P
Billigt? Nu pratar vi ju inte om impregnerat virke utan Cumura trä. TS har dock inte berättat hur stor trall det är men ändå.
 
TheStills skrev:
Billigt? Nu pratar vi ju inte om impregnerat virke utan Cumura trä. TS har dock inte berättat hur stor trall det är men ändå.
Stod det inte någonstans 40m3 40*500 dryga kronor blir 20000 dryga kronor.
 
Ok, 20tkr för ny trall, då hade jag inte processat med säljaren. Risken å förlora å betala advokat är för stor. Det kanske kommer större "dolda fel" som man hellre tjaffsar om med säljaren.

Sent from my GT-P7500 using Byggahus
 
Det skulle vara roligt om TS hörde av sig och visade mer intresse för sitt problem bild på altanens felaktigheter eller de för korta skruvarna. Vad tycker du själv?
 
cecar33 skrev:
Det skulle vara roligt om TS hörde av sig och visade mer intresse för sitt problem bild på altanens felaktigheter eller de för korta skruvarna. Vad tycker du själv?
Du frågar inte mig, men du har rätt!
 
Lånar (väcker till liv) tråden. Jag har ett cumaro däck på 56m2 där skruvarna dras av varje vinter. Det är en fruktansvärd expansion på cumaro, båda på bredden och längden.

Det är riktiga kvalitets skruvar, 4,2x55 C3, kan tilläggas att när skruvarna dras av så smäller det som en småkalibrig pistol.

Nu har jag börjat uppgradera till 5,0x70 A4, skruvarna går inte lika ofta av (stör ej nattsömnen iaf :) ), sträcks ut istället (rostfritt är ju mjukare).

Önskar jag hade vanligt tryckt trädäck.

Någon som vet hur man råder bot???
 
Spåra däcket?

/Kent
 
OT: tyckte mig se en tråd där det talades om hysteri vad gäller dolt fel. Kan dock inte finna annat än att trådarna, likt denna, drar mycket uppmärksamhet och att det debatteras flitigt, utan TS direkta närvaro.

Ett självspelande piano :D
 
Spåra däcket! Som i att såga några längsgående spår på undersidan?

Jag har byggt en anslutande trapp till trädäcket, där använde jag Festools däckbeslag, dyrt, men mycket praktiskt, sitter som berget och påverkas inte av träexpansionen på samma sätt.

Men nu är det ju redan hål i brädorna på trädäcket...

Självspelande pianon är ganska underhållande :)
 
nr245 skrev:
Lånar (väcker till liv) tråden. Jag har ett cumaro däck på 56m2 där skruvarna dras av varje vinter. Det är en fruktansvärd expansion på cumaro, båda på bredden och längden.

Det är riktiga kvalitets skruvar, 4,2x55 C3, kan tilläggas att när skruvarna dras av så smäller det som en småkalibrig pistol.

Nu har jag börjat uppgradera till 5,0x70 A4, skruvarna går inte lika ofta av (stör ej nattsömnen iaf :) ), sträcks ut istället (rostfritt är ju mjukare).

Önskar jag hade vanligt tryckt trädäck.

Någon som vet hur man råder bot???
Förskräcklig historia!
Ett trädäck som låter som ett självspelande piano, lite entonigt kanske.
varför använder man sådant trä, verkar ju helt olämpligt.

Tips på hur man råder bot:
Skruva ur skruven.
Försänk ordentligt, och dra i skruven igen, så utsätts de inte för så stor kraft när träet sväller.
 
De skruvar jag nu monterar försänks och förborras ordentligt. Hjälper lite grann men nästa alternativ är väl att borra upp för ordentlig ankarskruv/franskskruv och plugga efteråt.

Men det är ett 5-års jobb :p

Ja, jag skulle inte rekommendera cumaro, enklare och billigare med vanligt rillat bruntryckt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.