Jag har planer på att försöka värma upp en del av min ladugård, för använding lite som många använder sina garage, verkstad, förråd och snickeri i en fin blandning.

Kan det överhuvudtaget fungera med en L-L-VP i en lite smutsig miljö? Jag räknar absolut inte med att det någonsin kommer att bli "dammexplosionsmiljö" eller ens i närheten av det, men lite damm och smuts kommer det att bli.

Finns det några särskilda extraramar för filter som man kan sätta som en huv över innedelen, för att ytterligare filtrera luften?
 
Ingen som har kunskap om L-L-VP i garage och andra lite smutsigare miljöer? Jag har ju sett flertalet garage uppvärmda med sådana, så bevisligen existerar det men är det någon som har egna erfarenheter?
 
Ingen? Det är uppenbarligen semester på det annars så snabba forat? Bumpar!
 
L-L-VP? Är det en värmepump av något slag? Om du ställer frågan tydligare så kanske fler ser den och kan associera med egna erfarenheter
 
Jag trodde nog att förkortningen llvp var vedertagen i detta forum, men det skadar ju aldrig att förtydliga frågan. Det jag mest funderar över är just en luft-luft-värmepumps funktion i en tidvis smutsig miljö.

Självklart vore det bättre med luft-vatten-vp men då pratar vi helt andra pengar, som jag ogärna lägger ned på mitt budget-förråd.

Så jag söker erfarenheter kring filter och innedelens funktion när det tidvis är smutsigt.
 
Känner flera som har llvp i liknande miljöer och det funkar bra.

Det jag förstått är att om man vill kunna sänka temperaturen när man inte är där så är det flera företrädesvis billiga pumpar där man inte kan ställa in lägre än runt 18 grader.

Kanske går att sätta nåt filter på insuget?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.