Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Hkp glöm inte informera tysk domstol om utgången i patent tvisten så slipper de :banghead:
 
(y) Mabcus. Lite för insatt tog bort det.
 
Nu verkar "Agaton Sax" trivas med slingan. Inga stoppa senaste dagarna :)
 
Ursäkta trodde man fick fråga när man var osäker på produkten och inte kan se "alla" svar i manualen. De har ju inte gjort den bästa översättningen i den.. Eller hur?
 
Hanquist skrev:
Ursäkta trodde man fick fråga när man var osäker på produkten och inte kan se "alla" svar i manualen. De har ju inte gjort den bästa översättningen i den.. Eller hur?
Manualen är det inget fel på, hade du följt den hade du inte fått det felet du fick. Där står det att man ska lägga ut slingan förts men du startade ju roboten först.
 
Hanquist skrev:
Ursäkta trodde man fick fråga när man var osäker på produkten och inte kan se "alla" svar i manualen. De har ju inte gjort den bästa översättningen i den.. Eller hur?
Trevligt forum.. Har du frågor kan du skicka pm till mig så ska jag försöka svara.
 
peternicklas
Ja det här med patent är en knivig fråga. Ta en titt på Samsung och Iphone, hur länge har de inte bråkat om ALLT möjligt. Tror inte själv att HQ når någon framgång med sin stämning. Hoppas att de inte lyckas. HQ har ju länge försökt att kontrollera marknaden för gräsklipparrobotar och det märks på deras priser. Var inte så länge sedan de förstörde ett helt lager med klippare från Kina, de gör allt för att behålla sin dominata och överprissatta marknad. Samtidigt så har de all rätt att skydda sina patent och det ska de klart göra. Det kommer att bli intressant att följa utvecklingen.
 
Efter att "Agaton Sax" gnetat och klippt på heltid (24/7) i 3 veckor börjar det vara "hjulspår"/Nertrampat gräs runt slingan efter alla hemfärder till laddstationen. Jag måste nog börja ställa timern så att den bara klipper delar av dygnet.

Nån mer som håller på att "nöta upp" gräsmattan?
 
Jonas_Pettersson skrev:
Hade samma fel på min när jag kollade efter. skruvade fast skruven men efter en stund var det samma igen. tog dp loctite gänglåsning blå på, fungerade jättebra en dag men nu är det lika glappigt igen.
Funderar nu på att borra ett hål genom hela axeln och sätta i en pinne. alltså där stoppskruven sitter idag.
Har du löst det? Jag har samma problem, drar åt skruven, kollar så att det inte är något glapp i medbringaren men skruven lossnar igen när den kört i några minuter och så glappar hjulet igen. Dock inte testat Loctite ännu.



Stort tack till falmark för beskrivningen förresten!
 
peternicklas
falmark skrev:
Efter att "Agaton Sax" gnetat och klippt på heltid (24/7) i 3 veckor börjar det vara "hjulspår"/Nertrampat gräs runt slingan efter alla hemfärder till laddstationen. Jag måste nog börja ställa timern så att den bara klipper delar av dygnet.

Nån mer som håller på att "nöta upp" gräsmattan?
Jo även jag märker detta. Dock så har ju inte sommaren kommit och gräset växer mycket dåligt. Kör min mest för att hålla nere mossan och det funkar hittills.
 
peternicklas
Någon som har råkat ut för att den försöker att kör in in laddstationen från sidan?
Min har nu ett flertal gånger fastnat på laddstationen, tror det är vid vanlig klippning.
Den kör in i stationen med en vinkel på c:a 15 grader från laddläget. Irreterande då den sedan stängs av.
 
Bebbe56 skrev:
Trevligt forum.. Har du frågor kan du skicka pm till mig så ska jag försöka svara.
Klart man får ställa frågor men såna som står i instruktionsboken känns ju meningslöst att ställa här. Blir bara en massa onödiga svar.
 
Det som ter sig självklart för vissa kanske inte är lika självklart för andra.
Snälla, kan vi inte ha lite överseende med "nykomligar" respektive "forumpoliser", det vore synd om denna informativa tråd urartar till ett "tonårsforum" och flamewar.

Med detta sagt så undrar jag om det finns någon källa och anledning till att Coop drar tillbaka maskinen ?
 
Är det någon som vet vilka två patent so hq tycker att landroid inkräktar på? Skumt att stämma utan att säga vilka patent man hänvisar till tycker jag. Låter mer som "tyck" synd om oss, och ett sätt att sälja mer. Det jag tittat på tycker jag nog att hq skulle få svårt att vinna med.
 
Tack att jag ställde någon extra dum fråga var därför att jag köpte den sista maskinen på Jula som hade varit ute hos kund och vänt, därför blev jag osäker om han startar maskinen eller ej (därför frågan om displayen). Hur nära kan man lägga kablarna då jag har ett ställde på tomten som kommer bli väldigt tajt för maskinen :)...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.