Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Vi har en tomt som sluttar lätt mot en väg. Avslutas med en kantaten innan vägen. Roboten kan svänga ut över stenen med nosen med kommer hjulen utanför så trillar den över.
Vilket är det minsta robusta avstånd ni hittat man kan lägga tråden från kanten? 40 cm? Man vill ju gärna klippa hela vägen ner ;-)
Det värsta fallet verkar vara när den vill hem och ladda...
 
Jag antar att Landroid väcker känslor från flera håll eftersom det är en hel del ris från icke ägare, en hel del befogat eftersom Landroid'en inte fungerar med flera installationer i närheten. Men jag håller också med om att vi som äger en Landroid eller ni som är genuint intresserade störs av att det är lite mycket som skrivs av personer som inte har en tanke på att bli ägare av en maskin. Jag läser en del på HQ tråden, men jag har iaf inte en tanke på att skriva något där...

Hur som så tycker jag ändå att en hel del bra, dåligt, tips i tricks kommit fram. Synd bara att jag inte får ändra mitt första inlägg och hänvisa till dessa som skulle göra att fler nya snabbare hittar information:)
 
  • Gilla
Mattias.A
  • Laddar…
Vore det inte bättre med ett underforum för gräsklipparrobotar? Vore smidigare med flera trådar snarare än en jättetråd som är svår att greppa om man inte följer den dagligen, känns nästan omöjligt att söka information om allt ligger i en tråd.
 
peternicklas
TrollMann skrev:
Jag antar att Landroid väcker känslor från flera håll eftersom det är en hel del ris från icke ägare, en hel del befogat eftersom Landroid'en inte fungerar med flera installationer i närheten. Men jag håller också med om att vi som äger en Landroid eller ni som är genuint intresserade störs av att det är lite mycket som skrivs av personer som inte har en tanke på att bli ägare av en maskin. Jag läser en del på HQ tråden, men jag har iaf inte en tanke på att skriva något där...

Hur som så tycker jag ändå att en hel del bra, dåligt, tips i tricks kommit fram. Synd bara att jag inte får ändra mitt första inlägg och hänvisa till dessa som skulle göra att fler nya snabbare hittar information:)
Håller med dig, framförallt de som redan har en HQ och skriver negativt om Landroid. Det finns några stycken som ägnar sig åt detta. Även jag brukar läsa HQ tråden men har hittills inte skrivit något i densamma. Vi gör alla våra val och tycker man ska respektera detta. Sedan är det klart att de som har köpt andra märken för en större summa pengar kan klart bli lite avis på Landroid. Vi har ju dock hittat lite saker som kunde förbättras på Landroid.
Är det någon som har konkreta svar från Worx på ev. uppdateringar?
 
MagnusSt skrev:
Vore det inte bättre med ett underforum för gräsklipparrobotar? Vore smidigare med flera trådar snarare än en jättetråd som är svår att greppa om man inte följer den dagligen, känns nästan omöjligt att söka information om allt ligger i en tråd.
Håller med, tråden är nästan 1000 inlägg på dryga månaden, mycket bra information men att hitta har ju blivit lite svårt minst sagt :)
 
  • Gilla
theonemarcus
  • Laddar…
spearone skrev:
Bankeryd:
Vadå trixa? Hoppas inte seriöst att du försöker fuska och dessutom gör bort dig i så fall genom att offentligöra det här?? [bild]

Om man är så njugg med förlängda garantitiden som exakt en månad tycker jag att man glida på sanningen 4 dar. Fungerar det inte så gör det inte. Livet går vidare. Hoppas du aldrig kör för fort eller tar till nåt extra avdrag i deklarationen...
Suck... klart jag kört för fort nån gång då och då, tycker dock det är ganska stor skillnad på det mot att avge falska uppgifter i ett avtal med ett företag som har ett riktigt bra erbjudande till oss. Det måste ju finnas nån slags gräns nånstans för ett avtal och nu var det 30 dagar. Sorry om jag upprörde dina känslor för ett litet "trixande" i din mening, jag tycker iaf att det inte är rent spel, och nej, jag har inte tagit till några extra avdrag i deklarationen, det skulle inte falla mig in. Jag kanske tillhör ett utdöende släkte, vad vet jag. :confused:
 
  • Gilla
theonemarcus
  • Laddar…
peternicklas
Om man bara hade mer tid så skulle man göra ett FAQ på all info som tråden innehåller.
Problemet är bara var det skulle ligga.
 
