mycke_nu skrev:
Jag band november 2011 - april 2012 till 101 öre/kWh, men det gick back ett par tusen, så det gör jag inte om som det ser ut just nu.
Man är ju inte sämre än att man kan ändra sig!

Nu har jag bundit mej 3 månader dec-feb till 58,5 öre inkl skatter hos Telinet Energi. :)
 
Redigerat:
M
mycke_nu skrev:
Man är ju inte sämre än att man kan ändra sig!

Nu har jag bundit mej 3 månader dec-feb till 58,5 öre inkl skatter hos Telinet Energi. :)
Jag har gjort samma sak. Tror det kan löna sig istf att köra rörligt hela vintern.
 
Jag har haft en del epost om elpriset. Det är 161 st, men jag har gjort ett diagram med punkter ung. var 5e vecka. Från 2009 till idag.

Har tänkt lägga in all epost, men det tar för lång tid. Det blir mycket att rensa också.

diagram1.png
 
mycke_nu skrev:
Man är ju inte sämre än att man kan ändra sig!

Nu har jag bundit mej 3 månader dec-feb till 58,5 öre inkl skatter hos Telinet Energi. :)
miksil skrev:
Jag har gjort samma sak. Tror det kan löna sig istf att köra rörligt hela vintern.
Vi får se om det håller, det är liiite för bra för att vara sant att få ett pris på 17 öre plus skatter mitt i vintern när det ligger på 22,6 öre (NordPool) idag.

Skulle tro att dom ringer och försöker slingra sig på måndag..
 
mycke_nu skrev:
Vi får se om det håller, det är liiite för bra för att vara sant att få ett pris på 17 öre plus skatter mitt i vintern när det ligger på 22,6 öre (NordPool) idag.

Skulle tro att dom ringer och försöker slingra sig på måndag..

Enligt deras villkor är det bara du som är bunden än så länge. De kan fortfarande backa ur:

Telinet Energi skrev:
Kundförhållandet är upprättat när TE har accepterat ansökan.
......
TE förbe-håller sig rätten att avslå ansökningar om elleverans.
 
Jo, det förvånar mej inte alls..
 
Får man göra så, lägga ut ett "låtsas erbjudande"?


Jag menar det har varit en del skriverier i tidningarna om reklam med erbjudanden som sedan varit slut i butik, men det detta då?
 
Jag har inte hört något från dem, men om jag blir avvisad så ska jag definitivt dra upp Marknadsföringslagen.
 
Även jag har tecknat Telinet dec-feb och brutit mina principer.
Det enda jag har som "bevis" är ju mailet från Elskling.se som bekräftar tidsperiod och pris. I samband med att jag sa upp avtalet hos min nuvarande leverantör så ville dom ge ett motbud... Efter några dagar kom det... Pffffffff... Det var inte mycket att satsa på.

När det gäller ångerrätt så gäller väl distansköpslagen även för detta.
 
Har tecknat avtal där priset är rörligt from maj tom oktober och prissäkrat nov tom april.

Vintern (Nov-April) betalar jag 97,40 öre/kWh inkl skatt (29 öre) o moms.
Sommar (Maj-Okt) betalar jag NordPools månadsmedel + 2,5 öre (inkl moms).

Villa i Stockholm, Järfälla
Har med bergvärme en förbrukning på ca 25-27 000 kWh
 
dinel.se dök upp som nummer 2 hos elskling på 65 öre (3 månader fast, område 3). Gäller bara nya kunder. Jag knappade mig en bit in i beställningssystemet på dinel's hemsida, och den sista startdag som gick att välja var 1:e December!
Om det stämmer så kanske det är sant även hos Telinet.
Jag orkar inte chansa, så fort någon meddelar här i tråden att Telinet bekräftat så kommer jag också beställa!
(annars får man väl undersöka Din El lite närmare ...)
 
Telinets erbjudande var bra men om man inte aktivt agerar övergår avtalet efter tre månader i ett nytt avtal "rörligt med garanti" som man är bunden till i 12 månader. Månadsavgiften på detta avtal är 99 kr så det gäller att räkna lite på om det lönar sig.

Vi erbjuder följande produkt:

Månadsavgift:kr 99:- inkl moms
Pris per kwh:Inköpspris och avgifter, helt oberoende av förbrukning
Prisgaranti:59 öre per kwt i genomsnitt genom året (exkl elskatt och moms)
Påslag per kwh:0 öre exkl moms
Bindningstid:1 år
Elcertkost senaste månad:2.63
 
Redigerat:
M
daddydj skrev:
Telinets erbjudande var bra men efter de tre månaderna övergår avtalet i ett nytt avtal "rörligt med garanti" som man är bunden till i 12 månader. Månadsavgiften på detta avtal är 99 kr så det gäller att räkna lite på om det lönar sig.

Vi erbjuder följande produkt:

Månadsavgift:kr 99:- inkl moms
Pris per kwh:Inköpspris och avgifter, helt oberoende av förbrukning
Prisgaranti:59 öre per kwt i genomsnitt genom året (exkl elskatt och moms)
Påslag per kwh:0 öre exkl moms
Bindningstid:1 år
Elcertkost senaste månad:2.63
Det gäller ju bara om du inte säger till senast 1 månad innan om att du vill göra något annat. Själv tänker jag nog gå över till helt rörligt igen.

"AVTALSTIDAvtalet er löpande. Priset (elpris samt fast årsavgift) är fast under den tidsperiod som kunden har valt. Avtalet kan sägas upp av endera part senast en månad innan tidsperiodens slut. Om kunden inte meddelar nytt val av avtalsalternativ eller inkommer med uppsägning överföras avtallet till vår huvudprodukt ”Rörligt med garanti” till då rådande villkor och pris.. Avgift vid bruten bindningstid är 900 kronor"
 
Telinet vill ju ta sig in på svenska marknaden och kör lite bokklubbsstrategi.
Jag kommer iaf i god tid att signa upp för ett rörligt avtal fr.o.m. mars hos ett lämpligt elbolag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.