Ja, prcis så känner vi i alla de tvister vi haft. En diskussion o mötas....tyvärr är alla. Företag eller privatpersoner inte så kompromissvilliga. Det företag vi tjafsar med för tilfället har själva erkänt att de inteens muntligen informerat om tillägg....TROTS dettta föreslog vi att ta 50procent som förlikning.....men kalla handen. Eller som de sa: vartenda öre skall in. Nåja då får vi väl se.
 
Ja det kanske är så att dom vägrar... Trist då när man ändå ger dom chansen återigen att vas ett seriöst företag.
Hur arga dom är på oss så borde dom hålla det för sig själva och vara proffsiga utåt gentemot oss. Vi har ändå rätt att vara missnöjda och få fel åtgärdade... :(
tycker tom att det är trist att gå till ARN för att det blir konsekvenser men vi kan inte släppa detta; dels för att vi vill ha ett fint badrum å dels för att vi känner oss kränkta och därmed ledsna och upprörda.
 
sargar skrev:
Ja det kanske är så att dom vägrar... Trist då när man ändå ger dom chansen återigen att vas ett seriöst företag.
Hur arga dom är på oss så borde dom hålla det för sig själva och vara proffsiga utåt gentemot oss. Vi har ändå rätt att vara missnöjda och få fel åtgärdade... :(
tycker tom att det är trist att gå till ARN för att det blir konsekvenser men vi kan inte släppa detta; dels för att vi vill ha ett fint badrum å dels för att vi känner oss kränkta och därmed ledsna och upprörda.
Att bli kränkta o inte få upprättelse, känns oerhört påfrestande,och jag förstår er upprördhet,jag lider med alla som blir utsatta för sådant elände,men stå på er hopps det löser sig
 
Jag har anlitat Mathe Kakel o Bygg för en badrumsrenovering, som blev alldeles utmärkt, har även pratat med flertalet av deras tidigare kunder som också var kanon nöjda. Bra utförda arbeten av behöriga hantverkare till varje enskild del av processen i en badrums renovering. Känns som att undertecknad sargar är ute efter lite publicitet kanske vara med i tv. Om det nu är så illa som skrivs finns väll ingen anledning att fega ur och inte dra det vidare till Arn eller tingsrätten. Men det finns väll inte så mycket att komma med , så dom vågar väll inte göra bort sig offentligt, bara gnälla i detta forum. Den dan ni kan komma med nåt sakligt t.e.x en Arn eller Tingsrätsdom, så finn ju åtminstone nått att gnälla på.
FEGT att gnälla och inte våga agera.
 
  • Gilla
stake
  • Laddar…
Anndi skrev:
Jag har anlitat Mathe Kakel o Bygg för en badrumsrenovering, som blev alldeles utmärkt, har även pratat med flertalet av deras tidigare kunder som också var kanon nöjda. Bra utförda arbeten av behöriga hantverkare till varje enskild del av processen i en badrums renovering. Känns som att undertecknad sargar är ute efter lite publicitet kanske vara med i tv. Om det nu är så illa som skrivs finns väll ingen anledning att fega ur och inte dra det vidare till Arn eller tingsrätten. Men det finns väll inte så mycket att komma med , så dom vågar väll inte göra bort sig offentligt, bara gnälla i detta forum. Den dan ni kan komma med nåt sakligt t.e.x en Arn eller Tingsrätsdom, så finn ju åtminstone nått att gnälla på.
FEGT att gnälla och inte våga agera.
o du jobbar för mathe kakel o bygg? har du läst tråden? TS har precis haft en besiktningsman hos sig som hittat en massa allvarliga brister, men de e klart besiktningsmannen kan ju ha hittat på alltihop..
 
Jag har raderat en del otrevliga påhopp från användare Anndi, och följdinlägg som kommenterar dem.

Användare Anndi får gärna berätta i lite mera detaljer om det arbete han var så nöjd med (om det nu är sant), men han får då vårda sitt språk lite.
 
Fegt att gnälla? Vi är kunder som inte är nöjda med flera saker men kan dela upp det i 2 kategorier;
1. Ej nöjda med delar av badrummet,
2. Ej nöjda med bemötandet från firman

Menar Anndi att man inte har rätt som kund att bli nöjd?
Hur tycker du vi ska göra? Du kanske har bra tips?
 
