

uploadfromtaptalk1347433347265.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Man skulle kunna påstå att vårt betongbjälklag är av det lite stabilare slaget ;0) dessutom 15cm tjockt vilket är 10 mer än grunden..

Ikväll blir det till att förbereda för elektrikern som kommer i morgon :0)

Sent from my LT18i using Byggahus
 
Jag bor i ett KAOS. Bara att konstatera..
Att ta hål i golvet för elen har inneburit att vårt kök ser ut såhär:
uploadfromtaptalk1347517333676.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vardagsrummet ser ut såhär än så länge. Värre lär det bli..
uploadfromtaptalk1347517413361.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Matrummet har vi inte hunnit börja med.

Vad kul att vi kommer få bo såhär i några månader. NOT!!

Funderar på att slänga över golvskivor så länge så att man kan gå där innan vi börjar renovera där men jag kommer inte på vad sådana heter. Någon som vet?

Sent from my LT18i using Byggahus
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Finns spontade golvspånskivor, typ 600x2400.. tycker du borde dra ut spiken och lägga ner ett par sådana, speciellt om du ändå ska dit med golvspånskivor sen!
 
Tack för tipset. Får köra en vända till Hornbach på lördag när vi ändå ska slänga allt skit som har blivit.

Sent from my LT18i using Byggahus
 
teamlundver skrev:
Jag bor i ett KAOS. Bara att konstatera..
Att ta hål i golvet för elen har inneburit att vårt kök ser ut såhär:
[bild]

Vardagsrummet ser ut såhär än så länge. Värre lär det bli..
[bild]

Matrummet har vi inte hunnit börja med.

Vad kul att vi kommer få bo såhär i några månader. NOT!!

Funderar på att slänga över golvskivor så länge så att man kan gå där innan vi börjar renovera där men jag kommer inte på vad sådana heter. Någon som vet?

Sent from my LT18i using Byggahus
Varför river ni nu om ni inte kan lägga i golvet igen?....att lägga i ett tillfälligt golv är slöseri med både tid och pengar...
 
Det var inte planen från början kan jag säga ;0)
Problemet är att våra betongväggar i källaren är så hårda att elektrikerns fräs vägrar görs ngt annat än ett litet märke på dem. Betongen måste alltså tas ut för hand /i stort sett). Eftersom nästan all el i källaren ska bli dold så kom vi fram till att den bästa lösningen var att dra den under golvet där uppe. Mkt blir även rörelsestyrt i källaren av den anledningen då dessa "kännare" kan placeras vid taket istället för halvvägs ner på väggen = mindre att ta bort.

Vi hade tänkt att köpa de golvskivor vi ska ha sen och lägga ut dem tillfälligt nu tills vi är klara med källaren. Förhoppningen är att hela huset son det är idag kan bli klart innan jul. Den stora tillbyggnaden blir först nästa år.

Sent from my LT18i using Byggahus
 
Inga bilder från gårdagen då jag mår skit just nu :( men tänkte bjuda på lite andra bilder i stället.

uploadfromtaptalk1347607463988.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Städfirman säljaren anlitade har inte gjort sitt jobb sådär super direkt..

uploadfromtaptalk1347607556352.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hemmadragen el i vaskskåpet. Ja varför inte?

uploadfromtaptalk1347607616618.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
uploadfromtaptalk1347607653070.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hemmalösningar i IKEA skafferi. En förbättring, helt klart. Eller? ;0)



Sent from my LT18i using Byggahus
 
teamlundver skrev:
Förhoppningen är att hela huset son det är idag kan bli klart innan jul.
Jösses, bränn inte ut er. Gör en rimlig plan så att ni inte blir besvikna. Kör på men glöm inte bort er själva. Oj, vad jag låter präktig men jag blev bara snabbt lite orolig när jag läste.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Riggen skrev:
Jösses, bränn inte ut er. Gör en rimlig plan så att ni inte blir besvikna. Kör på men glöm inte bort er själva. Oj, vad jag låter präktig men jag blev bara snabbt lite orolig när jag läste.
Tack för omtanken :) huset, som det är idag är som väl är inte så stort så jag hoppas det går. Man får väga slitet mot att leva i ett enda rum helt enkelt :0)

Och toaletten som finns idag behöver inte vara klar innan jul.

Sent from my LT18i using Byggahus
 
Väldigt rolig tråd att följa! Rubriken känns klockren =)

En fundering.
Vilken typ av putsbruk och målarfärg är det ni använt er av?
 
kent_n skrev:
Väldigt rolig tråd att följa! Rubriken känns klockren =)

En fundering.
Vilken typ av putsbruk och målarfärg är det ni använt er av?
Man tackar :p
Putsbruket i källaren är hornbachs egna. Använde dock finjas murbruk.

Målarfärgen är Sadolin. Våtrumsfärg i taket i tvättstuga och badrum. Vanlig takfärg i resten och silikatfärg på alla väggar.

Sent from my LT18i using Byggahus
 
VVS:are och betonghåltagare ringda idag :) Hoppas få tid redan denna vecka (vågar man hoppas?)
Elektrikern kommer på måndag - hade varit riktigt trevligt om han kunde göra det sista då.
Skulle vilja att renoverandet gick markant framåt denna vecka. Hur nu det ska gå med sambon i Stockholm och jag snörvlandes i sängen?
 
yey betonghåltagningen blir på onsdag :)
vvs:aren behagade dock inte dyka upp idg på bestämd tid så får let efter ngn annn i morgon :/

funderr lite på om vi sk ha högtlre i badrummet? Vi kommer så småningom instllera ett "hemnätverk" och jg hde gärn hft ngn typ v högtlare som kunde kommunicera med dett. Finns det? Och vd finns det för högtalare för betongväggar och betongtk?
 
Betonghåltagaren fick tydligen ett återbud så ni sitter jag och väntar på att de ska komma idag :)
Blir det en trappa till helgen månne?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.