  • Gilla
johan119 och 2 till
  • Laddar…
Bankeryd skrev:
Suck... klart jag kört för fort nån gång då och då, tycker dock det är ganska stor skillnad på det mot att avge falska uppgifter i ett avtal med ett företag som har ett riktigt bra erbjudande till oss. Det måste ju finnas nån slags gräns nånstans för ett avtal och nu var det 30 dagar. Sorry om jag upprörde dina känslor för ett litet "trixande" i din mening, jag tycker iaf att det inte är rent spel, och nej, jag har inte tagit till några extra avdrag i deklarationen, det skulle inte falla mig in. Jag kanske tillhör ett utdöende släkte, vad vet jag. :confused:
Som jag skrev innan så kvittar det vad ni skriver för datum när ni förlänger garantin, dom kommer ju att begära kvitto och då ser dom om ni har rätt till 3 eller 2 års garanti.
 
Hej har försökt registera min maskin. Men får bara svaret Kontot är inte aktivt än. Klicka på registering i din e-mail, ?? Jag är väl inte tillräckligt datanvan för att förstå vad jag skall göra för att gå vidare. Jag finns registerad som kund för om jag klickar på glömt lösenord så får jag omgående svar. Någon som kan hjälpa mig?
Kalmaj
 
peternicklas
Kalmaj skrev:
Hej har försökt registera min maskin. Men får bara svaret Kontot är inte aktivt än. Klicka på registering i din e-mail, ?? Jag är väl inte tillräckligt datanvan för att förstå vad jag skall göra för att gå vidare. Jag finns registerad som kund för om jag klickar på glömt lösenord så får jag omgående svar. Någon som kan hjälpa mig?
Kalmaj
Du får ett email från Worx med en länk som du måste trycka på. Efter det så hamnar du på Worx hemsida. Därefter kan du fortsätta att regga din Landroid
 
Tack peternicklas men något sådant svar via e-mail har jag inte fått men nu förstår jag och försöker igen Tack
Kalmaj
 
Kalmaj skrev:
Hej har försökt registera min maskin. Men får bara svaret Kontot är inte aktivt än. Klicka på registering i din e-mail, ?? Jag är väl inte tillräckligt datanvan för att förstå vad jag skall göra för att gå vidare. Jag finns registerad som kund för om jag klickar på glömt lösenord så får jag omgående svar. Någon som kan hjälpa mig?
Kalmaj
Min gmail tyckte att brevet från worx var skräppost. Jag öppnade skräppostmappen och där var mailet med aktiveringslänken.
 
Redigerat:
Tack falmark det tipset var värt ett års garanti. Gmail hade precis som du säger lagt svaret i skräpposten. Nu får jag vara snabb att registera mig Tack för hjälpen
kalmaj
 
JonasForssell skrev:
Vi har en tomt som sluttar lätt mot en väg. Avslutas med en kantaten innan vägen. Roboten kan svänga ut över stenen med nosen med kommer hjulen utanför så trillar den över.
Vilket är det minsta robusta avstånd ni hittat man kan lägga tråden från kanten? 40 cm? Man vill ju gärna klippa hela vägen ner ;-)
Det värsta fallet verkar vara när den vill hem och ladda...
Har inga höga kanter LR kan köra över, men jag har lagt min slinga 35 cm innanför staketet. Blev lite trångt i vissa hörn så efter lite justeringar så har den gått problemfritt...
Men som någon skrivit tidigare, varför bråka om några cm när man ändå måste gå och efterklippa med trimmer eller dylikt??
Har planer på att gräva ner min slinga framöver och då flyttar jag nog den till 40-45 cm för att vara helt på den säkra sidan...
 
Redigerat:
Hur åskyddar ni era robotklippare?

Jag har kopplat in en överspänningsdosa till laddaren, men om man har oturen att åskan slår ner i slingan så...?

Finns det någon dosa eller liknande som man kan koppla in som ett skydd mellan slingan och in/ut på laddstationen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.