Nu har vi flyttat tillbaka forumnamnen till höger OCH ökat på klickytan till senaste inlägget så att det blir lättare att träffa rätt för alla som har stora fingrar och använder surfplatta.

Vi har också fixat en del andra saker som t ex att smilisar :) inte sabbar radhöjden eller kroppas.
:D
En lista över gjorda ändringar finner ni här: http://www.byggahus.se/forum/information-feedback/196327-byggahus-4-1-1-a.html
 
I trådar som är låsta saknar jag någon form av indikation, exempelvis efter sista inlägget, som tydligt gör klart att en tråd är låst. Inget jätteproblem men jag har en känsla av att det var något som fanns i någon tidigare inkarnation av BH-forat.
 
<GNÄLLMOD ON> I bevakningsmailen som går ut är rubriken numera "Svara i tråden 'XYZ'". Mer logiskt vore kanske att byta ut "Svara" mot "Svar". Som det nu är formulerat låter rubriken som en anmaning att svara i tråden när jag antar att den borde tolkas som att det kommit ett svar i tråden. <GNÄLLMOD OFF>
 
phl skrev:
I trådar som är låsta saknar jag någon form av indikation, exempelvis efter sista inlägget, som tydligt gör klart att en tråd är låst. Inget jätteproblem men jag har en känsla av att det var något som fanns i någon tidigare inkarnation av BH-forat.
Tidigare syntes de stora knapparna "Svara" och "Nytt ämne" (i stängda trådar stod det "Stängt ämne" och "Nytt ämne") både ovanför tråden och nedanför tråden.

Men eftersom många beklagade sig över att de råkade klicka på den gröna Svara-knappen som låg ovanför snabbsvarsrutan efter de hade skrivit sitt inlägg istället för den gråa Skicka svar-knappen under formuläret så tog vi bort knapparna under trådarna (och då försvann även Stängt ämnes knappen där nere).

Numera står det "Stängt ämne" och "Nytt ämne" på stängda trådar men bara ovanför trådarna. Och numera står det "Skriv svar" istället för "Svara" på den stora knappen för att förtydliga.
 
Alfredo skrev:
<GNÄLLMOD ON> I bevakningsmailen som går ut är rubriken numera "Svara i tråden 'XYZ'". Mer logiskt vore kanske att byta ut "Svara" mot "Svar". Som det nu är formulerat låter rubriken som en anmaning att svara i tråden när jag antar att den borde tolkas som att det kommit ett svar i tråden. <GNÄLLMOD OFF>
Tidigare stod det "Det har kommit ett svar på 'Lån eller inte?'" i ärenderaden. Numera står det "Svara på tråden 'Lån eller inte?'". Detta är en medveten ändring ämnad för att stimulera aktivitet. Om det fungerar eller inte får framtiden utvisa.
 
Per Eskilsson skrev:
Detta är en medveten ändring ämnad för att stimulera aktivitet.
Ja är det medvetet så visst kan jag leva med det. :) Jag tyckte bara det lät så uppfordrande så jag antog att det var ett misstag. ;)
 
Det är inte jag som ska ta åt mig äran. I och med att vi uppgraderade till version 4 av vBulletin så fick vi också en helt ny uppsättning av "fraser" och vBulletin hade själva ändrat i sin engelska översattning så jag tyckte det var en bra idé att följa efter.

Men visst verkar det funka. :)
 
Helt plötsligt försvinner dom gula ikonerna i vänsterkant. Dom kommer tillbaka om man laddar startsidan, för att sedan försvinna igen inne i underforumen. Samma problem i Chrome och FF.

Verkar dock endast vara grafiken som är borta, det fungerar att klicka.
 
Japp för mig med. Så här ser det ut. Den första visas av någon anledning. Dumpen är från när jag klickat på bevakningar.
Bevakningar.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Någonting hade fått hicka under natten. Åtgärdat nu iaf. :)
 
Alfredo skrev:
<GNÄLLMOD ON> I bevakningsmailen som går ut är rubriken numera "Svara i tråden 'XYZ'". Mer logiskt vore kanske att byta ut "Svara" mot "Svar". Som det nu är formulerat låter rubriken som en anmaning att svara i tråden när jag antar att den borde tolkas som att det kommit ett svar i tråden. <GNÄLLMOD OFF>
Jag håller med Alfredo om detta, det är mycket förvirrande att det står svara och det var mycket bättre när det stod att det har kommit ett svar, vilket ju är vad som har hänt.
 
*vrider på huvudet 90 grader* :p

För att rotera en bild behöver man inte spara om den, utan det finns inbyggt i jpeg hur den roteras. Du kan tex öppna den i windows förhandsgranskning och rotera den rätt.
Ifall det inte hjälper, maila mig gärna en kopia på en bilderna (som den är när den kommer från kameran). Min mailadress är johan snabela byggahus.
 
Johan mlg Karlsson skrev:
*vrider på huvudet 90 grader* :p

För att rotera en bild behöver man inte spara om den, utan det finns inbyggt i jpeg hur den roteras. Du kan tex öppna den i windows förhandsgranskning och rotera den rätt.
Ifall det inte hjälper, maila mig gärna en kopia på en bilderna (som den är när den kommer från kameran). Min mailadress är johan snabela byggahus.
Tjenare,

Japps. Det var fel på rotationen även i datorn. Så det har ingenting med byggahus 4.1 att göra!

Tack för svaret!
 
Vet inte om det beror på den senaste uppdateringen eller vad som ställt till det, men numera får jag ofta flera mail om att en tråd har uppdaterats. Det kan skickas ut med bara några få minuters mellanrum, och det är fortfarande samma inlägg som upprepas i mailen, alltså inga nya som tillkommer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.