Såg i många trådar tips om att ta fram såg, gott humör och ett 6-pack öl.
Det var helt värdelöst....
WP_000960.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
WP_000961.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
WP_000963.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • WP_000962.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Haha..... :D
Lite justering och du är färdig.....
 
  • Gilla
pbengtsson
  • Laddar…
Haha håller med lite finlir så är den bättre än ny. Med hus blir man nästan aldrig färdig, det kommer alltid nya idéer
oftas från sin bättre hälft. Jag håller på med mitt bioprojekt som jag vill bli klar med, frun vill att vi även ska göra om köket (vilket vi ska snart) samt bygga ett stort växthus på 100kvm. Jag har gått med på det efter mitt biorum är klart.
Har dock en bit kvar i bion...
Mvh Niclas
 
  • Gilla
pbengtsson
  • Laddar…
Hade hit en servicekille för att fixa ett handtag som gått sönder på en skjutdörr och frågade om hur man smörjer, skall verkligen den medskickade 5ml pluppen användas. Kör med teflonsprej, det är det vi gör, svarade han.

Var ute i boden och hittade en flaska som jag köpt in för några år sedan då jag körde all-in på en pulkatävling.

Sprejade 9st fönster, 3st fönsterdörrar och 2skjutpartier. Tog ca 30 minuter, sedan öppnade jag och stängde i säkert 45 minuter till bara för att höra mekaniken. Tog ytterdörr och innerdörrar med bara för att det blev så bra.

Nu är det bara övervåningen kvar, men där sover barnen just nu och vill inte ge dom en otrevlig upplevelse. Vill inte bli känd som teflonmannen.

Annars är jag på för mycket bollar just nu, men jag har en deadline som inte går att flytta.
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Var ute i boden och hittade en flaska som jag köpt in för några år sedan då jag körde all-in på en pulkatävling.
Hahaha galning ;)
 
  • Gilla
Luddeboy83
  • Laddar…
Tjoho, hittade en lucka utan regn nu på e.m och fick riktat upp trappen. Det blev ganska bra tycker jag.
Nu har jag en evakueringsväg från 2:a vån.
WP_000971.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
WP_000973.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
WP_000974.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
WP_000987.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jonatanm535
  • Laddar…
Snyggt
 
  • Gilla
pbengtsson
  • Laddar…
Gjorde klart denna igår, det fick bli 95x95 stolpar då det kändes lite klent med 70x70 som jag har på övriga ställen.
Från början kändes det fånigt med balkong, det är ju något man har i stan, men övervåningen blir användbar på ett helt annat sätt, svårt att förklara.
WP_000976.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
WP_000977.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
WP_000985.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
WP_000989.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RoTe och 2 till
  • Laddar…
Snyggt. Gillar staketet. hur är det byggt? Är rören inborrade bara en bit, eller rakt igenom?
Mvh biobygget.se
 
biobygget_se skrev:
Snyggt. Gillar staketet. hur är det byggt? Är rören inborrade bara en bit, eller rakt igenom?
Mvh biobygget.se
Rören är galvade 3/4" rör (27 mm på utsidan). Köpte dem i 6m längder och kapde upp själv.
Stolparna är borrade med 28mm borr och rören går rätt igenom förutom i hörnen där de bara går in till hälften av stolpens tjocklek.

Det finns lite olika tjocklekar på rör men borrar man med 1mm större borr så är det oftast inga problem att få igenom röret.

Pillet är att få till hålen på trappan där man skall få till vinkeln, men det finns trix.
 
Sedär, nu var övervåningen smörjd, 2 fönsterdörrar, 11 fönster, 1 skjutdörr och 4 innerdörrar av bara farten. Kanske läge att revidera listan snart...
 
RoTe
Gaaaalet läcker kåk! Otroligt bra jobbat må jag säga! :D
 
Tack! När jag stod med två järnstolpar upp genom taket i början så trodde jag aldrig att det skulle bli så här.
Kan väl säga att jag kört på och skjutit från höften ganska ofta.
 
Riktigt snyggt bygge och naturen runt om ser riktigt härlig ut :)
 
Härlig inspiration. Tror att det är dags för mig att göra en lista, mycket som står still här och inte mycket till motivation...
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.