Såg några i pappkartong på Ica maxi Karlstad idag. I Kristinehamn frågade dom bara om ja inte va riktigt när ja undra om dom hade. Skulle inte ha nån iof, tänkte mest om dom hade med l-box för en kompis va ute efter ny dragare. Ang ljudsignal i laddarna så har vi ett Makita 18V paket i jourbilen på firman med fordonsladdare, och den ligger inne i hytten på golvet, o varje gång batteri är färdigt så spelar den en melodi så man skiter på sig o kör av vägen i ren skräck. Helt jävla onödigt enl mig men de äldre, halvdöva o halvbilnda gubbarna som är med i jouren anser att det inte stör dom... konstigt, när dom knapp hör motorn i en noll isolerad Toyota HiAce dieselturbo.... Nej, bort med signalerna i laddarna. Är samma sak med en Milwaukee laddare vi har, men den är 230v så där den står stör det inte på samma sätt. Oups, massa offtopic nu :p
 
Redigerat:
Nu har även jag slagit till på en Bosch GSR 18-2-Li på ICA Maxi för 1599 kr. Fanns inga med L-boxx i Uppsala utan bara plastinsatsen men det spelar ingen roll för mig. Har aldrig använt lådan till min gamla gröna Bosch-skruvdragare. Det är ju ett verktyg man använder väldigt ofta så jag packar aldrig ner det i någon låda.

Två batterier är ett mer än jag haft tidigare. Har alltid klarat mig bra med ett batteri men visst är det toppen med två!

Vikten på 1,4 kg är riktigt bra för en 18 V. Har varit inställd på 14,4 V men den här kändes bra i handen utan att vara tung.

19/45 Nm är nog ungefär som min gamla. Kanske lite högre.

Är på gång att bygga altantak inom kort så snart är det upp till bevis för dragaren!

Hur är det för er andra? Har ju gått ett par månader sedan tråden senast uppdaterades. Har ni gjort några projekt i sommar med skruvdragaren? Nöjda?
 
Jag har skruvat gips i taket, på vägen och borrat ett par 18mm hål. Det fungerade utmärkt, föga förvånande.. 2 batterier är ovärderligt att ha när de är så små! Att borra kräver en del av batteriet.
 
ullberg
DjAlbert skrev:
Såg några i pappkartong på Ica maxi Karlstad idag. I Kristinehamn frågade dom bara om ja inte va riktigt när ja undra om dom hade. Skulle inte ha nån iof, tänkte mest om dom hade med l-box för en kompis va ute efter ny dragare. Ang ljudsignal i laddarna så har vi ett Makita 18V paket i jourbilen på firman med fordonsladdare, och den ligger inne i hytten på golvet, o varje gång batteri är färdigt så spelar den en melodi så man skiter på sig o kör av vägen i ren skräck. Helt jävla onödigt enl mig men de äldre, halvdöva o halvbilnda gubbarna som är med i jouren anser att det inte stör dom... konstigt, när dom knapp hör motorn i en noll isolerad Toyota HiAce dieselturbo.... Nej, bort med signalerna i laddarna. Är samma sak med en Milwaukee laddare vi har, men den är 230v så där den står stör det inte på samma sätt. Oups, massa offtopic nu :p
Lite sent kanske men ändå: på Makita (och säkert många andra) kan man stänga av ljudet så du slipper köra i diket. Genom att sätta i och direkt ta ut batteriet byter du melodi (ja det finns flera) och en av "melodierna" är ingen melodi...

/U


EDIT: vilket också Skalman skriver om redan på sidan 1 (i webbversionen)
 
Redigerat:
Jag köpte en innan sommaren och är otroligt nöjd, för min del har ja ersatt en äldre b&d nimh så mina krav kanske inte var så höga. Har skruvat trall och lite möbel/grindbygge. Den klarar även att dra i måttliga franskskruv så man slipper köra spärrnyckel hela vägen...

Eftersom min sticksåg sjöng på sista versen skaffade jag även en GST 18 solo med l-boxx. Kan meddela att både skruvdragaren och sågen får plats med lite modifiering.

Kort sagt - nöjd med skruvdragaren!
 
Konstigt att de har lboxx/kartong och till samma pris. Boxxarna är ju tyvärr ohemult dyra om man vill ha en lös senare.
 
Någon som har sett om det är någon butik i stockholm som har kvar maskiner?
/Fredrik
 
bedrup skrev:
Någon som har sett om det är någon butik i stockholm som har kvar maskiner?
/Fredrik
Botkyrka hade fått upp en ny hög med maskiner, men nu kostade dom 2599 :(
 
I Uppsala har de igår lassat upp en ny laddning med ca 10 skruvdragare (utan Lboxx)

Priset är fortfarande 1599 kr.
 
fanns i karlstad igår för 1600:- 2-3 st kvar, hade glömt min dragare hemma så det blev en ny...

fanns ingen med l-box
 
nino skrev:
fanns i karlstad igår för 1600:- 2-3 st kvar, hade glömt min dragare hemma så det blev en ny...

fanns ingen med l-box
"glömt hemma", det var en bra ursäkt, den måste jag komma ihåg till nästa gång jag "behöver" köpa en ny maskin ;)
 
Misstänker att det står fel eller att Ica inte har koll på vad l-boxx är. Det som ingått när jag sett dom och i alla inlägg här är inlägg till l-boxx, levererat i kartong.

Sent from my GT-I9300 using Byggahus
 
Min hade då en stor klumpig plast låda med

(som jag övervägde och slänga)
 
Den tar jag i så fall gärna! Tycker det är smidigt med en låda att ha och flytta runt grejerna i...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.