Det besiktningsmannen inte kan besiktiga utan att öppna i väggen nu, är hur rör och kopplingar sitter.
Vi som kund har försökt få specificerat vad som gjorts och hur den biten ser ut men Kakel i bygg har sagt åt VVS och el-firmorna att inte svara oss. Och inga papper får vi av kakel i bygg... Inte ens ett kvalitetsintyg av deras egna arbete har dykt upp. Trots påtryckningar från oss flertalet gånger!
klart vi blir jobbiga kunder, det fattar väl vi med, men säg vad vi kan höra för att få det vi betalat för!
Hade vi haft tiden och kunskapen hade vi renoverat det själva - å i efterhand har vi insett att det skulle blivit bättre...

Igår märkte vi att elitserie dom satt dit inte heller fungerar... Besiktningsmannen har sagt åt oss att vi närmsta 2 åren kommer märka av fler och fler saker om det nu finns fler fel. :(
Vad ska vi säga till kakel i bygg i 2 år nu då - sak på sak kommer nog dyka upp och ingen av oss vill ju veta av den andre. Vi får alltså ta in andra firmor för jobb som vi inte får utföra - för kakel i bygg vill ju inte ens komma hit.

Ska man Arn- anmäla varje sak nu framöver?
 
Anndi
du kanske kan ge oss de du vet som har anlitat dom tidigare så vi kan ringa dom. Firman kan inte ge ut referenser menar dom, för att de har sekretess gentemot kunderna. Vi har alltså bett om kontakter men inte fått några.
Du som kund har inget sånt ansvar så vi skulle vara jättetacksamma om vi kan få namn å nummer av dig.
Du kan maila här över så behöver inte dom bli 'blottade' i själva forumet.
 
Redigerat:
Om man får rätt i domstolen men företaget går i konkurs. Täcker eventuell försäkring för företaget kostnaden eller står man den själv?
 
nikasp
Hur kommer det sig att du som kund har pratat med "flertalet" av deras tidigare kunder? Antingen har de inte haft så många kunder eller menar du bara att du pratat med många (hur många)? Skulle vara kanon om du ger sargar lite tips. Om jag ska vara helt ärlig så låter det lite tveksamt det du skriver.

Anndi skrev:
Jag har anlitat Mathe Kakel o Bygg för en badrumsrenovering, som blev alldeles utmärkt, har även pratat med flertalet av deras tidigare kunder som också var kanon nöjda. Bra utförda arbeten av behöriga hantverkare till varje enskild del av processen i en badrums renovering.
 
Ett kapslat utomhusuttag (ELJO Aqua Stark) infogat i väggen (jag förstår inte ens hur de kan ha fått dit det. De måste ha skruvat fast det på någon regel i väggen och sedan skivat runt och även kaklat runt.) var verkligen något nytt i ett badrum. Det är definitivt ingen elektriker som har gjort det! Men det är ju inga Jula-grejer i alla fall.

Angående användare Anndis inlägg, så är det ju så fånigt att företaget så uppenbart är författare till inlägget.

//Patrik
 
Redigerat:
Nej dom har fällt in ett uttag i vårt badrumsskåp och det är det som inte fungerar. När man sätter i kontakten så liksom hoppar den ur så det inte kommer ström i den. Vi märkte det först nu när vår Eltandborste laddades ur....
 
Jag tror att Patrik syftar på bilden med ett dubbeluttag.

Mn är det verkligen ett utanpåliggande uttag som är infällt? Det finns ett liknande dubbelt IP44 uttag i ELKO RS serien för infällnad.

Jag blir lite nyfiken på varför man valt IP44 för det uttaget. Var sitter det i förhållande till duschen?
 
hempularen skrev:
Jag blir lite nyfiken på varför man valt IP44 för det uttaget. Var sitter det i förhållande till duschen?
Med den bristande kunskap som hela badrummet har byggts så förmodar jag att dom tog första bästa uttag och satte dit. Dom har säkert inte en aning om vad IP- klassning innebär.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.