miksil skrev:
Således kan du inte utifrån IP-klassningen avgöra om en produkt kan vara ute eller inte, utan det är fler faktorer som påverkar.
Antagligen så tål inte transformatorn värmen från att stå i sol. Så har ni bara transformatorn solskyddad så klarar den av att vara utomhus. Jag rekommenderar dock någon form av regnskydd också. Detta gäller alla utomhustransformatorer oavsett klassning, de tål oftast inte att ligga i direkt solgass och de tål många gånger inte ihållande hällregn. Jag har vattenskyddande konstruktioner med avrinning för alla mina elkopplingar utomhus. Det är så tråkigt om jordfelsbrytaren löser när man inte är hemma, vilket jag drabbats av en gång med en ljusslinga (hade ju iofs kunnat ha separat jordfelsbrytare för utomhusuttagen, men det skulle bli ett rätt stort ingrepp i elinstallationen i huset).
 
Enligt Cheapy kundtjänst kan inte Bosch leverera innan vecka 33/34, så räkna vecka 34 i deras butiker. Någon som fått annat besked ?
Känns lite konstigt att köpa en klippare om ca 3 veckor när vi nästan är inne i september då; slutet på säsongen.
Är det "teknikkrisen" bort i Asien som var för en tid sedan (bl.a svårt att leverera med hårddiskar) som satt sina spår tro hos Bosch, eller att någon av deras fabriker har fått skador därborta ?
Någon som har koll på vart klipparen byggs och sätts ihop ?
 
Svar på mitt mail till Bosch, eller ja, deras frontbolag här i Sverige (geelmuyden-kiese)

Hej !
Våra danska kollegor avvaktar mer information från Bosch vad gäller orsaken till förseningen. Det enda jag kan säga i dagläget är att produkten är helt ny för Bosch och därför är man extra noga med att produkten är helt korrekt och testad innan den kommer ut på marknaden och därför kan ta längre tid än beräknat för lanseringen.
Återkommer så fort jag har fått mer information angående förseningen.
 
Felde skrev:
Det enda jag kan säga i dagläget är att produkten är helt ny för Bosch och därför är man extra noga med att produkten är helt korrekt och testad innan den kommer ut på marknaden och därför kan ta längre tid än beräknat för lanseringen.
Vad kul! Då kommer den lanseras helt utan barnsjukdomar med andra ord? ;)
 
Nyfniken skrev:
Vad kul! Då kommer den lanseras helt utan barnsjukdomar med andra ord? ;)
Är det inte det vi förväntar oss av Bosch...? ;)

skämt och sido, om det nu ÄR anledningen så är det väl positivt att de inte vill släppa något som de inte kan stå för. Tråkigt för folk som beställt att de varit så off i beräkningen av leverans, samt att de är så extremt dåliga på att informera.....
 
Felde skrev:
Tråkigt för folk som beställt att de varit så off i beräkningen av leverans, samt att de är så extremt dåliga på att informera.....
Kass logistikplanering, kass information, demofilmer med en dummy som släpas i ett snöre... Jo, det lutar ju åt att själva gräsklipparen är kanon. ;)
 
  • Gilla
Micke_vb och 2 till
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
Kass logistikplanering, kass information, demofilmer med en dummy som släpas i ett snöre... Jo, det lutar ju åt att själva gräsklipparen är kanon. ;)
hoppet är det sista som överger människan....... ?
 
Hur är det tänkt att service och garantiärenden ska hanteras på Indego tro? Söker jag återförsäljare i mina trakter så är det enbart byggvaruhandeln som säljer Bosch, som t.ex Cheapy. Och kan inte tänka mig att de servar dessa robotklippare.

Jag är van vid att kunna lämna mina produkter och få en mer personlig kontakt än att de ska skickas o lämnad iväg genom 3:e part. Skulle kännas mer rätt att lämna den för service/reparation (när det händer) till en kedja/butik som har egen verkstad.

En annan reflektion... hur är det med garanti på denna kontra t.ex HQ AM 220 ?

Jag är själv mycket intresserad av och nyfiken på Indegon men det handlar ändå om 15.000 - 21.000kr som man ska lägga på och som ska fungera i 15-20 år som jag ser det, gärna längre.
 
15-20år...skojar du?
Räkna på 5-7 år i bästa fall
 
Mina föräldrar har en granne som har en tidig Ambrogio (tror jag det var) som han haft senaste 8-9 åren och den tuffade runt på hans tomt senast i lördags.
 
...och jag har sett två stycken på återvinningsstationen i sommar...
Grejen är ju att maskinen slits av att gå ute 24/7 och vi vet åxå att om 2-3 år är maskinerna dubbelt så bra och kostar hälften så mycket.

Hade det varit en Blå Bosch så hade det iaf säkert funnits reservdelar i 15-20 år men nu talar vi om en grön.....
 
Kommer det komma blå klippare tro? :)
 
Nyfniken skrev:
Kommer det komma blå klippare tro? :)
Intressant tanke.
Kommer dom med blått så blir det ju över hela trädgårdssortimentet och jag är övertygad om att Bosch har kompetens och finansiella muskler för att kunna gå ut o ta upp kampen med varumärken som HQ, Stihl, Viking etc etc i high-end klassen.

Men än så länge har dom ju valt att positionera sig i det volymstarka mellanprissegmentet. :(

Om man drar parallellen med grönt o blått på verktygssidan så skulle jag inte tveka en sekund att ta steget upp till blåa trädgårdsmaskiner.
 
Redigerat:
Nimajneb skrev:
...och jag har sett två stycken på återvinningsstationen i sommar...
Grejen är ju att maskinen slits av att gå ute 24/7 och vi vet åxå att om 2-3 år är maskinerna dubbelt så bra och kostar hälften så mycket.

Hade det varit en Blå Bosch så hade det iaf säkert funnits reservdelar i 15-20 år men nu talar vi om en grön.....
Känns/låter som du varit på återvinningsstationen varje dag denna sommar :D
 
Nimajneb skrev:
Intressant tanke.
Kommer dom med blått så blir det ju över hela trädgårdssortimentet och jag är övertygad om att Bosch har kompetens och finansiella muskler för att kunna gå ut o ta upp kampen med varumärken som HQ, Stihl, Viking etc etc i high-end klassen.

Men än så länge har dom ju valt att positionera sig i det volymstarka mellanprissegmentet. :(

Om man drar parallellen med grönt o blått på verktygssidan så skulle jag inte tveka en sekund att ta steget upp till blåa trädgårdsmaskiner.
Redan dessa i och för sig fortfarande obefintliga gröna maskiner är ju prisade i HQ nivå med tanke på max 1000 kvm så jag vill nog inte kalla det mellanprissegment. Frågan är vad en blå hamnar, förmodligen inte många som är beredda att ge dubbelt upp mot HQ priserna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.