Hemmakatten
Regnskydd behövs inte. Enligt mig blir det bara ytterligare en pryl att hålla reda på. Skyddar iofs lite mot damm o smuts men det är betydligt enklare att torka av grillkåpan än att torka av regnskyddet. Vi har våra grillar ståendes utomhus året runt, på vintern står de visserligen under tak men fortfarande utomhus. Den äldsta grillen är säkert 10 år och men har inte minsta rostfläck.
 
Jag har haft min Weber One-Touch stående utomhus utan regnskydd i 13 år. Under November-Mars är den tillsammans med utemöbeln under en presenning. Den är aningens rostig runt infästningarna till handtagen och på ett par skruvskallar nu men i övrigt helt utan rost utanpå. Vad ska man med regnskydd till?
 
Använder inte heller mitt originalskydd, men för de som önskar så är det inga problem att snabbt lossa side-bordet.

Min Weber One-Touch har stått ute året runt utan tak i 8 år. Niten som håller spjället i loket är den enda som har rostat. Igår fick jag byta plastfoten på benet utan hjul.

/J
 
Borde ha grill så att jag klarar mig nu då, locket var ju defekt på den jag beställde så weber skulle skicka mig ett nytt i posten efter att elgiganten kontaktade dem. Idag kom det med posten, dock inte ett lock utan en kartong på pall med hela grillen.
 
Antagligen billigare att skicka hela än att lagerhålla så stora reservdelar.

Sent from my HTC Desire S using Byggahus
 
Hemmakatten
fremar skrev:
Borde ha grill så att jag klarar mig nu då, locket var ju defekt på den jag beställde så weber skulle skicka mig ett nytt i posten efter att elgiganten kontaktade dem. Idag kom det med posten, dock inte ett lock utan en kartong på pall med hela grillen.
Perfekt!:) Då kan du använda ena grillen till indirekt grillning med låg temperatur och den andra till de snabbgrillade grönsakerna och korvarna.
 
  • Gilla
Riggen
  • Laddar…
Jag köpte One touch Premium på bauhaus i början av juli, 1395.- .... har alltid haft skit grillar för 199 från typ ÖoB innan. Arbetshöjden är sjukt mycket bättre, allt är sjukt mycket bättre, det pirrar lite i magen på mig de dagar jag vet att jag ska få grilla. Har ett litet 45*45 cm utebord i perfekt höjd bredvid för bärs, vin el annat tillbehör... passar mig bra. Farsan har en 14 år gammal weber han fortfarande kör på... funkar den med även om gallret börjar ge sig... kan iofs bero på att han eldar så man kunde smälta järn på grillen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.