Status
Inte öppen för fler kommentarer.
peternicklas
Hittade denna filmen på Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=eZFstl-rFtI&feature=related som ni ser så har man redan ändrat nosen på landroiden. c:a 2 minuter in på filmen ser man det gamla sättet att överföra energi till klipparen från laddstationen. Notera att detta är samma som ett annat fabrikat. På våra i Sverige så har vi 2 spjut.
 
Den videon lades upp 29/11 2011. Det utförandet är gammalt, Jula hade den bilden på sin hemsida när de sålde roboten.
 
peternicklas
MagnusSt skrev:
Den videon lades upp 29/11 2011. Det utförandet är gammalt, Jula hade den bilden på sin hemsida när de sålde roboten.
Vad jag menar är att Landroiden är fortfarande under utveckling, vilket en del inte tror.
 
peternicklas skrev:
Vad jag menar är att Landroiden är fortfarande under utveckling, vilket en del inte tror.
Ja, men alltså, den versionen vi har i Sverige är ju nyare än den som visas på videon. Så det säger väl inte så mkt om vad som händer just nu? Men visst, det var utveckling inför lanseringen i Sverige, det kan vi ju fastslå:)
 
peternicklas
Några frågor till alla er som byggt så fina hus/garage till era Landroider:

Hur bred "garageport" har ni gjort med tanke på att den vinglar lite när den ska hem?

Hur långt bak kan man dra vänstra långsidan utan att den krockar med hörnet på garget när den ska starta? Jag upplever att min Landroid backar ur laddaren och sen kör den fram i 45 gr vinkel ganska nära bakre vänstra hörnet på laddaren. Nåväl, jag får kolla detta när jag kommer hem.

Tänkte påbörja garagebygget nästa vecka.
 
Redigerat:
falmark skrev:
Några frågor till alla er som byggt så fina hus/garage till era Landroider:

Hur bred "garageport" har ni gjort med tanke på att den vinglar lite när den ska hem?

Hur långt bak kan man dra vänstra långsidan utan att den krockar med hörnet på garget när den ska starta? Jag upplever att min Landroid backar ur laddaren och sen kör den fram i 45 gr vinkel ganska nära bakre vänstra hörnet på laddaren. Nåväl, jag får kolla detta när jag kommer hem.

Tänkte påbörja garagebygget nästa vecka.
Porten på mitt hus är 65cm bred, har inga problem med att den fastnar när den ska in, hade nog kunnat vara nån cm smalare. Själva laddplattan låter jag sticka ut ca 5cm ur huset för att undvika att den fastnar när den ska ut och göra sin vänstersväng, bifogar en bild.
Man kan ju bygga taket så det sticker ut lite längre så det skyddar lite mot regn.

IMG_2943.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
peternicklas
JAJansson skrev:
En motgång för Husqvarna Coop i klipparkrig

[länk]
Mycket intressant. OM COOP skulle vinna detta ska de ha all heder. Jula springer med svansen mellan benen. Vill inte ens svara på telefon eller email. Husqvarna kanske får betala dyrt...
 
JAJansson skrev:
En motgång för Husqvarna Coop i klipparkrig

[länk]
Hur kan det vara en motgång? Skulle dom bara lagt sig ner för att dö eller?

Så långt finns det absolut ingenting som vi vet hur det kommer att gå i dessa förhandlingar. Vi har i tråden kunnat läsa HQs utlåtande och kommentarer från Coop och Tyska huvudkontoret. Men man kan ju inte vara naiv och tro att någon av dessa partiska utsagor är den ultimata sanningen.

Jag tror dock att dom flesta hoppas att inte HQ ska lyckas med sitt påhopp, kanske inte så mycket för just denna klipparmodell utan snarare för marknaden som helhet. Alla vill vi ju se bättre och billigare klippare redan nästa säsong och släpper spöket från HQ så tror jag utvecklingen kan få sig en riktig skjuts.

Nästa evolution är väl att Bosch släpper en klippare dom kallar för smart i motpol tex till Landroiden som marknadsförs som mindre dum.
 
  • Gilla
INDEGO
  • Laddar…
Har hittat Worx Landriod, dock för 9995:-, värt att köpa ? varit inne på en HQ som jag sett för dryga 19tkr.
 
M@ZE skrev:
Har hittat Worx Landriod, dock för 9995:-, värt att köpa ? varit inne på en HQ som jag sett för dryga 19tkr.
Jag har två worxar rullande, hade tänkt köpa två hq först men nyfikenheten på worx tog över.
Har inte ångrat mig det minsta, dom gör det dom ska fast lite billigare än hq.
 
M@ZE skrev:
Har hittat Worx Landriod, dock för 9995:-, värt att köpa ? varit inne på en HQ som jag sett för dryga 19tkr.
Är mycket nöjd med min iaf, har rullat i 1vecka nu och håller mattan jämn å fin.
 
peternicklas
M@ZE skrev:
Har hittat Worx Landriod, dock för 9995:-, värt att köpa ? varit inne på en HQ som jag sett för dryga 19tkr.
2 månader och jah ler varje gång jag ser den.
 
peternicklas skrev:
Har du läst [länk] ?
I mina kontaktermed Svenska Worx menar de på att om utveckling pågår så är det till kommande modeller och inte uppgraderingar av befintlig modell. Jag hade som förslag att om man trycker på Home knappen då klipparen är bra laddad borde den kunna köra ett varv på slingan med knivarna igång. Du kan ju föreslå din kompis konstruktionschefen det kanske.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.