Status
Tråden går ej att kommentera.
JayJay skrev:
Har för mig att knivar till 220 har 1 st hål och till 230 2 st (vändbara). Men är det verkligen någon skillnad på 220/230 i detta avseende? Alltså, kan man inte köra de vändbara på 220 också?
Jag kör de vändbara på min 220, det går utmärkt. Skillnaden är som du säger 1 hål på de icke vändbara och 2 hål på de vändbara.
 
Vändbara och vändbara, de går av för mig innan jag hinner vända.
Till min 230 så följde det med enhåls knivar.

Protte
 
Stickan56 skrev:
Det är fler som upplever det så. Klöver motverkas med Stroller kombi men det gäller att göra det på rätt sätt för att få effekt.

MVH Stickan
Men vi hade inte så mycket klöver innan AM, trodde gräset skulle gynnas mer av att bli klippt ofta och inte klövern. Mossan har dock tagit stryk med AM så det är trevligt.
 
Svärfars 220 stannade inatt och på displayen står "dags att mata in pinkod". Dock får man ingen reaktion oavsätt vad man trycker på. Det går med andra ord inte att mata in något alls. Några förslag?

Ben1
 
Stickan56 skrev:
Det är fler som upplever det så. Klöver motverkas med Stroller kombi men det gäller att göra det på rätt sätt för att få effekt.
Tycker också att jag fått lite för mycket klöver i mattan senaste veckorna. Körde en omgång Stroller kombi strax före midsommar. Men vad menar du med "på rätt sätt"? (Rädd att man missar något bra trick.)
 
Stickan56
Prins Daniel skrev:
Tycker också att jag fått lite för mycket klöver i mattan senaste veckorna. Körde en omgång Stroller kombi strax före midsommar. Men vad menar du med "på rätt sätt"? (Rädd att man missar något bra trick.)
Jag försöker om möjligt följa Olle Bergs råd. www.olleberg.nu klippt från hans hemsida nedan.
"Behandlingen får inte ske för tidigt på säsongen utan tidigast sista dagarna i maj, då ogräset är i god tillväxt och medeltemperaturen ligger på minst 15 plusgrader. Man sprider ut dessa medel en varm sommardag när gräset är torrt och jorden fuktig. På natten bildas en dimma, av daggen, som stiger upp och går in i ogräset och på så vis kommer det åt även de svårutrotade ogräsen."

Det viktigaste är inte att du har den finaste gräsmattan utan huvudsaken är att den är finare än grannens. :D

MVH Stickan
 
Redigerat:
Ben1 skrev:
Svärfars 220 stannade inatt och på displayen står "dags att mata in pinkod". Dock får man ingen reaktion oavsätt vad man trycker på. Det går med andra ord inte att mata in något alls. Några förslag?

Ben1
Microbrytaren till stoppknappen är trasig.
 
Stickan56 skrev:
Jag försöker om möjligt följa Olle Bergs råd. www.olleberg.nu

Haha. Jo, ok, jag är också en Olle Berg-slav!
 
Är det värt att bygga ett enkelt tak och två väggar till roboten?
Eller klarar den stå ute säsong efter säsong med påfrestningarna som det innebär?
 
savio skrev:
Är det värt att bygga ett enkelt tak och två väggar till roboten?
Eller klarar den stå ute säsong efter säsong med påfrestningarna som det innebär?
Den kan stå ute utan problem. Ta in den på vintern. ;)
 
På de knivar som följde med min 220 som jag köpte i våras finns heller ingen logga på knivarna. Jag tror inte att det måste finnas logga för att knivarna ska betraktas som original.
 
Hej,

Ny i forumet och jag funderar på att köpa en AM 230 och har några frågor även om jag läst det mesta i forumet. Är fortfarande inte övertygad även om många är helnöjda men jag ser också att många har problem. Jag har en komplex tomt på 700m3 med många öar och smala passager.

1. Kan AM störa ADSL telefon när dess kabel ligger under AM begränsningsslinga? Om så är fallet, vad göra?
2. Kan AM störa trådlöst huslarm, radiostyrda klockor eller annat? Om så är fallet vad göra?
3. Om man har en passage på 1 m bredd 1 m lång mellan pool och häck och man lägger begränsningsslingan dickt häck och pool, tar sig AM igenom och klipper där?
4. Om man sätter blombågar i stål runt buskar, stoppar AM mot dem så man slipper lägga begränsningskabel?
5. Vad händer om man lägger begränsningsslingang runt ett staket i hönsnät. Störning eller?
 
Redigerat:
Krille57 - det bästa är nog att fråga HQ direkt, men några svar kan jag försöka ge.

2. Vi har trådlöst huslarm, och har inte haft några problem.
4. Inga problem, så länge de sitter tillräckligt tätt och kan stå emot upprepade knuffar från klipparen.

Sedan tror jag att 220 är ett bättre val än 230 om din tomt är 700 m3.
 
Krille57 skrev:
Hej,

Ny i forumet och jag funderar på att köpa en AM 230 och har några frågor även om jag läst det mesta i forumet. Är fortfarande inte övertygad även om många är helnöjda men jag ser också att många har problem. Jag har en komplex tomt på 700m3 med många öar och smala passager.

1. Kan AM störa ADSL telefon när dess kabel ligger under AM begränsningsslinga? Om så är fallet, vad göra?
2. Kan AM störa trådlöst huslarm, radiostyrda klockor eller annat? Om så är fallet vad göra?
3. Om man har en passage på 1 m bredd 1 m lång mellan pool och häck och man lägger begränsningsslingan dickt häck och pool, tar sig AM igenom och klipper där?
4. Om man sätter blombågar i stål runt buskar, stoppar AM mot dem så man slipper lägga begränsningskabel?
5. Vad händer om man lägger begränsningsslingang runt ett staket i hönsnät. Störning eller?
Jag har en 220 på 1000m2, fungerar utmärkt. Även jag har komplex trädgård med backar, öar, passager och andra hinder. Den har inte stannat en enda gång på 400 klipptimmar!

2. Den stör inte mitt larm.

3. Inga problem alls, men den kanske inte hittar in varje gång. (använd guiden vid problem)

4. Den stannar om de är tillräckligt höga. Kommer ej ihåg vad rekomenderad höjd är 100, 150mm

5. Det bör ej störas.

Du skriver att det är många som har problem!? De som är med i detta forumet har haft en del problem kanske. Men hur många av Husqvarnas kunder är med här. Inte speciellt många va?
 
Redigerat:
Johan Gunverth skrev:
Den kan stå ute utan problem. Ta in den på vintern. ;)
Okej, så att bygga ett litet "krypin" till den känns överambitiöst alltså?

Det står ju också i instruktionsboken att roboten ska ha fritt spelrum åt båda sidor, då kanske det inte är bra om den har en liten koja?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.