Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Vem säljer denna ? Kanske dags för en ny tråd så inte allmänheten blir upprörd.
 
Wulfram Zneijderhaan skrev:
Ny(?) aktör på robotklipparmarknaden: Al-Ko(namnet är inget skämt:D) börjar sälja
ROBOLIHNO . Verkar vara snarlik Landroiden. Undrar om HQ kommer att vidtaga åtgärder? :rolleyes:
3 skäl till varför den går fet bort
;)

1: Dyr i förhållande till LR
2: Ful
3: Se 1 och 2 :wow:

Nåja, skämt å sido, bra att det kommer fler alternativ så vi konsumenter kan få mer maskin till mindre pris framöver förhoppningsvis.

Min LR har nu tuggat gräs i 3 veckor utan större problem... (y)
 
Wulfram Zneijderhaan skrev:
Ny(?) aktör på robotklipparmarknaden: Al-Ko(namnet är inget skämt:D) börjar sälja
ROBOLIHNO . Verkar vara snarlik Landroiden. Undrar om HQ kommer att vidtaga åtgärder? :rolleyes:
Ganska känt varumärke.
 
Al-Ko återförsäljarna säljer ROBOLIHNO. Det aktuell annonklippet kommer från Verktygsboden i Borås.
Finns instruktionsvideo på Youtube. Upplägget verkar snarlikt Landroid. Även om apparaten i fråga är dyrare än Landroid så är det ändå ett steg i rätt riktning. "Marknadsledaren" kommer att tappa många kunder om dom inte sänker priset. Det är bättre att göra en mindre avans på fler enheter än en större avans på färre enheter.
 
Jo för det tar dom sedan igen på reservdelarna..
 
Wulfram Zneijderhaan skrev:
Al-Ko återförsäljarna säljer ROBOLIHNO. Det aktuell annonklippet kommer från Verktygsboden i Borås.
Finns instruktionsvideo på Youtube. Upplägget verkar snarlikt Landroid. Även om apparaten i fråga är dyrare än Landroid så är det ändå ett steg i rätt riktning. "Marknadsledaren" kommer att tappa många kunder om dom inte sänker priset. Det är bättre att göra en mindre avans på fler enheter än en större avans på färre enheter.
Det beror väl iofs vilket kundsegment man vill sälja till. Tidigare har man knappt haft något val men nu skall det verkligen bli intressant och se om HQ vill ligga kvar som "premium segment" eller om man kommer att gå in och konkurrera med pris...
 
1982 är årtalet som dyker upp när jag ser AL-KO's design. Å andra sidan är det få klippare som är snygga...
 
Gimbal skrev:
1982 är årtalet som dyker upp när jag ser AL-KO's design. Å andra sidan är det få klippare som är snygga...
Kollade Youtube klipp... Satan i gatan va ful den är.. Som en slalompjäxa som är överdesignad från 80 talet.

Nä... min LR är ohotad på när det gäller att käka gräs hemma :):beer:
 
Måste säga att LD har lyckats med designen faktisk! Ser ball ut!
 
  • Gilla
Wulfram Zneijderhaan och 1 till
  • Laddar…
Hej på er!
Har läst och kikat på detta länge nu, är sugen på en Landroid.
Men har en sluttande tomt förmodligen i gränslandet i vad den klarar, är det någon som har erfarenheter och bilder på egna elr andras sluttningar där det funkar?

Mvh Magnus
 
lillolle skrev:
Hej på er!
Har läst och kikat på detta länge nu, är sugen på en Landroid.
Men har en sluttande tomt förmodligen i gränslandet i vad den klarar, är det någon som har erfarenheter och bilder på egna elr andras sluttningar där det funkar?

Mvh Magnus
Enligt spec klarar den 20 graders lutning.

Har ett parti med 20-25 grader som den klarar bra, men vid blött gräs eller när den har lite batteri kvar kan den slira eller
hamna utanför gränstråden.

Mitt parti med lutning är ca 2x3 meter.

Det finns lite tips och trix hur man man lägga slingtråden i mer extrna slänter.

Kolla igenom tråden.

F.ö en mycket prisvärd liten sak :)
 
Redigerat:
Det är också mycket svårare för klipparen (oavsett modell) om slingan ligger i en nedförsluttning så att klipparen måste stanna mitt i backen och börja backa uppåt än om den bara ska passera sluttningen i jämn fart.
 
lillolle skrev:
Hej på er!
Har läst och kikat på detta länge nu, är sugen på en Landroid.
Men har en sluttande tomt förmodligen i gränslandet i vad den klarar, är det någon som har erfarenheter och bilder på egna elr andras sluttningar där det funkar?

Mvh Magnus
Som Gimbal skriver. Lägg inte slingan parallellt med sluttningen.

Har själv en HQ och har bytt däck för att bättre kunna backa i sluttningen. Dessutom har jag tvingats plana ut en liten hylla vid begränsningen. Det är i höst problemen med halka kommer, inte nu på sommaren...

Ett annat problem är att klipparen har svårt att hålla riktningen när den körs parallellt med sluttningen. Detta gör att man har svårt att få bra täckning i backen. Jag löser det genom att alltid släppa loss klipparen överst i backen. Då fungerar det mycket bättre.





Sent from my Galaxy Nexus using Byggahus
 
Landroidens design slår alla andra, åtminstone enligt min uppfattning. Inte så konstigt, den har ju "Italian design".
(y)
 
Har fått ett problem, när den ska ladda så går den in i laddaren helt riktigt, senså backar den tillbaka en bit (max 1 meter) för att sedan gå in i laddaren igen, så håller den på tills den stänger av sig,eller jag drar ut nätsladden till laddaren och sätter in den igen, då börjar den ladda riktigt.
Sen så verkar det som att den inte tar emot 100% laddning heller för den verkar inte klippa lika länge som den gjorde i början.
Någon som har haft liknande upplevelser.

Salle
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.