Thomas59
Hej,
Använder till 99,9% funktionen visa "Senaste inläggen" (i alla ämnen) när jag är inne på BH. Ibland vill jag dock snabbt kolla om det kommit något nytt inlägg, men endast i de trådar där jag själv gjort inlägg.

Finns det något enkelt sätt att göra det, i form av en lista. Om inte så önskar jag en sådan funktion.
 
Finns i mobilversionen i alla fall
 
Thomas59 skrev:
Hej,
Använder till 99,9% funktionen visa "Senaste inläggen" (i alla ämnen) när jag är inne på BH. Ibland vill jag dock snabbt kolla om det kommit något nytt inlägg, men endast i de trådar där jag själv gjort inlägg.

Finns det något enkelt sätt att göra det, i form av en lista. Om inte så önskar jag en sådan funktion.
Blir inte det samma som "bevakningar"? Eller använder du även den för att ha koll på trådar du vill bevaka men inte har skrivit i?
Använder samma som du, senaste inlägg till största del men också bevakningar till stor del.
 
Thomas59
MB77 skrev:
Blir inte det samma som "bevakningar"? Eller använder du även den för att ha koll på trådar du vill bevaka men inte har skrivit i?
Använder samma som du, senaste inlägg till största del men också bevakningar till stor del.
Nja, delvis är det väl samma men jag önskar en "autobevakning" där jag får upp en lista med trådar jag gjort inlägg i och som har nya inlägg, UTAN att behöva klicka på BEVAKA. Tex på samma rad som dessa menyval:

Senaste inläggenMest lästaMest besvaradeObesvaradeAvancerad sökMedlemmar A-ÖRegler så att jag lätt kan växla mellan Senaste, mest lästa, mest besvarade osv.
 
Alla trådar jag har gjort inlägg i bevakas automatiskt, finns säkert någon liten ruta i inställningar som ska kryssas i.
I Tapatalk finns både participated and subscribed men är i princip likadana.
 
Thomas59
Nimajneb skrev:
Alla trådar jag har gjort inlägg i bevakas automatiskt, finns säkert någon liten ruta i inställningar som ska kryssas i.
I Tapatalk finns både participated and subscribed men är i princip likadana.
Den funktionen var avstängd i min profil. Har aktiverat den nu så får vi se hur det funkar. Tack för tipset.
 
Thomas59
magnusj skrev:
[länk]
Que?
 
Sorry, trodde det skulle funka.
Avancerad sök på användarnamn.
 
Thomas59
magnusj skrev:
Sorry, trodde det skulle funka.
Avancerad sök på användarnamn.
Ok,
 
Thomas59
Nähäpp, bevakningar funkade inte som jag önskar. Under menyvalet "Bevakningar" visas alla bevakade trådar. Alltså även trådar där inga nya inlägg gjorts.

Jag vill alltså bara se de trådar som har nya inlägg, i de trådar jag själv gjort minst ett inlägg.
 
Thomas59 skrev:
Nähäpp, bevakningar funkade inte som jag önskar. Under menyvalet "Bevakningar" visas alla bevakade trådar. Alltså även trådar där inga nya inlägg gjorts.
Men de med nya inlägg hamnar ju högst upp och markeras med fetstil. Jag tycker det funkar bra men jag kanske missförstår vad du vill uppnå.
 
På den här sidan ser du en lista över alla nya ämnen som du bevakar: http://www.byggahus.se/forum/usercp.php

Annars så ser du vilka trådar du själv deltagit i genom att det är en röd gubbe vid ikonen till vänster om inlägget. (Klickar man på ikonen kommer man till första olästa inlägget.)
 
Thomas59
Johan mlg Karlsson skrev:
På den här sidan ser du en lista över alla nya ämnen som du bevakar: [länk]
Jo, det har jag sett men då kommer ALLA bevakade inlägg med i listan oavsett om någon gjort ett nytt inlägg eller inte och de gamla trådarna (innan jag aktiverade funktionen autobevakning) visas inte.

Johan mlg Karlsson skrev:
Annars så ser du vilka trådar du själv deltagit i genom att det är en röd gubbe vid ikonen till vänster om inlägget. (Klickar man på ikonen kommer man till första olästa inlägget.)
Det har jag också koll på men eftersom jag använder funktionen/menyn "Senaste inläggen" (i alla ämnen/trådar) blir det en massa trådar att scrolla fram.

Jag skulle vilja ha ett menyval som visar ALLA trådar där jag gjort ett inlägg och det sedan gjorts ett eller flera nya inlägg MEN som inte visar trådar där jag inte gjort inlägg. Alltså precis som "Senaste inläggen" men utan trådar som jag inte gjort inlägg i.

Kollade i mobilappen, som någon ovan tipsade om, och där hittade jag menyvalet "Participated" och det är den funktionen jag vill åt. Nu kollade jag inte om Participated även visar trådar UTAN nya inlägg av andra. I så fall är det Participated-funktionen men UTAN trådar där inga nya inlägg gjorts som jag vill åt. Blev lite komplicerat kanske men jag hoppas du Johan fattar eller så har jag missat nåt fundamentalt eller tänkt helt fel.

För att vara övertydlig:

Visa alla trådar som jag gjort ilägg i (Participated?)
-men bara om ett eller flera nya inlägg gjorts efter mitt senaste inlägg
-och där även äldre, obevakade trådar finns med. Dvs nån sorts retroaktiv autobevakning!

Det sista är ju viktigt då det annars blir lite jobbigt att gå tillbaks och markera BEVAKA i alla de trådar jag gjort inlägg i, när man gjort ca 2500 inlägg.

Alltså "NYA INLÄGG I TRÅDAR SOM JAG DELTAR I"
 
Redigerat:
Thomas59 skrev:
Jo, det har jag sett men då kommer ALLA bevakade inlägg med i listan oavsett om någon gjort ett nytt inlägg eller inte
Inte för mig. Jag har runt tusen bevakade trådar men klickar jag på länken nu kommer inga upp, dvs jag har läst alla nya inlägg i mina bevakade trådar. För mig funkar därmed Johans länk som han beskriver det. Undrar varför det fungerar annorlunda för dig???

Förstår nog inte riktigt varför du inte är nöjd med att klicka på "Bevakningar" i "svarta menyn". De trådar som har ny inlägg kommer ju först med fetstil.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.