Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Mattias.A skrev:
Då får vi hoppas att det skall räcka med 5m mellan mig och grannens HQ...annars får jag klippa hans kabel.....:-D
Ni kan väl ställa in och klippa olika tider så inte slingorna har ström på samtidigt. Sätt en brytare med timer på slingan eller till laddstationen.?
 
Jag funderar på det här med åskan. Drar ni ur både väggkontakten och trådarna till slingan vid varje åskoväder?
Nu kanske det inte åskat än hos er, men hur har ni tänkt göra när den kommer?
 
Jonas_Pettersson skrev:
Jag funderar på det här med åskan. Drar ni ur både väggkontakten och trådarna till slingan vid varje åskoväder?
Nu kanske det inte åskat än hos er, men hur har ni tänkt göra när den kommer?
Om åskan kommer lite för tätt inpå är det väldigt viktigt att separera begränsningsslingan och nätdelen från laddstationen. Garantin täcker sällan utrustning som blivit förstörd av åskan. Personligen har jag dragit in mina slingor i en IP-klassad kopplingslåda med en yttre 4-polig kontakt för att snabbt och enkelt kunna separera slingorna från laddstationen. 4-polig pga att jag har Husqvarna med två st. guidelinor.
 
  • Gilla
Mabcus och 1 till
  • Laddar…
Kanske har framkommit tidigare i tråden men Jula räknar med att få in Landroid i lager igen i slutet av Juni. Det var dock preliminärt.
 
Lämnade tillbaka min LR och fick tag i en beggad AM G1 för 1300:- komplett med trasigt batteri. Eftersom jag har 2 st G1 med trasiga kretskort så tog jag ett batteri från en av dom och vipps så funkade den! Om jag inte fått igång den hade det högst troligt blivit en LR endå. Kändes ruskigt gedigen och välbyggd!
 
MBygga skrev:
De på undersidan avser säkert batteriet eftersom batteriets typ/artikelnummer också står med, på baksidan hittar man maskinens uppgigifter. Förstår dock inte vad du menar med "De fyra sista siffrorna skillde". Det är ju endast serienumret på baksidan man skall registrera, annars blir det nog förvirrat.
Det var bara så att jag i min enfald trodde att det var s/n på undersidan som gällde och registrerade det. Efter att
ha fått reda på det rätta förhållandet reggade jag också det på baken. Skillnaden på de två s/n var just de sista fyra siffrorna. Men det är ju rätt ointressant egentligen så i nyktert tillstånd förstår jag inte ens varför jag nämnde det.
 
Honken_byggare skrev:
Ni kan väl ställa in och klippa olika tider så inte slingorna har ström på samtidigt. Sätt en brytare med timer på slingan eller till laddstationen.?
Fungerar bra för mig, inga problem med slingan!



Den som hittade registreringen som innebär 1 extra garanti år skall ha ett stort tack!!! Kanoners!

Jag har nu kört PiaIII sedan 21/5 utan andra fel än handhavandefel( 10 kubik jordhög som den vill köra upp och fastna i) är mycket nöjd med henne!!!
 
Redigerat:
Honken_byggare skrev:
Ni kan väl ställa in och klippa olika tider så inte slingorna har ström på samtidigt. Sätt en brytare med timer på slingan eller till laddstationen.?
Det skulle man ju kunna men med ens blir det ju inte en självfungerande installation vilket man ju är ute efter, så har man förhållanden med nära grannar som redan har robotar är ju inte LR det optimala alternativet, tyvärr. Möjligen om det går att skärma av slingan genom att sätta en 10-15 cm hög plåtskärm så nära slingan som möjligt och uterfter hela den kritiska sträckan. Har för mig att någon tidigt i tråden har provat det men kommer inte ihåg om det fungerade. Någon annan hade lagt en träregel utefter hela den kritiska längden så att LR vänder genom att köra in i den. Det verkade fungera bra för honom.
 
Ang. förlängd garanti. Var tvungen att trixa lite med inköpsdatum, men verkar fungera.
 
  • Gilla
johan119
  • Laddar…
spearone skrev:
Ang. förlängd garanti. Var tvungen att trixa lite med inköpsdatum, men verkar fungera.
Klart det funkar ända tills dom begär ditt kvitto.
 
spearone skrev:
Ang. förlängd garanti. Var tvungen att trixa lite med inköpsdatum, men verkar fungera.
Hahaha den var bra!(y)
 
Jag klurar lite på att slänga på andra däck...någon som funderat på samma? Tänkte mig mjukare bakdäck.
 
spearone skrev:
Ang. förlängd garanti. Var tvungen att trixa lite med inköpsdatum, men verkar fungera.
Registreringen fungerade nog.
Däremot har du knappast lyckats med att få förlängd garanti...
 
Mattias.A skrev:
Jag klurar lite på att slänga på andra däck...någon som funderat på samma? Tänkte mig mjukare bakdäck.
Jag tycker däcken fungerar utmärkt på min tomt både när det är torrt och blött. Vad och under villka omständigheter får du problem?
 
MBygga skrev:
Jag tycker däcken fungerar utmärkt på min tomt både när det är torrt och blött. Vad och under villka omständigheter får du problem?
Har inga problem...vill bara testa lite nytt...pimpa:D
Det enda som som jag inte gillar med däcken är att dom väsnas. Då dom är hårda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.