några bilder på trappen.

kommer en list mellan stående och liggande panelen och i den en infälld LED-list som lyser nedåt
bild8.jpg

ska måla listerna också men inte själva trappstegen utan de behålls i den slitna stilen
bild7.jpg
 
Blir bra det där :)....jag skulle nog provmonterat en LED list som lyser uppåt också.....
 
Valet och kvalet hur det ska bli med det, sugen på en takkrona högst upp i trappen och vet inte hur det skulle se ut med led-listerna
 
Vilket härligt husbygge. Kul att ni behåller trappan sliten. Blir en snygg kontrast till allt nytt.
 
ja tycker att det kommer bryta av bra.
 
Har fått lite gjort inne i helgen.
målat fönstersmyg och tapetserat i lillahallen ovanför trappen på övervåningen.
hallenuppe.jpg
 
Har äntligen fått upp LED listen i trappen.
Byggt den med först en smalare trälist ca 12x20mm som fästes på väggen, i underkant på den limmades/tejpades led listen.
Ovan på det monterades sedan vanligt foder ca 7x70mm, allt detta ska målas.

Kommer byta ut drivdonet (sitter med den som följde med dvs en med stickkontakt mot en som är dimmbar.
bild-2.jpg
 
Då har jag underlättat markarbeten (samt gjort roligare) genom att köpa en gammal traktorgrävare :)

bilden tagen hos säljaren
16482630904fbf79995f4fe.jpg

 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Jag tänkte "va f-n har han gjort nu" tills jag läste att bilden var tagen hos säljaren. :D
 
Kom på att det var lika bra att klargöra (även om ni inte ska bli förvånad om det skulle hända något liknande :) )
 
Jag vill också ha en traktorgrävare..!!
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
nu har semestern ÄNTLIGEN börjat, så nu kommer det hända lite mer i tråden :)

har beställt lite delar till traktorgrävaren från england (kylare, slangar och lite servicegrejor) så jag kan få den driftsäker samt att inte behöva fylla på vatten i kylaren hela tiden :)

har även bokat en tryckluftdriven bergborr med kompressor, borrar samt kilar till helgen, så nu ska berget som ligger där vi vill ha altanen bort så jag kan börja göra plintar för den.

tog igår och fixade lite belysning i vitrinskåpet i köket, blev en LED-list samt en L-profil list som jag satte framför för att man inte ska se ljuskällan samt få lite mjukar intryck av ljuset.
bild-6.jpg
bild-7.jpg
 
Fint, men du: sätt de små gröna glasen högst upp, så att det lyser genom dem!
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
de gröna som stod i skåpet hänger numera i tak/glaskronan (se tidigare bilder) men ska plocka fram några färgade glas från samma service som står på övervåningen, kanske se om man hittar några andra färgglada glas :)

dagens (och helgens) uppgift består av att borra och spräcka bort berget som är ivägen för altanen...

förstår nu varför folk lejer bort det...

några bilder.
bild-11.jpg
bild-9.jpg
bild-8.jpg

och en bonusbild på vår dotter Elna som nyfiket följde arbetet :)
så glad man kan bli när Far kommer och busar utanför fönstret :)
bild-10.jpg
 
Nu börjar altanen närma sig att bli altan :)
Första delen fäst på väggen!
bild-12.jpg

Nu är plintar gjutna och väntar på att få brinna klart
bild-13.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.