Status
Inte öppen för fler kommentarer.
peternicklas
M@ZE skrev:
Det känns som en oändlighet när man väl sitter där och tittar :) .. är Guidekabel något som HQ har patent på ? annars är det nog något som lär komma i kommande modeller (om man får hoppas)
Ligger ett patent på guidekablen eller har gjort. Det kan ju ha gått ut.
 
peternicklas
MBygga skrev:
Det är detta HQ patentet som beskriver Guidekabelstyrning [länk] och det är fortfarande aktivt så det blir nog svårt att gå runt om nu någon skulle vilja det.
Säger inget om det gäller eller ej. Man får titta på PRV när man sök upp patentet så står det om det är aktivt eller ej.
 
peternicklas skrev:
Säger inget om det gäller eller ej. Man får titta på PRV när man sök upp patentet så står det om det är aktivt eller ej.
Jo, det var där jag tittade och såg då att det är aktivt som jag skrev. Jag la bara ut länken till själva patentet om någon ville läsa om vad det gällde.
 
peternicklas
MBygga skrev:
Jo, det var där jag tittade och såg då att det är aktivt som jag skrev. Jag la bara ut länken till själva patentet om någon ville läsa om vad det gällde.
Missade att du skrev aktiv. Sökte själv på PRV för ett tag sedan och många av HQs patent har gått ut. Har inte läst patentet så nog men om det är låst till en kabel i marken så öppnar et för andra förslag. Vet inte vad Landroiden kommer med men det får vi snart se. De har tydligen semester i Italien.
 
Jorge.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Såg några bilder här på forumet, var tvungen att hänga på trenden och pimpa Jorge.
 
  • Gilla
jorsm och 2 till
  • Laddar…
bjorn_j73 skrev:
[bild]
Såg några bilder här på forumet, var tvungen att hänga på trenden och pimpa Jorge.
Cool, men måste bara dela med mig av en bekant som "pimpat" sin HQ...

paint.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bjorn_j73 och 3 till
  • Laddar…
har nu kört lasse landrio sen i maj har både stor och mycket ojämn gräsmatta vid några tillfällen har jag hittat honom stående vid någon av öarna som jag gjort och det har visat sej att när han ska till laddstationen så har han sökt upp linan runt ön och till slut stannat utan att hitta begränsningslinan hem ??? någon som har varit med om samma ??? nån sam har förslag på åtgärd !!! annars klar han förvånadsvärt både krånliga passager och branter klipper även ner mot dammen....ska försöka få till nån film någon gång så ni får se vilken jäklig tomt han har att klippa....
 
peternicklas
jorsm skrev:
har nu kört lasse landrio sen i maj har både stor och mycket ojämn gräsmatta vid några tillfällen har jag hittat honom stående vid någon av öarna som jag gjort och det har visat sej att när han ska till laddstationen så har han sökt upp linan runt ön och till slut stannat utan att hitta begränsningslinan hem ??? någon som har varit med om samma ??? nån sam har förslag på åtgärd !!! annars klar han förvånadsvärt både krånliga passager och branter klipper även ner mot dammen....ska försöka få till nån film någon gång så ni får se vilken jäklig tomt han har att klippa....
Min brukar snurra 1,5 varv runt ön sedan lämnar den. I går hade den dock stannat för att franhjulet hade kommit ner innanför markstenen. Måste se till att marken ligger i samma nivå som stenen.
En film hade varit kul.
 
jorsm skrev:
har nu kört lasse landrio sen i maj har både stor och mycket ojämn gräsmatta vid några tillfällen har jag hittat honom stående vid någon av öarna som jag gjort och det har visat sej att när han ska till laddstationen så har han sökt upp linan runt ön och till slut stannat utan att hitta begränsningslinan hem ??? någon som har varit med om samma ??? nån sam har förslag på åtgärd !!! annars klar han förvånadsvärt både krånliga passager och branter klipper även ner mot dammen....ska försöka få till nån film någon gång så ni får se vilken jäklig tomt han har att klippa....
Wormit och någon ytterligare hade något liknande problem som han tog upp här; http://www.byggahus.se/forum/robotgrasklippare/193833-worx-landroid-126.html#post1564358 Vet egentligen inte om det löste sig, jag har ett par öar varav en relativt stor men min lämnar slingan efter ett drygt varv.
 
MBygga skrev:
Wormit och någon ytterligare hade något liknande problem som han tog upp här; [länk] Vet egentligen inte om det löste sig, jag har ett par öar varav en relativt stor men min lämnar slingan efter ett drygt varv.
Det har inte löst sig än, men jag ska experimentera lite med en garderobslampa och ett relä. Borde kunna få till en 20 sekunders tillfällig väg bort från ön, eller i mitt fall en tillfällig genväg hem till laddaren. Det är bara tid som fattas, men vilken månad som helst nu så ska det nog bli av.
 
  • Gilla
bjorn_j73
  • Laddar…
Såg att worx har en grupp på Facebook .. Ingen trevlig läsning bland inläggen dock :(
 
peternicklas
M@ZE skrev:
Såg att worx har en grupp på Facebook .. Ingen trevlig läsning bland inläggen dock :(
http://www.facebook.com/worxyardtools är det denna??
Kunde inte finna några dåliga kommentarer här!
 
peternicklas skrev:
[länk] är det denna??Kunde inte finna några dåliga kommentarer här!
Om du väljer "Aldras inlägg" istället för "höjdpunkter" vilket min var sorterad på ..
 
peternicklas skrev:
[länk] är det denna??
Kunde inte finna några dåliga kommentarer här!
kanske samma som på denna sidan då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.