Slacker32 skrev:
Fantastisk ingång, fast vintertiden lockar inte. Har bott i Japan vinter och trots relativt nytt så
blåste det rätt igenom englasskjutfönstren. 20mm isolering på (betong)väggarna och 50mm i taket
gjorde inte saken bättre. Intressant är att här i Sverige drar ju närhet till järnväg ner priset,
(kanske är det annorlunda i STHLM?).
Kul att det gillas! I Japan vill alla bo nära kommunikationer, så speciellt nära tunnelbanan (som i det här fallet) drar upp priset. Det här huset har ingen isolering alls och absolut ingen uppvärmning, varje rum värms upp separat. Så nog tusan blir det kallt. Själv har jag aldrig bott i ett hus eller en lägenhet i Japan med värme... men det går, man vänjer sig! (^-^)/
 
RoTe
Tokyoboy skrev:
Kul att det gillas! I Japan vill alla bo nära kommunikationer, så speciellt nära tunnelbanan (som i det här fallet) drar upp priset. Det här huset har ingen isolering alls och absolut ingen uppvärmning, varje rum värms upp separat. Så nog tusan blir det kallt. Själv har jag aldrig bott i ett hus eller en lägenhet i Japan med värme... men det går, man vänjer sig! (^-^)/
Det låter inte speciellt... civiliserat?
 
Andreas_Hansson skrev:
Ulf Samuelsson har sin villa i Leksand till salu.
12.9 mille
Men coolt. Nja
[länk]
Snacka om USA-inspirerat.... Riktigt fult om ni frågar mig, eller "tacky" på engelska.
 
Varför visar man bilder på en kladdig diskmaskin å en badrumskommod med ofärdiga golvsocklar?
 
Gott om bord var det ju iallafall...
 
b8q skrev:
Gott om bord var det ju iallafall...
Jo, det fanns ju knappt en bild utan minste ett bord på.

Dock så hänger jag upp mig på driftskostnaden (även på detta hus), hur kan ett hus på drygt 200 kvm, byggt 2007 och beläget i Stockholm kosta nästan 50.000 per år att hålla igång?

Själv har jag ett hus i Norrbotten på ca 190 kvm. Huset är byggt 1967 men tilläggsisolerat ca 2005. Har en elräkning på ca 25.000/år inkl alla avgifter. V/A ligger väl på ca 5.000/år och försäkring, några tusen till. Nåt jag glömt?
 
vojma skrev:
Jo, det fanns ju knappt en bild utan minste ett bord på.

Dock så hänger jag upp mig på driftskostnaden (även på detta hus), hur kan ett hus på drygt 200 kvm, byggt 2007 och beläget i Stockholm kosta nästan 50.000 per år att hålla igång?


Själv har jag ett hus i Norrbotten på ca 190 kvm. Huset är byggt 1967 men tilläggsisolerat ca 2005. Har en elräkning på ca 25.000/år inkl alla avgifter. V/A ligger väl på ca 5.000/år och försäkring, några tusen till. Nåt jag glömt?
Bastun används väldigt mycket?...biggrin.gif
 
vojma skrev:
Har en elräkning på ca 25.000/år inkl alla avgifter. V/A ligger väl på ca 5.000/år och försäkring, några tusen till. Nåt jag glömt?
Tror även sopavgift, sotare och avgift till sammfällighet skall ingå, men detta är normalt inga extremt höga kostnader.
 
Ja så fult hus som det är förstår jag att de var tvungna att sänka priset.
Det var ju ett bra läge annars...
 
Kloge skrev:
En kreativ lösning på att ta tillvara på värmen från kaminen

[länk]
Riktigt, riktigt, riktigt snyggt gjort.
 
  • Gilla
M J och 2 till
  • Laddar…
Kloge skrev:
En kreativ lösning på att ta tillvara på värmen från kaminen

[länk]
Det är alltså detta huset Terry Gilliam använde som kuliss i Brazil. :D
 
Kloge skrev:
En kreativ lösning på att ta tillvara på värmen från kaminen

[länk]
Herregud! Det var nog det klåpigaste jag har sett.
 
  • Gilla
Steffo1980
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.