JOW skrev:
Ja, jag menade under skivan, för att stödja den i mitten i framkant. Alltså inte ett ben, utan motsvarande som du har i bakkant.

Fast det kanske inte behövs, kanske håller bra ändå...
Aha, njae luckan tar ju i isf. Tror skivan håller ganska bra som den är, den är skruvlimmad i reglarna runt om i övrigt.
Hittade en tub Sikaflex ;)
 
Så blev det sista ryck, sista dagen på ledigheten. Tre spottar i de "nygamla" vitrinskåpen i köket ( bytt luckor) och sen hängde jag upp hela världen - på väggen och dekorerade med fåglarna vi ärvt. ImageUploadedByTapatalk1344799750.826375.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En detalj återstår dock - en repstump ska rama in "det hele".

Sen har jag samlat på mig projekt som ska genomföras framöver ;)
Om den nya plånboken håller måttet vill säga :)
 
Byggde mig en grind till finingången på framsidan mot vägen. Bydde halvorna olika breda med

skickat från dumluren
 
Målat 300 löpmeter panel.
 
Rivit ner en innervägg. Sågat ner 1 träd. Satt upp utebelysning.
 
Skruvat fast tippskydd på bokhyllorna. Börjat tömma köket inför renovering.

Sent from my HTC Desire using Byggahus
 
Har fortsatt med att montera upp hyllor och modulbackar för alla skruvar...
hylla.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mikael_L
Det blir jättefint, gadu/janne !
 
gadu^ skrev:
Har fortsatt med att montera upp hyllor och modulbackar för alla skruvar...
[bild]
Snyggt!

Hur gör du då alla är fulla med sågspån, tryckluft? ;-)
 
Larsa skrev:
Snyggt!

Hur gör du då alla är fulla med sågspån, tryckluft? ;-)
Motiverar till ett kompressor köp ;-)
Äh, såvida man inte har fobi för att stoppa in fingrarna i en låda med spån så går det bra. Det är nog snarare mattan jag oroar mig för när det kommer till spån... :)
 
Min fru och min svärmor drog iväg och köpte linoljefärg i morse och har nu målat väggar och golv i sovrummet. Märklig känsla när husrenoveringen fortskrider utan att jag behöver göra något. Det här skulle jag kunna vänja mig med:rolleyes:
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Skulle måla en fönsterkarm - burken hade torkat. :|
Åkte till järnaffären för att köpa ny färg - dom hade lunchstängt. :)
Tog en liten tupplur istället. :D

Sedan kom lantbrevbäraren med två SSD-diskar så nu slipper jag måla i morgon oxo! (y)
 
Mikael_L
Jag gillar din smiley-serie. Gladare och gladare ... :cool:

Själv har jag spikat den sista panelen på huset. Ja nästan då ... ;)
 
Satt upp sista blecket på boden efter ommålningen och justerat in den lilla trappan - så nu kan jag bocka av det från listan :D

Installerat sista snutten kabel mellan skymningsrelä/rörelsensor och utomhusbelysning på boden, nu återstår bara att byta jordkabeln till en med fler ledare i så jag kan få till att all utomhusbelysning tänds oavsett vilken deckare som tänder. Kabeln skulle ändå bytas för den som ligger där är inte godkänd för det... EKK... :thumbdown:

Städat efter sista veckornas härjade med grävmaskin vid muren och på parkeringen.
 
Mikael_L skrev:
Jag gillar din smiley-serie. Gladare och gladare ... :cool:
Thank You for Noticing! :)

Hrrrm.. I morse undrade Hustrun om jag tänkte köpa FÄRG idag?!!!

Mitt svar att jag just installerat en SSD i Hennes dator och fått nya Fantastiska däck importerade från TYSKLAND monterade på Hennes bil föll TOTALT på hälleberget. Hon hade inte märkt någon som HELST skillnad.

Vad är det för fel på Quinnor EGENTLIGEN???

Jo. Just Det. Mitt Fel. Jag har inte gjort någonting på Huset idag. :(:confused::eek::x :D:p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.