Hej,

Vi byggde 2000 och en av de saker jag djupt ångrar är att jag inte valde alu-beklädda fönster. Om inte annat så får man alu-beklädda spröjs också. Den plastvarianten som ingår med "vanliga" fönster är helt kassa. Har redan knäckt 3 stycken. Otroligt ömtåliga.

Vi använde traryd, men jag antar att de andra inte är mycket bättre.
 
Hoppas att du har fått dina fönster från detta strulföretag.Kolla så att det är ihop spikat och betala ej förrän ALLT är färdigt för dem gör ej färdigt
 
Niklas E skrev:
Beställde alu-beklädda tiivi-fönster till sommarstugan i somras. De ska vara helt underhållsfria och de är röda på utsidan, trä på insidan.

Har dock ingen aning om hur fönstren är... efter att ha reviderat orderbekräftelsen, ändrade vi ett köksfönster till dubbelfönster via säljaren, som aldrig hörde av sig trots han lovat. Jag kontaktade då fabriken direkt efter en vecka och de hade inte fått ngn ändring. De kunde dock ändra beställningen och jag fick en ny bekräftelse som nu stämde med önskemålen.

Det var samma visa, vid beställningen... idag skulle de levereras enligt orderbekräftelsen men jag har inte hört ett pip från vare sig säljaren eller tiivi så jag ringde själv till fabriken i Sparreholm i morse.

Det var försenat med minst en vecka.

Jag har inte fått ett enda samtal från säljaren/tiivi sedan första beställningen och jag tycker det är riktigt USELT.

Tycker man borde kunna få den servicen om man beställer produkter för 112-tusen.. hoppas fönstren var värt besväret....

Tyvärr samma erfarenhet med samma fönsterfirma, nu ett år efter kommer snickaren och ska göra de sista ändringarna, när jag bygger nytt kommer det inte bli ovan nämnda fönsterfirma-fy bubblan!!!! >:(
 
Hur mkt mer får ni betala för att ha aluminium utsida på fönstrena ?

Har för mig att ni vi stod i valet o kvalet så var det jävligt dyrt.
 
På våra 29 fönster/altandörrar är det tillägg på ~29000:- för att få aluminiumbeklätt.
Mao. ~1000:-/fönster. (SP-fönster)

 
Vi stod i samma situation för 5 månader sedan,valet blev Westcoast Windows..

http://www.westcoastwindows.se

Priset var samma som al-klädda träfönster från Elit och SP
 
några runda fönster bland de 29??
 
Göran skrev:
några runda fönster bland de 29??

Nej, det var vanliga 4-kantiga.
 
Fy fasen .. 30.000:- extra för att få aluminium på föntrena, dyyyyrt.
 
Är det värt eller inte värt dessa pengar? Hur har ni andra resonerat?
Vi är nog inne på att köpa med aluminium.....men det svider att priset är 25-30% högre än samma fönster utan aluminium......
 
Värt o värt .. svårt att säga, vi var o kikade på 2st likadana hus, ena hade alu fönster och det andra inte. Utseendemässigt tycker jag inte det är så snyggt. Men 30.000 .. tycker jag är mkt pengar för att ha alu fönster.

Det konstiga var att det huset som hade alu fönster, hade träfasad .. förstår inte tänket alls.
 
Man får ju alu-fönstren målade om man vill, man behöver inte ta dom "naturellt". (Inget pristillägg)
Eller menar du att de är fulare ändå?
 
Jo jag vet att man kan få dom i olika färger osv osv, men jag vet inte om jag tycker det var 30.000:- snyggare, om knappt snyggare överhuvudtaget. Men som sagt .. alla har olika smak osv, bara en prisfråga vad man tycker det är värt.
 
Det är den svåra biten för oss med, hur ska man ta reda på om det är värt priset eller inte?

Är dagens träfönster så bra behandlade att dom inte ruttnar som dom gjorde tidigare?
???
 
Underhåll ... underhåll ... underhåll ...

Men med aluminium kan man inte underhålla. Jag har själv kassa 70-talsfönster som jag underhållit vart 2-3 år. De funkar fortfarande - bortsett från vissa isolerglaskassetter. Grannens aluminiumfönster från 90-talet har så gott som samtliga pajat ... dvs isolerglasen.

Personligen tror jag mer på trä för där kan du göra något.

Ev är dagens aluminium bättre. Men det får väl - förhoppningsvis - våra barn utvärdera. Nu blandar jag ihop äpplen & päron ... ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.