Status
Inte öppen för fler kommentarer.
peternicklas
MagnusSt skrev:
Har du fått något svar? Mig har de inte svarat än iaf.
Inget svar.
 
Men vad är det mer för svar som ni förväntar er av just Jula.
Som jag förstår har dom lovat att hålla sig till konsumentlagen och sälja tillbehör under garantiperioden.
Kan man begära mer?
 
peternicklas
Jag har fått svar från företaget bakom Landroid, Positec.Det var ett possitivt svar och jag har ställt lite fler frågor till dem. Jag har begärt tillstånd att publucera hans svar så jag får be er vänta några dagar innan jag delger er informationen. Så alla som är så negativa, var inte det!
 
Gudahov skrev:
Lugna och fina nu. Ni stressade upp mig att handla Landroiden idag.
Om Intresseklubben har papper och penna redo, så kan ni anteckna att jag lämnade tillbaka Landroiden på Jula igår. Handlade en Gardena R40Li på Clas Ohlson idag för 9995:-.

För mig var 10 000:- ett maxpris för en robotklippare och i förra veckan var Worx Landroid den enda robotklippare (med automatisk laddning) för under 10 000:-. Eftersom min tomt är cirka 250 kvm så räcker Gardenas 400 kvm gott och väl.

Det var dock risken att Worx Landroid försvinner från marknaden och det eventuella problemet med service och reservdelar som avgjorde att jag lämnade tillbaka den. Hade inte lämnat tillbaka den bara för att Gardena R40Li har gått ned i pris.

Tycker dock att det känns tryggt att det är en svensk Husqvarna under motorhuven och med sina 15+ års erfarenhet bör det vara en hyfsat felfri produkt och om ändå problem uppstår, så blir det enklare med service.

När jag besökte Jula i Göteborg igår var Landroidarna bortplockade och på samma ställe stod istället Gardena R40Li. Det är lite konstigt att de säljs för 12 995:- på Jula, när Clas Ohlson säljer dem för 9 995:-. Min gissning är att Gardena/HQ gjorde ett avtal med Clas Ohlson i juni för att mota Olle i grind - dvs för att möta upp Julas lyckade Landroidförsäljning - innan de hade lyckats få stopp på Jula.

Nu när Jula har plockat bort Landroidarna borde Clas Ohlsons 9 995:- inte kännas lika motiverat för Gardena/HQ. Det finns ju andra återförsäljare av Gardena R40Li som inte har fått samma inköpspris som Clas Ohlson och de borde vara ganska sura nu (t.ex. tretti.se m.fl. som säljer dem för 12 995:).

När jag idag skulle handla Gardenan på Clas Ohlson så gick den automatiskt in för 12 999:- i kassaapparaten. Säljaren sa att den igår automatiskt gick in för 9 995:-. Det kan vara en glitch, men det kan också antyda att priset kommer att gå upp; dvs nu när man har lyckats stoppa Jula att sälja Landroiden. Alternativt så kanske vi får se en bredare prisjustering nedåt, där alla säljer Gardenan för under 9 995:-.

Den som lever får se. Jag lyckönskar alla i tråden med era Worx Landroid. Tack för mycket matnyttig information.
 
peternicklas
Gudahov skrev:
Om Intresseklubben har papper och penna redo, så kan ni anteckna att jag lämnade tillbaka Landroiden på Jula igår. Handlade en Gardena R40Li på Clas Ohlson idag för 9995:-.

För mig var 10 000:- ett maxpris för en robotklippare och i förra veckan var Worx Landroid den enda robotklippare (med automatisk laddning) för under 10 000:-. Eftersom min tomt är cirka 250 kvm så räcker Gardenas 400 kvm gott och väl.

Det var dock risken att Worx Landroid försvinner från marknaden och det eventuella problemet med service och reservdelar som avgjorde att jag lämnade tillbaka den. Hade inte lämnat tillbaka den bara för att Gardena R40Li har gått ned i pris.

Tycker dock att det känns tryggt att det är en svensk Husqvarna under motorhuven och med sina 15+ års erfarenhet bör det vara en hyfsat felfri produkt och om ändå problem uppstår, så blir det enklare med service.

När jag besökte Jula i Göteborg igår var Landroidarna bortplockade och på samma ställe stod istället Gardena R40Li. Det är lite konstigt att de säljs för 12 995:- på Jula, när Clas Ohlson säljer dem för 9 995:-. Min gissning är att Gardena/HQ gjorde ett avtal med Clas Ohlson i juni för att mota Olle i grind - dvs för att möta upp Julas lyckade Landroidförsäljning - innan de hade lyckats få stopp på Jula.

Nu när Jula har plockat bort Landroidarna borde Clas Ohlsons 9 995:- inte kännas lika motiverat för Gardena/HQ. Det finns ju andra återförsäljare av Gardena R40Li som inte har fått samma inköpspris som Clas Ohlson och de borde vara ganska sura nu (t.ex. tretti.se m.fl. som säljer dem för 12 995:).

