"TE garanterar
att genomsnittspriset inte överstiger 59 öre exkl. elskatt, elcertkost och moms under första året. "
Detta innebär väl att de efter 3 månader med prisgaranti. Så kan priset vara betydligt högre än de 59 öre. Eftersom det skall ses på 12 månader. Någon som har några synpunter på detta?
 
Pasi skrev:
Kan vara rätt läge, men tänk på att du får skatta för vinsten om du inte flyttar in i den nya villan inom tidsramen (kolla på RSV´s hemsida). Alltid "bäst" att flytta "direkt" till den nya bostaden (om den är dyrare än den gamla).
Ja, att det inte är så bra som det låter. 63öre var det högsta genomsnittet EON haft mellan 2003 - 2011, även den enda gången genomsnittet varit över 59 öre.

Det kan vara 80 öre 6 månader och 30 öre 6 månader vara under genomsnittet 59 öre per år.

Det är varken uselt eller bättre än andras. Men Telinet har bättre andra avtal.
 
Redigerat:
mycke_nu skrev:
Skickade just ett email till Telinet och bad om skriftlig bekräftelse av leverantörsbytet. Det här skall bli spännande!
Något nytt?
 
Jag fick svar via email (efter tre dagar) att jag skulle få ett avtal med posten, men än så länge är det tomt i brevlådan..
 
M
Nimajneb skrev:
Något nytt?
Jag har fått ett brev hem nu med bekräftelse
 
Även jag har fått en bekräftelse från Telinet. I avtalet har de skrivit väldigt tydligt vad som gäller så de försöker definitivt inte blåsa någon. Blir bra det här!
 
Även jag har fått min bekräftelse av Telinet.
Priset för 1 dec-28 feb är alltså detsamma som tex den lägsta månatliga rörliga nivå Vattenfall haft under den senaste 5åren (Juli 2012).
Jämför man med dom senaste åren för samma tidsperiod så är priset 50-70% billigare gentemot rörligt pris.

Det blir till att ha varmt o gott i vinter och samtidigt spara kanske 4-5000kr i elkostnader:)

För er som ännu inte slagit till så finns fortfarande möjligheten där även om den gått upp några ören sedan bla jag anmälde mig.
 
Nu damp det ner i lådan!
17 öre/kWh 1 dec - 28 februari. (y)
 
mycke_nu skrev:
Nu damp det ner i lådan!
17 öre/kWh 1 dec - 28 februari. (y)
Undrar varför blekingebor ska subventionera gotlänningar. 6öre extra bara för att man inte bor långt norrut på en ö :(

En av grabbarna sa ikväll att jag måste sluta tjata om att spara på värmen i vinter (läs inte ha öppet fönster) IOM att vi sparar mer för varje kWh som vi förbrukar.
 
Nimajneb skrev:
Undrar varför blekingebor ska subventionera gotlänningar. 6öre extra bara för att man inte bor långt norrut på en ö :(
För att Skåningarna inte ville ha Barsebäck.. Ni borde stoppa in lite uran i Karlshamnsverket! :wow:
 
  • Gilla
Enk Projektet
  • Laddar…
mycke_nu skrev:
För att Skåningarna inte ville ha Barsebäck.. Ni borde stoppa in lite uran i Karlshamnsverket! :wow:
Nu var det väl förvisso Danskarna som på något sett fick oss att stänga Barsebäck. Karlshamnsverket är väl Sveriges räddare i nöden, får ringa dom o be dom lägga ett extra Gotlandspåslag på sina räkningar om dom skulle sparka igång brännaren i vinter.

Men nu är det väl så att vi köper Norsk el och Norrmännen vet nog inte ens var Gotland ligger, kanske tror dom att det är en förort till Stockholm eller någon annan norrlandskommun med subventionerad el ;)
 
Kan väl först säga att mitt elpris är låst 1 år till(totalt 3) på 54,10 öre/kWh förvisso högt med tanke på sommarens låga priser men men vet ju aldrig.Tecknade förstås fast avtal efter chockpriserna vintern 2010-11 men en annan sak som jag retar mig på är övriga kostnader, fick hem fakturor idag har 2 enkeltariff 16A på ena förbrukat 199kWh totalpris 568kr det knappt det lönar sig att förbruka lite el kan man tycka alla andra avgifter äter ju upp kWh priset när man förbrukar lite.

Vad har ni för elöverföringsavgift(8,8öre + moms), abonnemangsavgift/år(3292kr + moms) samt energiskatt (19.20 + moms även här då)

Vore spännande och se om det skiljer sig.
 
Sådär. Nu fick jag med ett brev efter lite tjat. 17 öre december -februari trots att jag är befintlig kund. Sjukt bra. :-D
 
Någon som fått igång elen via Telinets förmånliga 3-månadersavtal än? Jag tror att mitt avtal börjar gälla 2012-12-03 men kanske någon annan som var lite snabbare?
 
Snacka om timing, årets kallaste natt med flera minusgrader och samtidigt kickade Telinets 3mån abo igång.:p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.