Status
Inte öppen för fler kommentarer.
peternicklas
falmark skrev:
Jag fick också ett mail med uppgifter om garanti från maj 2012 - maj 2015.

Har för mig att det stod 2015 även på "Min Sida" på Worx-sajten strax efter registreringen . Men det kan jag inte ta gift på.. .
Jo, jag är också säker på det. Skickade just nu ett email till Worx så får vi se vad de säger.
Emailet studsade tillbaks med förklaring att adressen finns inte. Kasnke bara skickar från sales@worxtools.com
 
Redigerat:
peternicklas skrev:
Jo, jag är också säker på det. Skickade just nu ett email till Worx så får vi se vad de säger.
Emailet studsade tillbaks med förklaring att adressen finns inte. Kasnke bara skickar från sales@worxtools.com
Jag prövade också att skicka med studs som svar. Jag drog iväg frågan till info.website@worxtools.com istället. Vi får se vad de säger.
 
Wormit skrev:
Menar du att man ska skärma av kabeln ut till ön, eller någonstans längs med ön?
Jag hade fullt upp med att kolfiberkitta igår (y), och bygga ett garage, kan kanske prova senare idag om du förklarar hur du tänker.

[bild]

//Wormit
Om du drar Begränsningskabel genom ett jordat rör så borde ju inte signalen kunna passera ut så bra. Så om du drar ledaren UT till ön på detta sätt så borde den aldrig gå till ön utan bara hem från ön så att säga...

Sent from my Galaxy Nexus using Byggahus
 
peternicklas
pacman42 skrev:
Om du drar Begränsningskabel genom ett jordat rör så borde ju inte signalen kunna passera ut så bra. Så om du drar ledaren UT till ön på detta sätt så borde den aldrig gå till ön utan bara hem från ön så att säga...

Sent from my Galaxy Nexus using Byggahus
Den oskärmade kablen kommer då att verka som begränsningskabel för passagen.
 
peternicklas skrev:
I emailet som skickade till dig.
Nope, står även samma sak i mailet :( .. vilket är 2års garanti. Mycket märkligt.
 
peternicklas
M@ZE skrev:
Nope, står även samma sak i mailet :( .. vilket är 2års garanti. Mycket märkligt.
Konstigt, jag har 3 år. Capture.JPG
 
M@ZE skrev:
Nope, står även samma sak i mailet :( .. vilket är 2års garanti. Mycket märkligt.
Har du regisrerat inom 30 dagar från inköpsdatum för annars blir det tyvärr bara två års garanti :(
 
MBygga skrev:
Har du regisrerat inom 30 dagar från inköpsdatum för annars blir det tyvärr bara två års garanti :(
Ja, jag köpte min den 20/7 och registrerade den idag .. hur kan peternicklas få ett annorlunda mail men 3 år .. fattar ingenting.


Tack fr registreringen av din produkt hos Worx

------------------------------------------------------------------------------

Garantiperioden fr detta verktyg gr ut den 20-07-2014
Modellnummer produkt WG795E
Din garanti ID-kod r xxxxxx
Datum fr registrering 02-08-2012
Kvitto-/fakturanummer xxxxxx
------------------------------------------------------------------------------
 
peternicklas
M@ZE skrev:
Ja, jag köpte min den 20/7 och registrerade den idag .. hur kan peternicklas få ett annorlunda mail men 3 år .. fattar ingenting.


Tack fr registreringen av din produkt hos Worx

------------------------------------------------------------------------------

Garantiperioden fr detta verktyg gr ut den 20-07-2014
Modellnummer produkt WG795E
Din garanti ID-kod r xxxxxx
Datum fr registrering 02-08-2012
Kvitto-/fakturanummer xxxxxx
------------------------------------------------------------------------------
Kan det vara så att den bara ska ha 2 år och vi har kunnat få 3 år tills dess att de kanske har upptäcke det ev. felet?
 
M@ZE skrev:
Ja, jag köpte min den 20/7 och registrerade den idag .. hur kan peternicklas få ett annorlunda mail men 3 år .. fattar ingenting.


Tack fr registreringen av din produkt hos Worx

------------------------------------------------------------------------------

Garantiperioden fr detta verktyg gr ut den 20-07-2014
Modellnummer produkt WG795E
Din garanti ID-kod r xxxxxx
Datum fr registrering 02-08-2012
Kvitto-/fakturanummer xxxxxx
------------------------------------------------------------------------------
Jag har också 3års garanti:

Bste xxxxx, Tack för registreringen av din produkt hos Worx ------------------------------------------------------------------------------ Garantiperioden för detta verktyg går ut den 29-06-2015 Modellnummer produkt WG795E Din garanti ID-kod är 000000XXXX Datum för registrering 03-07-2012 Kvitto-/fakturanummer XXXXXX ------------------------------------------------------------------------------ Behåll dessa detaljer för kommande referens då denna information kan komma att behövas då garantiservice yrkas. Om du har några frågor kontakta helpline p <%= @help_line_number %>. Eller e-mail us at sales@worxtools.com .[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
 
M@ZE skrev:
Vad jag kan se efter man registrerat produkten är att det står som 2års garanti ?

[bild]
Tog ett snapshot på den bild jag fick upp när jag registrerade min Landroid.

Där stod det 3 år, men nu enbart 2 år.... :thumbdown:

Även mailet jag fick stod det 3 år, men dom j_klarna har väl ändrat sig..
 
hk1971j skrev:
Tog ett snapshot på den bild jag fick upp när jag registrerade min Landroid.

Där stod det 3 år, men nu enbart 2 år.... :thumbdown:

Även mailet jag fick stod det 3 år, men dom j_klarna har väl ändrat sig..
Hmm, det är ju märkligt .. läser man villkoren : http://register.worxtools.com/warranties/pro/sv.pdf

Så är det ju glasklart att det är ju 1+2 = 3 års garanti dom promotar på den sidan. Jag har iaf mailat så får vi se.
 
misselina skrev:
Jag har också 3års garanti:

Bste xxxxx, Tack för registreringen av din produkt hos Worx ------------------------------------------------------------------------------ Garantiperioden för detta verktyg går ut den 29-06-2015 Modellnummer produkt WG795E Din garanti ID-kod är 000000XXXX Datum för registrering 03-07-2012 Kvitto-/fakturanummer XXXXXX ------------------------------------------------------------------------------ Behåll dessa detaljer för kommande referens då denna information kan komma att behövas då garantiservice yrkas. Om du har några frågor kontakta helpline p <%= @help_line_number %>. Eller e-mail us at sales@worxtools.com .[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
Jag trodde att jag hade 3års garanti, men jag kan bara bekräta att dom har ändrat även min garanti från 3 till 2 år.
Landroid garanti.jpg
 
Så här står det i mitt mejl:

Garantiperioden f�r detta verktyg g�r ut den 25-06-2015
Modellnummer produkt WG795E
Din garanti ID-kod �r xxxxxxxx
Datum f�r registrering 26-06-2012
Kvitto-/fakturanummer xxxxxx
 
mmange halmstad skrev:
Så här står det i mitt mejl:

Garantiperioden f�r detta verktyg g�r ut den 25-06-2015
Modellnummer produkt WG795E
Din garanti ID-kod �r xxxxxxxx
Datum f�r registrering 26-06-2012
Kvitto-/fakturanummer xxxxxx
Men så här på hemsidan:(


Inköpsdatum Modellnummer Garanti Utgångsdatum Service #
25-06-2012 WG795E 25-06-20140000000000
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.