Hmm, ljusbottnar..... Var hittar jag sådant?
Vi har exakt som du en side-by-side i ett 120 vägghål.
 
Köket jag monterat in är ett Smedstorp Kök från Skånska Österlen som du kan spana in här...

http://www.smedstorp.com/kok/kompletta-kok/BroddaXL

Jag har valt grå ek och svart ek varvat i mitt kök för att få lite liv i det.

De flesta köksleverantörer säljer ljusbottnar i matchande kulörer och de är ju egentligen tänkta för att fräsa in spotlights i och montera under väggskåpen men utan urfräsning för spotlights kan man ju göra lite vad man vill med materialet. ;)
 
Löste det sig för dig Nimajneb ? ;)
 
Fantastiskt fint, vilket lyft för hela huset!
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Riktigt riktigt satans snyggt, gillar de skarpt, hur bra som helst, gillar verkligen luckorna är de massiva ek luckor eller är de faner?


På tal om bottnar, dom jag målar brukar vara i 16mm spånskiva med urfräst för kablar å div prylar, det borde du kunna gå var som Ikea? Kansce har till och med.

Hoppas att du är nöjd, de skulle ja varit.
 
Tack för det... ja det blev ju lite förändrat ;)
 
Det här blev ett par rejäla lyft! Sobert med dina kombinationer i vitt o grått, snygga dörrar o spottar i taket. Det känns helt igenom harmoniskt (ja, jag vet att Ernst skulle verbaliserat ditt kök så man fick associationer till något helt annat ;)
men som sagt, helgjutet är ordet.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Thomas Lundquist
Nja, tycker det var bättre förut :), jag har ett marbodalkök från -93 som jag inte satt socklar och sidor på ännu. Men allt har sin tid och Rom byggdes inte på en dag och kanske är mitt kök trendigt snart igen :)
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
berne88 skrev:
Riktigt riktigt satans snyggt, gillar de skarpt, hur bra som helst, gillar verkligen luckorna är de massiva ek luckor eller är de faner?


På tal om bottnar, dom jag målar brukar vara i 16mm spånskiva med urfräst för kablar å div prylar, det borde du kunna gå var som Ikea? Kansce har till och med.

Hoppas att du är nöjd, de skulle ja varit.
Det är laminat faktiskt och sen gillar jag att det är 19mm tjocka ljusbottnar, frisidor och luckor/fronter...
Det blir lite maffigare än andras 14-16mm
 
Riktigt snyggt!!
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Ja det blev ju ett riktigt lyft! Stort plus för de genomtänkta bilderna, det uppskattas (y)
 
Tack... :)

Ja, jag gav mig inte så mycket tid att fotografera hela resan men tyckte det var ganska kul att lyckas få fram före och efter bilder där man ser kontrasterna ganska rejält. :)
 
Mikael_L
Snyggt (y), och skönt att få det gjort väl?
En fördel med att låta det ta tid innan jobbet påbörjas (eller att jobba långsamt) är att en del tankar mognar och resultatet blir ännu bättre.

Vad det gäller färgskalan så är det inte säkert att jag tycker det blev något direkt lyft, ty själv är jag ingen fan av den moderna vitt-grått-svart-rostfri-trenden. Även om vi själva också, trots allt, sveptes med en del i den trenden. :surprised:
Men hursomhelst skulle jag ändå alla dagar i veckan valt ert nya kök, än det gamla, färgerna är ju inte allt, helt enkelt. ;)
 
Snyggt! Undrar om jag kan få sambon att gå med på ett liknande koncept =)

Mikael_L: Jag ser det vit/grå/svarta som en neutral grund att sedan anpassa allt runtom för att få färg, blir billigare så =)
 
Mikael_L
Ja vårt kök (och en del andra utrymmen) blev alltför vita enligt min mening, för att det sen ska gå att färgsätta med prylar istället.
Tjejen min är ju lite rolig på det viset, på sätt och vis är hon ännu större motståndare än mig till svart/grått/vitt/r-f, men samtidigt rädd för färger.
Jag har verkligen försökt att få oss våga oss på lite djärva färger någonstans, eller kakel med kulör och/eller karaktär. Men då slår osäkerheten till och så kommer det: "Men slätt och vitt blir ju bra, så får gardiner och handdukar och sånt sätta färg!".
:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.