Vad tycker DU om gillafunktionen på Byggahus.se?

  • Jag gillar Gilla!

    10 Röster 52,6%
  • Jag gillar INTE Gilla!

    4 Röster 21,1%
  • Gilla är OK men funktionen kunde förbättras.

    5 Röster 26,3%
  • Antal röster
    19
  • Omröstningen stängd .
Hur var det med att kunna se dom inlägg jag själv gillat?
 
Nu går det att se vilka av ens inlägg som blivit gillade, vilka inlägg som blivit mest gillade totalt sett och vilka användare som fått mest gillanden. Vi har inte hunnit med att skapa en lista över vilka inlägg som man själv gillat men det kommer inom kort. Hoppas ni tycker om gillatopplistorna så här långt.
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Per Eskilsson skrev:
Nu går det att se vilka av ens inlägg som blivit gillade, vilka inlägg som blivit mest gillade totalt sett och vilka användare som fått mest gillanden. Vi har inte hunnit med att skapa en lista över vilka inlägg som man själv gillat men det kommer iinom kort. Hoppas ni tycker om gillatopplistorna så här långt.
Var hittar man vilka av ens egna inlägg som blivit gillade?

Hittar det varken i tapatalk eller via webbläsaren. Hittar mest gillade däremot..
 
Vad jag saknar? Att kunna sortera sökresultat på trådar med flest gilla i, tror jag vi diskuterade tidigare. Jag vet inte om det ännu är nyttigt, det kanske vore lika bra att kunna sortera på flest postade svar. Men någon form av "kvalitetsindexering" skulle jag vilja få ut av det. Om det nu används på det sättet återstår väl och se.
 
kinglolle skrev:
Var hittar man vilka av ens egna inlägg som blivit gillade?

Hittar det varken i tapatalk eller via webbläsaren. Hittar mest gillade däremot..
Namnlös2.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nimajneb skrev:
Hur var det med att kunna se dom inlägg jag själv gillat?
Från och med i morgon bitti/förmiddag kommer det att kunna gå att se vilka inlägg man själv gillat.
 
  • Gilla
Nimajneb
  • Laddar…
kinglolle skrev:
Var hittar man vilka av ens egna inlägg som blivit gillade?

Hittar det varken i tapatalk eller via webbläsaren. Hittar mest gillade däremot..
Precis som wanegardh tidigare meddelat har vi nu länkat "Gillad 93 gånger i 38 inlägg" under ditt användarnamn. Gillatopplistorna funkar tyvärr inte i Tapatalk.
 
Per Eskilsson skrev:
Precis som wanegardh tidigare meddelat har vi nu länkat "Gillad 93 gånger i 38 inlägg" under ditt användarnamn. Gillatopplistorna funkar tyvärr inte i Tapatalk.
Jag såg det

Tack till er båda :)
 
Att sotera trådar efter antalet svar är i alla fall möjligt; http://www.byggahus.se/forum/information-feedback/ Klicka på "svar" ovanför kolumnen med antalet svar.

Att sortera dom vanliga forumlistningssidorna efter antalet gillningar per tråd är ganska svårt. Delvis för att den informationen inte finns samlad på något bra ställe (det är tungt att sammanställa) och delvis för att det är ganska svårt att göra om sorteringsfunktionerna för trådarna.

Möjligtvis så går det dock att presentera informationen på något annat sätt. Inga garantier dock. :)
 
Imorse släppte vi en uppdatering av Byggahus.se (version 4.1.3).

Den största nyheten i denna version är att det nu går att se vilka inlägg som man själv gillat (det går också att se vilka inlägg som någon annan gillat om man vill se det). Det kan du göra genom att först klicka på "Gillad 32 gånger i 17 inlägg" under användarnamnet och sedan på "Visa inlägg gillade av Marlen Eskilsson". Inläggen listas då i kronologisk ordning, dvs i den ordning de blivit gillade.

Hoppas ni tycker om funktionen.
 
  • Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
Jag skulle gilla om funktionen som visar de inlägg som man gjort som blivit gillade hade en funktion så man kunde välja sortering för att hitta vilka inlägg som blivit gillade tex. idag.

Gillar ni den iden? :)
 
Anledningen till att vi visar upp "mexitegels mest gillade inlägg" är att det var enklast att få till det så när vi gjorde det. Men jag tror liksom du att man hellre vill se "mexitegels gillade inlägg" i kronologisk ordning istället.
 
Nja, det är absolut intressant att se vilka inlägg som gillats mest. Så default kan vara som det är nu med skillnaden att man inom varje "gilla-grupp" sorterar på inläggsdatum. Men att möjligheten finns att välja att bara sortera på datum.
 
Nu när jag hittat funktionen att söka efter mina och andras gillade inlägg, och gillanden, går det att reflektera lite över värdet. 1 gillande skulle faktiskt kunna tas bort...dvs jag tycker spontant att inlägg med 2 eller fler gillanden faktiskt kvalitetsmässigt höjer sig över de med 1 gillande (eller helt utan). Speciellt då det finns någon/några medlem som verkar gilla allt de läser av ren upphetsning över att solen gick upp även idag eller nåt.... Man (jag) vill ju ha gillanden för att lära sig vad som tilltalar/tillför/hjälper/underhåller. Om något ska ändras i BH vet jag inte ännu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.