Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Mabcus skrev:
Trodde att de flesta hus/villor endast fick 240 volt per fas men 400 volt mellan två faser..
Hade jag inte varit så väluppfostrad så hade jag bett dig dra åt helvete.

Förlåt för att jag inte är så elektriskt kunnig som dig.

Tack för upplysningen, nu vet jag hur det funkar
 
  • Gilla
gadeberg
  • Laddar…
MagnusSt skrev:
Hade jag inte varit så väluppfostrad så hade jag bett dig dra åt helvete.

Förlåt för att jag inte är så elektriskt kunnig som dig.

Tack för upplysningen, nu vet jag hur det funkar
Ingen orsak.. bättre att pissa i stuprännan än att stupa i pissrännan(y)
 
Mabcus skrev:
Via radiosignal på ca 6 meter.
Kan vara den signalen som stör klockor men det är ändå underligt att HQ inte har EMC säkra radiosignaler, dvs. att de är utprovade att inte störa vedertagen elektronisk utrustning som TV, radio, klockor mm. Trodde det var ett krav för att få CE märkning vilket de väl har.
 
Mabcus skrev:
Trodde att de flesta hus/villor endast fick 240 volt per fas men 400 volt mellan två faser..
Och eftersom vanliga villahushåll oftast har tre faser in så finns det ju teoretiskt en spänningspotential på runt 400 volt mellan dessa faser. Nu är det en för högfrekvent spänning för att störa Landroidrobotar som styrs (och störs) av betydligt mer lågfrekvent spänningspuls.
 
MBygga skrev:
Kan vara den signalen som stör klockor men det är ändå underligt att HQ inte har EMC säkra radiosignaler, dvs. att de är utprovade att inte störa vedertagen elektronisk utrustning som TV, radio, klockor mm. Trodde det var ett krav för att få CE märkning vilket de väl har.
Hos mig störs den radiokontrollerade klockan bara ut i soutterrängvåningen där den har ett berg att passera. Detta antyder att mottagningen måste vara dålig för att kunna störas av HQ AM.

Sent from my Galaxy Nexus using Byggahus
 
pacman42 skrev:
Hos mig störs den radiokontrollerade klockan bara ut i soutterrängvåningen där den har ett berg att passera. Detta antyder att mottagningen måste vara dålig för att kunna störas av HQ AM.

Sent from my Galaxy Nexus using Byggahus
Har du en HQ när du har en Galaxy Nexus android mobil?, du skulle ju ha en LAndroid. :D
 
Konstaterar att Edward Scissorhands gör ett fantastiskt bra jobb samtidigt som jag är otroligt onyttig i hängmattan :D Livet är bra härligt! 20120718_113842.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MBygga och 2 till
  • Laddar…
peternicklas
falmark skrev:
Konstaterar att Edward Scissorhands gör ett fantastiskt bra jobb samtidigt som jag är otroligt onyttig i hängmattan :D Livet är bra härligt![bild]
Ja livet är underbart:D. Dock så har jag åkt på annat arbete bara för att "jag måste röra på mig" Gräva ner ny vattenledning, 30 m i en av Sveriges hårdaste lera.
Hur klarar den slänten??
 
peternicklas skrev:
Ja livet är underbart:D. Dock så har jag åkt på annat arbete bara för att "jag måste röra på mig" Gräva ner ny vattenledning, 30 m i en av Sveriges hårdaste lera.
Hur klarar den slänten??
Jag måste ju motionera kroppen lite ibland. Och i det träningspasset ingår slänten med en batteridriven "vanlig klippare". Skämt åsido, Edward kom inte så bra överens med slänten, så jag fick den på min lott. ;)
 
Människan är väl det enda djuret som kan lägga en massa hårt arbete för att kunna lata sig, fyll upp slänten så klipparen kan ge dig tid i hängmattan.

Protte
 
peternicklas
prototypen skrev:
Människan är väl det enda djuret som kan lägga en massa hårt arbete för att kunna lata sig, fyll upp slänten så klipparen kan ge dig tid i hängmattan.

Protte
Jo det stämmer mycket bra. Tänk all tid man har lagt på att lägga ut slingan, anpassa slingan samt hur många timmar har man inte bara stått och tittat på den.
 
falmark skrev:
Konstaterar att Edward Scissorhands gör ett fantastiskt bra jobb samtidigt som jag är otroligt onyttig i hängmattan :D Livet är bra härligt![bild]
Hur går det med husbygget?
 
JS80 skrev:
Hur går det med husbygget?
Inget vidare. Norrland har ju bra väder. Jag nöter nog på hängmattan till arbetsvädret infinner sig.
 
  • Gilla
JS80
  • Laddar…
Nu har jag undersökt problemen vid hemgång lite mer.

Det verkar som ett hörn på tomten där det lutar lite (några procent) ger bekymmer.

Som ni ser på videon så går klipparen långt utanför slingan och efter upprepade försök lägger den av.

känner ni igen detta och finns det något tricks man kan göra. Jag provar nu med lite sågtandsform på slingan. Det verkar få den att vrida sig tidigare, men jag vet inte än om det hjälper.

http://www.youtube.com/watch?v=DYhzSS8EHHQ
 
peternicklas
JonasForssell skrev:
Nu har jag undersökt problemen vid hemgång lite mer.

Det verkar som ett hörn på tomten där det lutar lite (några procent) ger bekymmer.

Som ni ser på videon så går klipparen långt utanför slingan och efter upprepade försök lägger den av.

känner ni igen detta och finns det något tricks man kan göra. Jag provar nu med lite sågtandsform på slingan. Det verkar få den att vrida sig tidigare, men jag vet inte än om det hjälper.

[länk]
Hej

http://www.byggahus.se/forum/robotgrasklippare/193833-worx-landroid-88.html#post1551099
Ser du hur jag har gjort och det funkar hon mig dock plan mark. Om du gör 22,5 graders vinklar i stället för 2 45 som jag har.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.