Är det cykeldrev till hjul? (ser iofs grövre ut)
 
Nyfniken skrev:
Är det cykeldrev till hjul? (ser iofs grövre ut)
Nej, jag hittade inget bra. Allt kommer från en layout som jag gjort. Den har jag sedan skrivit ut på skrivaren (6 st a4) som jag limmat på en 6mm plywoodskiva. Sedan är det bara att såga med figursåg och skruva ihop. Hjulen är ritade så att de passar mot MC-kedjan.
 
Fy vad coolt, har själv funderat på samma sak men det något med tid ... Någon här hemma säger att jag har mycket annat att lägga tiden på :confused:

Håll oss uppdaterade ...
 
Är det trädrev?! Finns det inte MC-drev som passar?

Edit: det är klart, man borde kunna göra hyfsade trädrev med en borrmaskin...
 
Redigerat:
Ja, det är trädrev. Kollade runt men hittade inte lämpliga MC drev med tillräcklig diameter.

Jag ville bygga den först i trä för att se att allt gick ihop som tänkt. Det funkade faktiskt bättre än jag först trodde, men man kan se att gräset lättare fastnar på trä. Kedjan, som ju är i plast och metall, är i princip ren även efter att den gått i vått gräs.

Nästa steg är att göra alltsammans i aluminium genom att skära ut det från en skiva.
Om någon är intresserad så kan vi skära ut några satser tillsammans och få lägre pris eftersom det oftast är ställtiden som kostar. Varje sats behöver en plåt i storlek A2

Någon kanske till och med har kontakt med en billig vattenskärare? Jag vet inte om man kan laserskära i Aluminium och gör man den i stål blir den onödigt tung.
 
Det går att vattenskära i aluminium.
 
... Och laserskära?
 
Ingen aning. Det borde gå.
 
Nu har jag lagt upp allt underlag på en facebookgrupp.

http://www.facebook.com/groups/319588508137220/

Hoppas ni vill vara med och följa utvecklingen och vem vet .. kanske bygga en egen?

Underlagen ligger som filer under motsvarande flik.

Det vore roligt om vi är några stycken som bygger och förbättrar designen och programvaran tillsammans.
 
JonasForssell skrev:
Nu har jag lagt upp allt underlag på en facebookgrupp.

[länk]

Hoppas ni vill vara med och följa utvecklingen och vem vet .. kanske bygga en egen?

Underlagen ligger som filer under motsvarande flik.

Det vore roligt om vi är några stycken som bygger och förbättrar designen och programvaran tillsammans.
Facebook:thumbdown:
 
peternicklas
JonasForssell skrev:
Nu har jag lagt upp allt underlag på en facebookgrupp.

[länk]

Hoppas ni vill vara med och följa utvecklingen och vem vet .. kanske bygga en egen?

Underlagen ligger som filer under motsvarande flik.

Det vore roligt om vi är några stycken som bygger och förbättrar designen och programvaran tillsammans.
Facebook:thumbdown:
 
JonasForssell skrev:
Nu har jag lagt upp allt underlag på en facebookgrupp.

[länk]

Hoppas ni vill vara med och följa utvecklingen och vem vet .. kanske bygga en egen?

Underlagen ligger som filer under motsvarande flik.

Det vore roligt om vi är några stycken som bygger och förbättrar designen och programvaran tillsammans.
Bra med Facebookgrupp(y) lätt att ta del av all inormation. Mabcus får komma in i det moderna informationssamhället eller stå utanför om han hellre vill det.
 
Jag är benägen att hålla med Mabcus och peternicklas. FB har inget med det moderna informationssamhället att göra. imo
 
peternicklas skrev:
Facebook:thumbdown:
Kanske inte bra för alla men det verkar funka bra för behovet och att hålla uppdaterat. Dessutom är det gratis.

Välkommen!
 
Skulle aldrig falla mig in att använda internet över huvud taget.
 
  • Gilla
Joens
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.