Vi har fått fem lasermätare modell Bosch GLM 80 + R60 från Bosch. Nu undrar jag vilka av er som vill testa denna och berätta vad ni tycker. Efter testet får du behålla mätaren. Precis som tidigare är motprestationen alltså att du berättar vad du tyckte.

Anmäl ert intresse till mig i den här tråden senast måndagen den 3 september. Motivera gärna varför ni vill testa. Jag har fem lasermätare, får jag in fler än fem intresserade kommer jag att prioritera efter antalet inlägg och/eller visat engagemang i Byggahus forum.

pereskilsson-lasermatera-boschglm80.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Länk till tidigare Byggahus testar-trådar:
Test av sladdlös borrhammare
Test av multicutter
 
Eftersom jag renoverar ett äldre hus med få räta vinklar blir det en hel del mätande och då hade en fjngerande lasermätare varit mycket praktisk. De billigare modeller jag provat har inte ingett något förtroende så kontrollmätning har varit nödvändig... I dessa fall tillför ju inte lasermätaren något.

Den inbyggda lutningsgivaren skulle vara praktisk vid tillsågning av skivmaterial.

Kort sagt - jag anmäler mitt intresse som testare.
 
Nybliven husägare som börjat renovera. Skulle verkligen vilja testa lasermätaren, allt som underlättar är av godo :)

Dock ganska ny på forumet så chansen kanske inte är så stor, men men!
 
Jag vill också anmäla mitt intresse!

Framför mig har jag en hel övervåning (ca 90 m2) som både ska få nya golv och ytskikt på väggarna, så nog finns det möjligheter till att testa!

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
 
Jag vill gärna testa detta instrument.

Håller på att renovera vårat radhus helt och hållet. Kan tänka att man har användning av lasern även när byggfasen är över då det är dags för "piffning"

Skall bygga nytt föråd och alltan framöver också.
 
Anmäler mig också som frivillig testare.
Har sen några år Bosch DLE 70 och vet svagheterna med den modellen, skulle vara intressant och se vad som förbättrats. Skall inom de närmsta veckorna börja med utsättning av mitt nya uterum där det kommer att behövas både längsmätning med millimeterpassning samt lutningsmätning.
 
D
Anmäler mitt intresse. Håller på att bygga/inreda ett uterum med balkong ovanpå så en hel del mätande blir det.
 
Jag renoverar en gammal funkiskåk från 1946. Den som byggt har nog varken haft vinkelhake eller millimetermått. Min laser av tidig generation har lämnat in efter ett fall i betongen, en ny måste införskaffas. Vore ju tacknämligt med ett testinstrument,
 
Snälla, låt mig testa innan jag blir tokig när jag håller på att lägga golv på den trånga kallvinden för att få lite mer förvaringsyta. Det är långa avstånd med regler som (helst) ska ligga i våg och varje förflyttning av för att hantera långpasset är förenat med mycket möda.
 
Renoverar både hus och större båt och framför allt i båten är det svårt att ta mått och mäta vinklar.
Efter att ha kollat lite videor på Youtube inser jag att Bosch GLM 80 + R60 skulle underlätta väldigt i mitt fortsatta inredningsabete.
Så jag testar och sammanställer gärna en testrapport. Kan låna en Bosch PLR25 för att ha som jämförelseobjekt.
 
Jag hade också gärna ställt upp som testare av just dessa eftersom detta är en av få verktyg jag saknar. Har dessutom i september-oktober lite extra tid att göra testerna och skriva en utförlig testrapport med bilder
 
Ställer upp!

Jobbar inom mark/grund-sidan på ett företag och när vi kontrollmäter avlopp och sätter ut väggarna för där vattnet skall upp så måste man krypa fram och tillbaks på den blöta cellplasten så det hade varit väldigt smidigt med en avståndsmätare! Skulle nog kunna förbättra och effektivisera arbetet avsevärt!

Så har möjlighet att genom mitt jobb att prova den mycket samt att visa mycket bilder :)

MVH Nefcairion
 
Jag anmäler mitt intresse. Har känt och klämt många gånger på dylika apparater, men det har alltid funnits annat att prioritera.
 
Anmäler mitt intresse som testprovare..
Skulle vara kul att få testa dessa verktyg nu när jag håller på att bygga ut huset.
 
Äger redan en Leica D5 och ett vattenpass med lutningssensor så jag har samma funktioner som denna aktuella pass. Så ni som testar vill jag gärna att ni jämför med liknande utrustning, hittills har jag inte saknat "kombo-funktionen".

BTW, borde inte testtrådarna klistras ihop i en tråd i denna forumdel? För det tycks vara ett återkommande tema så det är synd att testerna försvinner i mängden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.