Status
Tråden går ej att kommentera.
Behöver fler "pinnar" till kabeln som jag lagt ner i marken, ni som också har behövt detta vad har ni köpt för några?
 
Jag har funderat ut en extra feature till Lotta.

Jag skall lägga ut en slinga till runt tomten som är ända ute i kanten, koppla ett relä till de båda slingorna för att kunna styra mellan dessa 2 slingor och koppla allt till en NEXA-brytare. Detta styr jag sedan med en Tellstick (som jag har idag för att styra hela belysningen i huset) genom programmet Switch King (PC-server samt mobil programvara till Android/iPhone)

Det gör att:

* När jag är hemma och kan kolla till Lotta så kan jag köra på min "extremslinga" och rädda henne när hon stöter på problem.
* När jag inte är hemma eller inte orkar ta hand om henne så kör jag "safe-slingan" som nu efter 4 veckors inkörning fungerar till 100%.

Med detta hoppas jag kunna uppnå lika trevligt klippresultat som de som kör HQ.

Kostnad för installationen? Ca 200kr.

Vad tror ni? Jag kanske kan kränga lösningen på Ebay? :p
 
  • Gilla
Bankeryd
  • Laddar…
Hanquist skrev:
Behöver fler "pinnar" till kabeln som jag lagt ner i marken, ni som också har behövt detta vad har ni köpt för några?
Jag krökte till gamla 6" spik... funkar som "tältpinnar". :rolleyes:
 
jensbergbom skrev:
Jag har funderat ut en extra feature till Lotta.

Jag skall lägga ut en slinga till runt tomten som är ända ute i kanten, koppla ett relä till de båda slingorna för att kunna styra mellan dessa 2 slingor och koppla allt till en NEXA-brytare. Detta styr jag sedan med en Tellstick (som jag har idag för att styra hela belysningen i huset) genom programmet Switch King (PC-server samt mobil programvara till Android/iPhone)

Det gör att:

* När jag är hemma och kan kolla till Lotta så kan jag köra på min "extremslinga" och rädda henne när hon stöter på problem.
* När jag inte är hemma eller inte orkar ta hand om henne så kör jag "safe-slingan" som nu efter 4 veckors inkörning fungerar till 100%.

Med detta hoppas jag kunna uppnå lika trevligt klippresultat som de som kör HQ.

Kostnad för installationen? Ca 200kr.

Vad tror ni? Jag kanske kan kränga lösningen på Ebay? :p
Om slingan kostar så lite som 200 kr och når runt en tomt så är jag med på båten!
Det måste vara den billigaste slingan som skådats! Ingår plastmärlor? =)
 
  • Gilla
Mabcus
  • Laddar…
theon skrev:
Om slingan kostar så lite som 200 kr och når runt en tomt så är jag med på båten!
Det måste vara den billigaste slingan som skådats! Ingår plastmärlor? =)
Nej, installationen av specialen såklart. Märlor ingår vad jag vet i landroiden och kabel ämnar jag testa med lampsladd innan jag vet om det funkar..

Så 100kr för elprylarna och 100kr för saker runt omkring.

Då kan jag samtidigt långtidstesta om lampsladd är sämre än superkabeln som ingår i paketet ;-)
 
jensbergbom skrev:
Jag har funderat ut en extra feature till Lotta.

Jag skall lägga ut en slinga till runt tomten som är ända ute i kanten, koppla ett relä till de båda slingorna för att kunna styra mellan dessa 2 slingor och koppla allt till en NEXA-brytare. Detta styr jag sedan med en Tellstick (som jag har idag för att styra hela belysningen i huset) genom programmet Switch King (PC-server samt mobil programvara till Android/iPhone)

Det gör att:

* När jag är hemma och kan kolla till Lotta så kan jag köra på min "extremslinga" och rädda henne när hon stöter på problem.
* När jag inte är hemma eller inte orkar ta hand om henne så kör jag "safe-slingan" som nu efter 4 veckors inkörning fungerar till 100%.

Med detta hoppas jag kunna uppnå lika trevligt klippresultat som de som kör HQ.

Kostnad för installationen? Ca 200kr.

Vad tror ni? Jag kanske kan kränga lösningen på Ebay? :p
Är du elektriker och jobbar så billigt.. eller är det inte 240 volt styrström till reläet? enligt Nexa står det att detta relä är för fast installation..

http://www.nexa.se/LCMR1000Relamottagare.htm

för att koppla in det krävs en elfirma.. eller har du tänkt dig att få det CE-märk med stickpropps anslutning till elnät. bara några funderingar innan du lägger upp det på Ebay!

annars en kul och innovativ ide.. over and out
 
Redigerat:
Hanquist skrev:
Behöver fler "pinnar" till kabeln som jag lagt ner i marken, ni som också har behövt detta vad har ni köpt för några?
Fungerar med tältpinnar, eller köp Gardenas på närmaste Bauhaus, de är billigare än Worx
 
Mabcus skrev:
Är du elektriker och jobbar så billigt.. eller är det inte 240 volt styrström till reläet? enligt Nexa står det att detta relä är för fast installation..

[länk]

för att koppla in det krävs en elfirma.. eller har du tänkt dig att få det CE-märk med stickpropps anslutning till elnät. bara några funderingar innan du lägger upp det på Ebay!

annars en kul och innovativ ide.. over and out
Herrejösses! Jag skall inte köra med det relä du tipsade om, ett annat. Jag är hobbyskruvare och har inga intentioner att sälja några, därav blinksmiley.

Inga nitiska lirare på detta forumet iallafall, skönt att se.. (detta var då ironi, så slipper ni skriva om det!)
 
Hanquist skrev:
Behöver fler "pinnar" till kabeln som jag lagt ner i marken, ni som också har behövt detta vad har ni köpt för några?
Köp hos t.e.x HQ´s återförsäljare.

Jag köpte 100st för 189:-

Jula tar väl 399:- för samma antal eller nåt.
 
Tack, någon so har funderat mer på bladen som ingår i klipparen, Några kopior som vi kan använda eller måste köpa original hos Jula? Pris?
 
Hanquist skrev:
Behöver fler "pinnar" till kabeln som jag lagt ner i marken, ni som också har behövt detta vad har ni köpt för några?
Eller varför inte Lindarn 190kr inklusive frakt
:beer:
http://www.lindarn.se/layout.asp?ID=637
 
Hanquist skrev:
Behöver fler "pinnar" till kabeln som jag lagt ner i marken, ni som också har behövt detta vad har ni köpt för några?
På Granngården betalade jag 259 kr för 250 st.
 
Och så är min landroid sönder...... Har man den på klipp höjd under 4 a så låter den som om den var en el-gräs klippare och ljudet blir högre o högre till mer man sänker den. Min gräs mata är kortklippt så det är inte att den tar i på något sätt. Någon som vet när supporten har öppet samt hur fort de är på att ta hand om felen ni haft mer era maskiner?
 
Hanquist skrev:
Och så är min landroid sönder...... Har man den på klipp höjd under 4 a så låter den som om den var en el-gräs klippare och ljudet blir högre o högre till mer man sänker den. Min gräs mata är kortklippt så det är inte att den tar i på något sätt. Någon som vet när supporten har öppet samt hur fort de är på att ta hand om felen ni haft mer era maskiner?
Kolla så att inte någon av knivarna har gått av, min lät som en Boieng igår och då hade en av knivarna gått mitt av och kommer knivtallriken i obalans
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.