Limmat ihop 4st trasiga LED lampor i utebelysningen med kontaktlim.... Vart lite snurrig i kolan :) sparar två tills i morgon....
 
Tänkte på vad jag skall göra imorgon så jag har något att skjuta upp då också.
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
Årets renovering på väg mot åretrunt boende har varit:

Renovering av genomrutten vägg (utlagt)
Målning övre hallen tak (vitt o bjälkar i ljusblå linoljefärg)
Sen skulle vi måla om utsidan. Har inte alls hunnit, det en våning av 2.5 pga regn.

Och så har vi haft ledigt.

Nästa måste vi göra något åt taket på uthuset.
 
Mikael_L
pbengtsson skrev:
Tänkte på vad jag skall göra imorgon så jag har något att skjuta upp då också.
Var det inte du som t.o.m startade en dedikerad tråd för att inte kunna göra så? ... :p
 
Mikael_L skrev:
Var det inte du som t.o.m startade en dedikerad tråd för att inte kunna göra så? ... :p
Jo:surprised:, får gå ut och gräva lite då...
 
Inte gjort nåt än men idag börjar vår semester ( min och husets alltså :p )
Under dom närmaste 38 dagarna ska allt som inte hunnits med sen förra semestern göras.
Det går nog bra :cool:
 
  • Gilla
Wisentdual
  • Laddar…
"Reparerat" den elektroniska kötttermometern som glömdes kvar ute i regnet efter gårdagens grillning. Öppnade batteriluckan varvid en tvestjärt smet ut, hällde ut vatten och la termometern under halogenspottarna i köket. Några timmar senare var den torr och fungerade finfint igen.
 
Insett att lösull är bra när det skall vara en massa ventilationsrör på vinden.
Istället körde jag med skivor, "då eget arbete är gratis"....
Och för att minska uppvärmningskostnaderna isolerade jag färdigt före vintern.
Nu när FTX-kanalsystemet monteras så blir det ett antal svettiga timmar på vinden, som inte alls är någon kallvind, varför kallas det så för? ;)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Grävt lite samt hämtat en säck gullex
 
Rensat ur gamla vedförrådet på skit som före ägaren lämnat där, kommer dryga 20 kubik ved i morgon som skall in där så det var väl läge att fixa detta:) Passade på att elda upp massa skräp i samma veva... tur man bor på landet :)
 
Igår så bytte jag säkringen till frysen, i måndags var jag irriterad över att lampan vid frysen och pannrummet inte fungerade. Båda två trasiga samtidigt...
 
Äntligen får man väl skriva in sig här! Har till slut lagt det nya klickgolvet i den äldre dotterns rum, det gick inte fort men det gick sakta..... Första gången ska man väl kunna ta lite tid på sig....

Men bara man fått in snitsen så gick det ganska bra. Var lite irriterad ett tag och tänkte slänga hela skiten ut genom fönstret men efter lite omtanke så var det inte så farligt som jag trodde. Det sämsta var väl att de nymålade gamla listerna måste bytas ut. Sen fick man ju använda Multiverktyget, Sticksågen , Hålsåg och gersåg så det kändes ju bra att man har användning för sakerna man köpt.
 
Inte jag men maken har satt upp ny lampa i lilla badrummet, en med rörelsedetektor. Behövligt, då lysknapparna sitter bakom dörren till bastun och bastudörren alltid står öppen för att det inte ska bli för varmt där. Vi har våra servrar där istället för badtuaggregatet nämligen.
 
Dragit nätverkskabel i krypgrunden (aj mina knän).
 
ImageUploadedByTapatalk1342462323.992581.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vindskydd/insynsskydd till altanen tack Jabo för inspirationen (Björkö)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.