Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Av Poolrobot skulle jag iaf inte köpa, dom har inte svarat på 1v nu efter jag mailat. Kan tänka mig hur svårt det blir om det är något som man vill reklamera osv. Nej tack Poolrobot
 
M@ZE skrev:
Av Poolrobot skulle jag iaf inte köpa, dom har inte svarat på 1v nu efter jag mailat. Kan tänka mig hur svårt det blir om det är något som man vill reklamera osv. Nej tack Poolrobot
Mailade med poolrobot i förra veckan och fick svar dagen efter.
 
Hade stora problem med att min robot inte tog sig hem.
Visade sig vara hjulen som glappade och efter åtdragen skruv går den nu hem som dem skall. Mindre vobblande.

Dock har jag problem med när den skall uppsöka laddstation då den befinner sig i en sluttning. Vad har ni för marginal mellan slinga och staket när det sluttar? Den korsar slingan och drar i staketet. Därefter backar den och försöker igen, men tillslut blir det utanför arbetsområde. Jag ligger med 50 cm nu, men är osäker på om det räcker.
 
peternicklas
JonasForssell skrev:
Hade stora problem med att min robot inte tog sig hem.
Visade sig vara hjulen som glappade och efter åtdragen skruv går den nu hem som dem skall. Mindre vobblande.

Dock har jag problem med när den skall uppsöka laddstation då den befinner sig i en sluttning. Vad har ni för marginal mellan slinga och staket när det sluttar? Den korsar slingan och drar i staketet. Därefter backar den och försöker igen, men tillslut blir det utanför arbetsområde. Jag ligger med 50 cm nu, men är osäker på om det räcker.
Det är ett litet problem med dessa backar. I normalfallet så klarar den 20 grader, tror jag. men då den ska hem och laddas klarar den mindre kanske 10 grader. Detta är det fler fabrikat som har problem med. Varför säger man då att de klarar 20 grader???
 
peternicklas skrev:
Det är ett litet problem med dessa backar. I normalfallet så klarar den 20 grader, tror jag. men då den ska hem och laddas klarar den mindre kanske 10 grader. Detta är det fler fabrikat som har problem med. Varför säger man då att de klarar 20 grader???
Men liIonbatterier brukar ju nästan gå för fullt fram tills dom är slut...o då blir det tvärstopp då elektroniken slår ifrån.
 
peternicklas
Nimajneb skrev:
Men liIonbatterier brukar ju nästan gå för fullt fram tills dom är slut...o då blir det tvärstopp då elektroniken slår ifrån.
Landroid har blybatteri
 
peternicklas skrev:
Landroid har blybatteri
Ooops, det trodde jag inte om en sådan maskin 2012:(
 
peternicklas
Nimajneb skrev:
Ooops, det trodde jag inte om en sådan maskin 2012:(
Å andra sidan så kostar de 300 kronor att byta.
 
Klen tröst när den inte orkar upp för en sluttning. :(
Bra att veta iaf att man nog bör titta på en klippare med moderna batterier om man har lite kuperat.
 
peternicklas
Nimajneb skrev:
Klen tröst när den inte orkar upp för en sluttning. :(
Bra att veta iaf att man nog bör titta på en klippare med moderna batterier om man har lite kuperat.
Skulle va kul att se om man kan sätta Li-Ion batteri i den.
 
peternicklas skrev:
Det är ett litet problem med dessa backar. I normalfallet så klarar den 20 grader, tror jag. men då den ska hem och laddas klarar den mindre kanske 10 grader. Detta är det fler fabrikat som har problem med. Varför säger man då att de klarar 20 grader???
Hej Jag har en lutning på 40% och det klarar den men det är rakt motlut och då är det inga problem. Problemen uppstår när det lutar i sida. Jag har det i slutet på vägen hem till ls men det lutar inåt så att säg så det gör inget för om den inte orkar hålla i i den lutningen så tar den en genväg till ls.
 
MagnusSt skrev:
[länk]

Om du kollar på startsidan så har de en ruta där det står Information, där står det bland annat att de återkallar vissa grejer, att de slutar med distanshandel. Hur svårt kan det vara att skriva ngt där?

Landroid var en sak som de kampanjade och framställde som ngt som de skulle satsa på, en relativt dyr sak också. Jag tycker inte att det är för mycket begärt att lägga en blänkare på hemsidan, med lite information. Alt ett informationsmail så man som kund får veta vad som händer.

Jag kanske är gnällig men jag tycker att man kan begära det.
Håller helt med!
Hur man kan välja att hantera det här ärendet mot sina kunder på det här sättet går över mitt förstånd. Det är ungefär lika illa som när SAS åkte ut till Gottrörakraschen och målade över loggan på planet för att det inte skulle synas vilket flygbolag det var som gått ned i backen.
Tack och lov har både flygbranchen och många andra serviceföretag lärt sig hur man hanterar en "krissituation" sen dess.
Det gör man med: Information, information, information.

Vanligtvis tycker jag inte att man tar sådana här saker via öppna kanaler som FB, men med tanke på hur uselt Jula hanterar den uppkomna situationen, drar jag inte mig ett dugg för att ta detta via facebook. Skall dock fnula lite på hur jag skall formulera mig dock.
 
peternicklas skrev:
Skulle va kul att se om man kan sätta Li-Ion batteri i den.
Jag skulle inte tro det är så enkelt då Li-Ion batterier behöver en annan typ av intelligent laddning, till skillnad mot bly-batt som kan laddas med ganska enkla metoder.
 
lucky_s skrev:
Håller helt med!
Hur man kan välja att hantera det här ärendet mot sina kunder på det här sättet går över mitt förstånd. Det är ungefär lika illa som när SAS åkte ut till Gottrörakraschen och målade över loggan på planet för att det inte skulle synas vilket flygbolag det var som gått ned i backen.
Tack och lov har både flygbranchen och många andra serviceföretag lärt sig hur man hanterar en "krissituation" sen dess.
Det gör man med: Information, information, information.

Vanligtvis tycker jag inte att man tar sådana här saker via öppna kanaler som FB, men med tanke på hur uselt Jula hanterar den uppkomna situationen, drar jag inte mig ett dugg för att ta detta via facebook. Skall dock fnula lite på hur jag skall formulera mig dock.
Jag lackade ut och gjorde ett inlägg på Jula´s Facebook...

Nu väntar jag med spänning på svar... om sådant kommer....
 
Nimajneb skrev:
Klen tröst när den inte orkar upp för en sluttning. :(
Bra att veta iaf att man nog bör titta på en klippare med moderna batterier om man har lite kuperat.
.

Vi pratar nedförslut i detta fallet och saken är den att för att spara energi så känner LR efter mer sällan var den är på slingan när den går hem för att ladda. Därför vobblar den mer och rutchar gärna iväg i utförsluten. Har inget med vilken typ av batteri man använder alltså, blybatterier är inte sämre på någon punkt än Litium-ion förutom vikt vilket kan vara bra att ha för framkomligheten i detta fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.