peternicklas
Nimajneb skrev:
Istället för att skriva så mycket kunde du ju bara skrivit, "ja Nimajneb du har rätt."
;)

Btw, var har du fått landroidens försäljningssiffror ifrån?
Ge dig nu
 
peternicklas skrev:
Ge dig nu
Jag förstod väl att du inte hade någon källa till dina försäljningssiffror. ;)
 
  • Gilla
Mabcus
  • Laddar…
peternicklas
Nimajneb skrev:
Jag förstod väl att du inte hade någon källa till dina försäljningssiffror. ;)
Den som söker finner!
 
peternicklas skrev:
Den som söker finner!
Om du har hittat en siffra som tala om hur många som har sålts till slutkund så vore det synnerligen intressant och ovanligt.

Så dela med dig källan.
 
  • Gilla
Mabcus
  • Laddar…
Nimajneb skrev:
Ett antal tankefel.
1. Marknaden ökar drastiskt, den minskar inte.
2. Räkna med att utvecklingen av Indegon startade för kanske 2år sedan, då kände inte Bosch till Landroiden eller andra nya modeller från andra tillverkare.
3. Det finns massor med aktörer på marknaden, ännu fler idag än för ett par år sedan.
4. Ingen gör medvetna förseningar och i nio fall av tio så kan inte företaget direkt påverka förseningen.
5. Åter igen så verkar du tro att Landroiden är världsmarkandsledare då dom defakto är en marginalspelare mängden.
6. Visst kan Bosch ha en patentfråga gentemot HQ, men vad säger att detbskulle vara kopplat till Landroid? Massor med andra större tillverkare har ju uppenbart inga problem med HQ.
Bosch har utvecklat sin Indego i 3år :) och dom första exen släpps nästa vecka (30) i begränsad upplaga och är fullt tillgängliga v34. Senaste infon ifrån Bosch.
 
  • Gilla
Mabcus
  • Laddar…
Nimajneb skrev:
Vi kan nog utgå från att Bosch inte vill släppa en perfekt produkt och dom som tror att det handlar om dålig planering har ingen aning om dom problem som uppstår i verkligheten när man tar fram en ny produkt.
Att tro att Landroiden har något att göra med förseningen är bara patetiskt att tro, det är väl inte ens säkert att Boschfolket ens känner till den produkten bara för att den råkar vara hypad hos folk som bor nära ett Julavaruhus i Sverige och hänger på BH.
Patetiskt var ordet, sprunget från en som bara ägnar sig åt att snacka (läs skriva) om allt och alla i stället för att skaffa sig egen erfarenhet genom att slå till på en av de massvis med produkter i denna kategori som vederbörande också hävdar finns. Varför vänta?
 
MBygga skrev:
Spekulation var ordet :rolleyes:, jag föredrar fakta och det har du också tidigare hävdat.
Va det verkade inte så i worx tråden.. där du spekulerade hej vilt om bland annat vilka patent en tvist handlar om, hur det ska gå i patenttvister mm!
 
Mabcus skrev:
Va det verkade inte så i worx tråden.. där du spekulerade hej vilt om bland annat vilka patent en tvist handlar om, hur det ska gå i patenttvister mm!
Var inte ensam om att spekulera där, de flesta inklusive du själv till Worx nackdel i tvisten utan att ha ett enda fakta att anföra. Jag (med hjälp av Trollman) har i alla fall fört fram vilka patent som HQ har att åberopa i ärendet och vad de innebär så jag betackar mig för ogrundade påhopp.
 
Redigerat:
MBygga skrev:
Var inte ensam om att spekulera där, de flesta inklusive du själv till Worx nackdel i tvisten utan att ha ett enda fakta att anföra. Jag (med hjälp av Trollman) har i alla fall fört fram vilka patent som HQ har att åberopa i ärendet och vad de innebär så jag betackar mig för ogrundade påhopp.
Gör om gör rätt.. Jag spekulerade inte, jag försökte tala om för bland annat dig att jag inte gillar stöld! varken av min egendom eller av patent, något jag uppfattade att flera i tråden förespråkade! vidare bad jag endast om att man i tråden skulle lugna sig med spekulationerna tills tvisten vara klar, av domstol eller uppgjord i godo. men att du satt och räknade upp patent som vara omöjliga att ingå i tvisten var väl inte spekulationer från din sida, worx använder ju inget av de patenten du går igenom. sorry:cool:
 
  • Gilla
Nimajneb
  • Laddar…
Förstår inte varför en Fanboy som MBygga ska tjabba runt i Boschtråden...

Att spekulera är helt OK, så länge man underbygger det med en saklig och trovärdig fakta. Tyvärr så finns det allt för många (typiskt fanboys) som grundar sin argumentation med hur dom personligen skulle önska att saker utvecklades, istället för vad man vet eller åtminstone vad man tror ska hända.
 
  • Gilla
INDEGO och 2 till
  • Laddar…
Nimajneb skrev:
Förstår inte varför en Fanboy som MBygga ska tjabba runt i Boschtråden...
Och det kommer från en med 7470 inlägg på otaliga trådar och ämnen ... :eek:

Nimajneb skrev:
Att spekulera är helt OK, så länge man underbygger det med en saklig och trovärdig fakta. Tyvärr så finns det allt för många (typiskt fanboys) som grundar sin argumentation med hur dom personligen skulle önska att saker utvecklades, istället för vad man vet eller åtminstone vad man tror ska hända.
Som sagt, ta ett beslut och gör slag i saken i stället för att diskutera och provocera.
 
Mabcus skrev:
Gör om gör rätt.. Jag spekulerade inte, jag försökte tala om för bland annat dig att jag inte gillar stöld! varken av min egendom eller av patent, något jag uppfattade att flera i tråden förespråkade! vidare bad jag endast om att man i tråden skulle lugna sig med spekulationerna tills tvisten vara klar, av domstol eller uppgjord i godo. men att du satt och räknade upp patent som vara omöjliga att ingå i tvisten var väl inte spekulationer från din sida, worx använder ju inget av de patenten du går igenom. sorry:cool:
Att insinuera stöld av t.ex. patent utan att ha varken bevis eller fakta tycker i alla fall jag är ren och skär spekulation.
 
MBygga skrev:
Som sagt, ta ett beslut och gör slag i saken i stället för att diskutera och provocera.
Då du inte vet vad ordet Fanboy betyder tycker jag du ska googla lite.

http://www.google.se

Har ingen panik med att besluta mig, åkklipparen gör fortfarande ett bra jobb tillsammans med Toron. Plus att jag fortfarande har orken att klippa gräset.;)
Den dag en robot som passar mig kommer ut på marknaden till ett vettigt pris så slår jag gärna till.
 
Redigerat:
MBygga skrev:
Att insinuera stöld av t.ex. patent utan att ha varken bevis eller fakta tycker i alla fall jag är ren och skär spekulation.
Är inte det som tvisten handlar om? Stöld av HQ patent. Om det slutligen bedöms så är upp till domstol eller förlikning.
Svårt att förstå att man inte kan förstå det..... Men det är klart..... Förnekelse är ju ett särdrag för ordet du inte förstår. ;)
 
MBygga skrev:
Och det kommer från en med 7470 inlägg på otaliga trådar och ämnen ... :eek:
:) kanske det har att göra med allmänbildning kombinerat med en vass tunga;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.