När jag idag skulle handla Gardenan på Clas Ohlson så gick den automatiskt in för 12 999:- i kassaapparaten. Säljaren sa att den igår automatiskt gick in för 9 995:-. Det kan vara en glitch, men det kan också antyda att priset kommer att gå upp; dvs nu när man har lyckats stoppa Jula att sälja Landroiden. Alternativt så kanske vi får se en bredare prisjustering nedåt, där alla säljer Gardenan för under 9 995:-.

Den som lever får se. Jag lyckönskar alla i tråden med era Worx Landroid. Tack för mycket matnyttig information.
Du skulle väntat några dagar se #1398
 
peternicklas skrev:
Du skulle väntat några dagar se #1398
Hmmmm. Det är öppet köp 30 dagar hos Clas i Sjön oxå. Kanske blir man Robotbytarmannen vad tiden lider.
 
peternicklas
Hej alla glada Landroidägare, ja ni andra också för den delen!
Jag gör en egen översättning på den info som jag fick från Positec.
Klippning när den går tillbaks till till laddstationen gör ej p.g.a. av låg energi.
Jag har gett ett förslag om att börja klippa över slingan när den går ut från laddstationen.
Avstånd 4,5m till annan slinga har med magnetfältet att göra och här har HQ ett patent som de inte kommer runt.
Svaret jag fick var: Vi ska lösa detta problemet men det är svårt p.g.a. HQs patent. När det är löst kommer information finnas på vår hemsida på hur man ska lösa detta problem.
Support, reservdelar samt garanti kommer att finnas i Sverige så länge det behövs genom den idag befintliga supporten. De tror att patentstriden snart är löst och till deras fördel. Försäljningen har varit över all förväntan, därav Gardenas kraftiga rea på Classe. Dock så är ju Landroiden betydligt bättre än Gardena på flertalet av punkterna.
 
  • Gilla
Wulfram Zneijderhaan och 4 till
  • Laddar…
peternicklas
Förslaget med att klippa ovan slingan är skickat till konstruktionschefen. Har ni rimliga förslag till förbättringar, posta dem här så ska jag skicka de vidare. Har vi tur så kanske något blir verklighet. Har bekräftas att utvecklingen fortsätter.
 
  • Gilla
misselina och 1 till
  • Laddar…
Då va huset klar, bara lite små lir kvar =)

IMG_2939.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_2940.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_2941.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Prins Daniel och 1 till
  • Laddar…
bild_6.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


bild_1.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


bild_3.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


bild_5.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sådär!
 
  • Gilla
JazzBosse och 4 till
  • Laddar…
Kanstrup skrev:
[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

Sådär!
Bra bygge där Kanstrup ;)
 
JS80 skrev:
Bra bygge där Kanstrup ;)
Tackar:rolleyes:
 
peternicklas skrev:
Förslaget med att klippa ovan slingan är skickat till konstruktionschefen. Har ni rimliga förslag till förbättringar, posta dem här så ska jag skicka de vidare. Har vi tur så kanske något blir verklighet. Har bekräftas att utvecklingen fortsätter.
Angående klippningen över slingan så torde det enklaste och en nog så bra lösning vara att landroiden återvänder hem för att ladda med kniven igång något tidigare (några minuter) altså att den skickas hem vid en något högre spänning i batteriet än idag. Då den idag är programmerad att åka hem för att ladda vid en viss spänningen ex. vid 24,2 volt, ändras detta till ex 24.4 så har den tillräckligt med ström för att ta sig hem + att klippa samtidigt. Man bör ju tänka på att batteriet är en bra bit ifrån tomt när den idag vänder hem pga att man vill undvika djupurladdningar som försämrar batteriets livslängd.
 
froggy4 skrev:
Har ringt supporten och en fraktsedel är på väg, det var tydligen läge för service på den så det är väl bara att packa ner den i kartongen och sända i väg den och hoppas den kommer åter innan hösten. Det blir till att åka förbi Statoil och fylla upp en dunk med bensin till handjagarn igen och 8995:- fattigare

Lämnade in maskinen ons em på posten och hämtade ut den i tisdags em. Har kört den sedan i tisdags kväll och vilken skillnad nu fungerar Landroiden som den ska och servicen var de inga fel på, fick riktigt bra feedback.
 
  • Gilla
Mckie
  • Laddar…
peternicklas
froggy4 skrev:
Lämnade in maskinen ons em på posten och hämtade ut den i tisdags em. Har kört den sedan i tisdags kväll och vilken skillnad nu fungerar Landroiden som den ska och servicen var de inga fel på, fick riktigt bra feedback.
Det var det jag sa. Supporten är unik i det avseendet att de är mycket snabba och trveliga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.