Jag anmäler mig som intresserad testare. Jag skall precis påbörja bygget av en toalett på övervåningen snabbt följt av ett garagebygge. Jag tycker det är bra när saker är i våg och vinkel:)
 
Ansluter mig till listan över intresserade testare - Hus från -49 och hela härliga undervåningen kvar att renovera med badrum, golv, innertak samt en tvätt stuga.
Inte för att missa ett nytt burspråk över entrén framsida.
Kikat på just denna modell tidigare och jag tror att den skulle vara ett bra komplement som kommer till stor användning.

Så med andra ord - Är mycket nyfiken vad detta verktyg kan bidra med och ställer gärna upp i en testpatrull.
 
Testar gärna.

Ligger en "inklädnad" av ytterligare en trädgårdsmur i planerna så det skulle passa fint med en smidig mätare just nu
 
Lasermätare, aldrig sett nån, ännu mindre provat nån. Kan man ha nytta av den i ett trädäcksbygge? I så fall anmäler jag mitt intresse!
 
Eftersom farsan sågat av åtminstone 5 tumstockar och nåt enstaka måttband med ger- & kapsågen under mitt husbygge med tillhörande garage, altaner etc etc så känns det kanske som en lasermätare hade suttit som Hans i Greta. Dessutom verkar ungarna ha en smått fantastisk förkärlek till tumstockar (läs bryta av dem!!), känns som jag lagt nog med pengar på tumstockar vid det här laget....lasermätare åt folket!!!!
 
Hej

Jag anmäler mej som testare av lasermätare då jag under hösten och vintern skall bygga tvåvånings suterränggarage på 63m2 / plan. En lasermätare kommer att kunna användas vid 100 tals olika mätsituationer såsom placering av sulformer, mellanväggar, korsmått för element, fönsterhöjder, placering av brunnar, bjälklagsöppning mm.
 
Ja jag måste nog ansluta mig till skaran av intresserade testare denna gång. Är lite nyfiken på hur denna grunka kan ersätta mina andra korta analoga vattenpass, fungera som komplement till talmetern/tumstocken, ersätta långa måttband och jobba tillsammans med linjelasern. Dessutom gillar jag verkligen den blåa färgen.

Projekt? Det vore ärligt talat enklare att räkna upp vilka projekt som INTE pågår.....
 
jag är också sugen på att testa. Allt som kan förbättra och snabba upp byggande är riktigt intressant.
Sen så har man ju längden svart på vitt när man ska kapa sen:), har ju hänt att man har "tappat bort"
en decimeter mellan mätningen och kapsågen någon gång..hehe.

Håller på att renovera i en källare och där är det aldrig rakt.
/
M
 
Mitt måttband med laser ligger ingjutet under badrumsgolvet så en ny laser-leksak vore ju skoj... Jag tror det kunde komma väl till pass eftersom jag har 85kvm klinker att lägga på undervåningen, 100kvm fiskbensparkett på övervåningen och före det golvvärmerör för hela ytan... Sen ska köket upp och ett badrum fixas till...

Jag har ju fyra veckor på mig så egentligen är det väl lite onödigt lyx med lasermått, att använda mitt gamla sneda måttband fungerar ju, men jag testar mer än gärna så kan jag berätta sen om det var bättre än ett gammalt snett måttband (med lite rost).

Tack för mig!

Mvh,
Anders
 
Jag anmäler mitt intresse. Jag har som så många andra här ett flertal projekt i gång där en lasermätare vara perfekt att ha och testas i.
 
ullberg
Jag anmäler också intresse, kan bistå med en jämförelse med den enklare Leica D2 jag har (som jag inte är helt nöjd med precisionen på). Får jag möjligheten att testa kommer den användas såväl inne (en hel del listning på gång just nu) som ute, skulle vara spännande att se vilken (om någon) hjälp man kan ha, av primärt passet gissar jag, när man bygger väg som jag gör nu. ett ytterdörrsbyte lär den också få jobba med f.ö.

/U
 
M
Anmäler också mitt intresse. Helt enkelt för att det gamla vattenpasset är trasigt, och jag har problem med ett allrumsgolv som lutar och buktar som ska försöka åtgärdas.
 
Jag anmäler mitt intresse som testare!
Vårt hus kom igår kl 07.00 så snart har vi en himla massa saker att montera och bygga som måste vara i våg. Insåg också precis att vi behöver en mur runt halva tomten för det lutar åt två olika håll där, så blir trickigt att få till det! I vår blir det dags för altanbygge - i "T" form så då vore det också superbra att ha.
 
...jag sitter här och kliar mig i huvudet och försöker komma på hur man får saker i våg med en avståndsmätare...
 
M
Nyfniken skrev:
...jag sitter här och kliar mig i huvudet och försöker komma på hur man får saker i våg med en avståndsmätare...
Det kommer du att få reda på när du läser min testrapport ;-)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.