Vet att de några som har beställt sina vitvaror från tyskland, någon som kan tipsa om några bra sidor. där dom säljer kyl och frys, ung fläkt.

vill inte ha side by side utan full bredd på de. och med ismaskin.

eller vet ni någon billig svensk sida?
 
Billigast är oftast tretti.se men strunta i is maskinen det är helt onödigt skräp med gammalt vatten stående i ledningen som dessutom skall dras fram till skåpet om det inte redan finns någon. Bäst is gör man på det gamla hederliga sättet.
 
Jag köpte E-lux kyl o frys m ismaskin resp kolsyrat vatten. Mycket bra investering, alltid gott, kallt vatten tillgängligt. Lätt att få fram isbitar utan klabb. Köptes på Elgiganten. Tyvärr inget svar om .de el .se.

sänt from my fån
 
Vad fick du betala? Jag vill helst hitta den gammal modellen då jag tycker den är snyggare än den nya. Å de skulle gå 23.000kr.

känns som de borde man kunna hitta billigare, fråga är bara var
 
Prisjakt?
 
Nej inte Elgiganten, det var Expert
Feb 2011, en drive 18ksek, plus 5% coop-rabatt. Betala alltså ngt mer än 17ksek.
sänt from my fån
 
Gränsbygden hade riktigt bra priser när jag var på jakt efter vitvaror.
Slutade dock med att jag köpte allt från Karl Hedins där vi fick sjukt bra priser (köpte även köket den vägen), jämfört med tex Media Markt, Elgiganten m.fl.
 
jag har kikat lite på [h=1]ELECTROLUX EUFG 29820X[/h]
men hur ska man vet vilken som är kylen till den? kan inte hitta, vet inte rikgt hur ja ska söka
 
Kanske ELECTROLUX ERES 38820X
 
Nimajneb har rätt,
Frys: electrolux eufg29820x
Kyl: electrolux eres38820x
Är från samma serie.
Jag hittade dem för 12190:- respektive 12990:- på Mediamarkt (Demoex)

Just då fanns också samma modeller på prisjakt för 10451:- resp 11748:-
Men ser nu att Kylskåpet finns (högerhängt) för 10995:- på Tretti.se enligt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=844667

Mitt råd är att göra ordentlig research, det finns många tusenlappar att tjäna på att kolla runt på priser och be om paketpris. Ännu mer rabatter om du köper mer vitvaror på samma gång.
Alternativt, ha lite is i magen och vänta på att det kommer kampanjer från t.ex Elgiganten, Siba m.fl. De kör ju sådana rätt regelbundet med bra priser, men då får du kanske inte just den modellen du vill ha.

http://gransbygden.se/ Hade som sagt också bra priser när jag var i kontakt med dem (maila dem om paketpris om du inte hittar exakt det du vill ha). Men de var inte tillräckligt billigt för att jag skulle tycka det var värt att beställa därifrån. Att ha en nära leverantör den dagen något strular är också värt en del. :)
 
Varor med hög ranking på prisjakt brukar vara prisvärda. Köp sedan från en leverantör med bra omdömen.
 
markusla skrev:
Nimajneb har rätt,
Frys: electrolux eufg29820x
Kyl: electrolux eres38820x
Är från samma serie.
Jag hittade dem för 12190:- respektive 12990:- på Mediamarkt (Demoex)

Just då fanns också samma modeller på prisjakt för 10451:- resp 11748:-
Men ser nu att Kylskåpet finns (högerhängt) för 10995:- på Tretti.se enligt [länk]

Mitt råd är att göra ordentlig research, det finns många tusenlappar att tjäna på att kolla runt på priser och be om paketpris. Ännu mer rabatter om du köper mer vitvaror på samma gång.
Alternativt, ha lite is i magen och vänta på att det kommer kampanjer från t.ex Elgiganten, Siba m.fl. De kör ju sådana rätt regelbundet med bra priser, men då får du kanske inte just den modellen du vill ha.

[länk] Hade som sagt också bra priser när jag var i kontakt med dem (maila dem om paketpris om du inte hittar exakt det du vill ha). Men de var inte tillräckligt billigt för att jag skulle tycka det var värt att beställa därifrån. Att ha en nära leverantör den dagen något strular är också värt en del. :)


ohhh ja de som drar iväg i pris är ju kyl och frys har kikat på digt många olika, har bara ett krav å de är antigen svart eller rostfritt med ismaskin.

har fått pris på dessa tex:
QT3581K svart : 13.628kr
QR2210K svart: 9672kr

kan dock inte hitta dessa på prisjakt


även kikat på QR2400K
QT3549k

är en hel vetenskap de här
 
Ja, de verkar ha en hel uppsjö modellbetäckningar på sina kyl och frysar vilket gör det svårt att söka via nätet.
Svart/Alu, Med/utan ismaskin/kolsyratvatten, höger/vänster hängd dörr etc.

Den här kanske är var du söker?
Husqvarna-Electrolux QT3549K (Svart) (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=172886) 13490:-

Detta är vad jag beställde för ett par månader sedan:
Kyl med vatten QR2581X 13,450:-
Frys med is QT3581X 13,350:-
Frys (utan is) QT3540X 8,760:-
Häll ind. QHI7516P 10,160:-
Diskmaskin QB6060X 6,290:-
Inb.ugn QCE5425X 7,530:-
Mikro QN4241X 4,700:-
Tvättmaskin QW167070W 6,050:-
Tumlare QW6080W 6,550:-
 
nu har jag hittat alla vitvaror, till ett bra pris om man nu kan säga så:)
 
Hemmakatten
Vi har köpt alla toaletter, handfat, kranar, duschaggregat, blandare mm från Tyskland. Det blev 40% billigare. Detta var 2006. Att köpa vitvaror från Tyskland var inte då billigare.

Vi hade bestämt exakt vilka vitvaror vi ville ha, från köksfläkt till tvättmaskin och hade tagit in offerter från tretti.se, gränsbygden m.fl. Gick sedan till lokala Elon-handlaren och sa att om jag får dessa varor för xxx kronor så har vi en "deal". Självklart sa handlaren ja, detta måste ha varit en av de snabbaste och enklaste affärer han gjort. Och allt blev förstås hemkört.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.