Tack Protte! Den tanken slog mig inte ens...
Här kommer bilderna. bild(1).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
bild.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • bild(1).JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Man slutar inte att förvånas.
Undrar var de gipsskruvarna slutar?
Är det en synvilla att delen utanför sitter lägre än den i skåpet?
Kanske inte så underligt att stickpropparna hoppar ur om skåpstommen sitter mellan över och underdel.

Vad som är lite underligt, visst finns det infällda enkla uttag med lock? Frågan är till elproffsen.
Grannen har ett på fasaden, kanske 15 år sedan jag bytte åt honom.

Det vore läge att ta dit någon som kan se hur det är gjort, det ser mycket tveksamt ut.
Undrar hur elektriker om det nu var en, kan motivera en sådan avvikelse från hur produkten är tänkt att monteras.
Verkar som det går åt en hel del tätningsklet för den firman.
Jag skulle inte vilja ha det som det är utfört, never.
 
sargar skrev:
[bild][bild]
O herre gud...
 
Ingen synvilla, den sitter lägre.
Jag blir jättenervös att nåt är fel när ni säger sådär! Ska vi ta in nån att kontrollera uttaget??
 
Visst var det en trasig golvvärmekabel först?Och så var det väl en JFB.
Och så ett uttag som som inte ens ser amatörmässigt ut.
Hur ser det ut med belysningen?


Hittills 3 av 4 som är fel..............


Protte
 
Vad en del SK proffs är uppfinnngsrika,
Kontrollera absolut
 
Fanken oxå.. Alla såna här koller har kostat oss massor! Vi har utlägg på runt 10' redan...som firman inte vill känna förståelse för att vi önskar att dom betalade så att vi som kund går säkra och får veta status på.
 
Belysningen är en spegelarmatur och en taklampa, båda på
dimmer.
 
Vi blir så besvikna hela tiden. Vi kan ju inte sånt här varav anledningen till att anlita en firma.
Nu får vi lägga åtskilliga timmar på att läsa på och ringa folk etc samt att en massa pengar försvinner
på olika 'kontroller' an firmans dåliga arbete...
 
D
Men alltså... idén med det här eluttaget i skåpet är väl ändå beställarens? Kan hända att det är dåligt utfört, men idén att fälla in ett eluttag i badrumsskåpet verkar ju vara TS önskning?
 
Du har rätt, vi önskade ett infällt uttag men vi kan inte reglerna så är det utfört trots att regler säger emot så hade vi ju så klart velat ha ett 'nej det får man inte'. Och att sätta uttaget fult och konstigt är ju inte kul det heller - och inte vad vi bad om heller.
 
Vi vet inte ens om det FÅR vara ett uttag där, rent måttmässigt, som jag läst här i tråden...
 
DIY_freak skrev:
Men alltså... idén med det här eluttaget i skåpet är väl ändå beställarens? Kan hända att det är dåligt utfört, men idén att fälla in ett eluttag i badrumsskåpet verkar ju vara TS önskning?
Och? Vill kunden ha ett uttag så sätter man ett uttag där godkänt.

Sent from my HTC One X using Byggahus
 
  • Gilla
Atom och 3 till
  • Laddar…
Glöm advokater och liknande. Ni kommer bara att förlora ännu mera pengar. Låt detta badrum bli lärpengar för framtiden istället:
1) Åk inte bort 4 veckor när hantverkare är i huset
2) Anlita firmor med referenser
3) Ännu hellre, lär er själva och bygg, snyggare, säkrare och billigare!
 
sargar skrev:
Vi vet inte ens om det FÅR vara ett uttag där, rent måttmässigt, som jag läst här i tråden...
Uttaget skall sitta minst 120cm från duschen, dvs från blandaren/munstycket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.