Vad tycker DU om gillafunktionen på Byggahus.se?

  • Jag gillar Gilla!

    10 Röster 52,6%
  • Jag gillar INTE Gilla!

    4 Röster 21,1%
  • Gilla är OK men funktionen kunde förbättras.

    5 Röster 26,3%
  • Antal röster
    19
  • Omröstningen stängd .
Mikael_L
Per Eskilsson skrev:
Klicka på "Sluta gilla" om du ångrar dig eller inte gillar längre.
Hehe, så pinsamt. :surprised:
Det har jag inte ens lagt märke till. Men jag har ännu inte haft något behov av att ångra mig, kan vara därför.
 
Tycker Gilla-funktionen har två sidor. Att se att ett inlägg har blivit gillat då man läser en tråd är bra, då ser man i vilket sammanhang det är och kan förstå att det gillas för att det är ett bra/roligt/upplysande inlägg. Att se att någon blivit gillad X antal gånger är jag mer kluven till...det säger inget om inläggens innehåll och varför det gillats.
 
Gillafunktionen är inte bra, ibland håller man med, ibland inte, ibland tack, ibland tja...
Tycker den inte tillfört något alls, bara förvirrat.
 
Redigerat:
Per Eskilsson skrev:
Bra poäng där. Jag tänkte mig först och främst att vi skulle ha Mest gillade inläggen totalt sett och vilka av mina inlägg andra gillat men naturligtvis vill man även kunna se vad man själv gillat också. Lägger till det på att göra-listan. Förhoppningsvis kommer detta kunna fixas inom en relativt snar framtid.
Mig spelar inte så mkt roll om funktionen finns kvar eller om den tas bort då den stör övriga. Men om den finns tycker jag det lät vettigt med alla de sökpremisserna du nämnde. Saknar själv att kunna gå tillbaka och se vilka som gillat och vilka trådar. Jag surfar nästan alltid via tapatalk så då missar jag det helt och just nu kan jag inte kolla i efterhand
 
pbengtsson skrev:
Gillafunktionen är inte bra, ibland håller man med, ibland inte, ibland tack, ibland tja...
Tycker den inte tillfört något alls, bara förvirrat.
Men om du fokuserar på dina egna gilla bokmärken så kan det ju bli bra.... Under förutsättning att du använder dom klokt.
Det verkar ju finnas några mutual gilla tryckande i några fanboytrådar och då blir funktionen naturligtvis helt värdelös. Men rätt använt och med den utlovade sökfunktionen så blir det jättebra.
 
Gillar gilla, och funktionen kan säkert förbättras, men frågan är om det inte är lite för tidigt att dra några slutsatser om hur väl den fungerar.

Personligen tycker jag att den är bekväm och bra att använda när man läser trådar och bara uppskattar något utan att vilja skriva något.
 
Mikael_L
Skulle det möjligen varit bättre med en "Instämmer"-knapp?

Eller kanske två: "Instämmer" och "Instämmer inte".
 
Mikael_L skrev:
Skulle det möjligen varit bättre med en "Instämmer"-knapp?

Eller kanske två: "Instämmer" och "Instämmer inte".
Nääää, då skulle ju hela forumtanken försvinna BH skulle bli en omröstnngssite
 
T
Varför inte ha en "ogilla" knapp också. Eller en tumme upp/tumme ner såsom Youtube har.
 
tank77 skrev:
Varför inte ha en "ogilla" knapp också. Eller en tumme upp/tumme ner såsom Youtube har.
Dom testade något liknande på värmepumpsforumet och det vart visst total kaos vad jag vill minnas. Skapade visst missämja och annat tjafs så dom tog bort den.
Sånt kan vi vara utan här.
Om jag inte håller med om ett inlägg har jag guts att skriva så och säga vad jag tycker...rätt eller fel. Detta ger iaf ett bidrag till tråden, gillar man o håller med så räcker ju ett tryck på gilla/Thanks om det känns viktigt.
 
Är "Gilla" i webbversionen och "Thanks" i appen samma sak?
 
Nyfniken skrev:
Är "Gilla" i webbversionen och "Thanks" i appen samma sak?
Japp, iaf i Tapatalk orginal app
 
Kan man på nåt sätt se vilka inlägg man blivit gillad i ?

Har klickat runt men inte hittat...
 
  • Gilla
The Tor
  • Laddar…
Kalasclas skrev:
Kan man på nåt sätt se vilka inlägg man blivit gillad i ?

Har klickat runt men inte hittat...
Vad jag kunnat se så går det inte att söka fram vilka inlägg någon gillat. Om man kikar via tapatalk ser man bara att någon gillar inlägget. Går man via vanliga webbläsaren ser man även vilka som gillat inläggen, men man verkar som sagt hitills inte kunna söka ut dessa inlägg
 
Är det nytt nu att kunna se de gillade inläggen. Inte för att jag har någon direkt hög att bry mig om, men...? Eller har det funnits ett tag och jag har missat eller?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.