C
Har fukt nere i källaren och kommit i kontakt med Dry Power och undrar ifall det är fler som har provat det?

Dräneringen kommer kosta en del här hemma och detta verkar vara det mest skonsamma mot både fastighet och miljö, men man är alltid försiktig när det kommer nya saker! Därav min undran.

Tacksam för kommentarer.

/C
 
För mig känns det lite skumt att man marknadsför en sådan här ny "upptäckt" utan att presentera någon som helst form av undersökningar eller bevis för att metoden verkligen fungerar. Om vi nu antar att det överhuvudtaget stämmer att man skulle kunna ladda upp vattenmolekylerna och att de då skulle vilja vända utåt. Då tvivlar jag starkt på att det verkligen skulle få väggen torr att man skapar den här strömmen av vatten punktvis med en meter mellan punkterna.

Enkelt utryckt jag tror att detta är bluff!
 
C
Jag har valt att installera iaf. Får garanti på att det fungerar och kostar en bråkdel av dräneringen. Hittade en artikel på Villa och Fritid där en familj har fått den installerad och det blivit torrt. Håller er uppdaterade!

http://villafritid.se/OnlineTidningar/Arkiv/vf0312/index.html - artikeln finns där by the way.

Tack för svaret hempularen, uppskattas!

Mvh/C
 
Så försiktig verkar du inte vara, ställer frågan i torsdags och utan att någon svarar väljer du att köpa.

Var inne och läste på sidan, känner mig inte övertygad, vad kostade/kostar din installation?
 
Jg letade runt lite, den där artikeln finns i sin helhet länkad från en av de som är listad som återförsäljare. Där framgår det att man i samband med installationen även hade rivit bort innerväggarna i källaren. Mna hade alltså frilagt den fuktiga källarväggen. Och nu var det torrare, inte torrt.

Det är ju ganska uppenbart att om du mäter fukt på en instängd källarvägg, och sedan frilägger den så kommer den att vara torrare efter friläggning.

Så frågan är hur mycket av förbättringen som kommer från den här produkten.
 
Redigerat:
Jenspeth: Det fanns ett positivt omdömme häromdagen här. Men det var skrivet av en person som skrev det som första inlägg på forumet och dessutom hade angivit en falsk profil (vilket för övrigt även CalleGbg2 har gjort). Den som rekomenderade produkten bedömde vi som reklam och raderade.l
 
  • Gilla
Manganbangan
  • Laddar…
Hempularen: ok, då är ni på det... ;)
 
Installationen av systemet i artikeln gjordes i slutet av november och det tog 50 dagar innan det hade torkat någorlunda. Under perioden dec-feb brukar den relativa fuktigheten vara väldigt låg i källare och det brukar torka upp rätt bra ändå.
 
Tanken bakom produkten är spännande, även om jag är skeptisk till om det fungerar ens i teorin. Men det hade ju kunnat vara väldigt spännande om det fanns någon form att seriösa tester bakom. Det borde väl vara ganska enkelt att bygga upp ett par meter betongmur, utsätta den för fukt från ena sidan, mäta på den andra med och utan Dry Power, och på så sätt undersöka om det överhuvudtaget finns chans att det skulle kunna fungera. Då skulle man kunna testa utan att någon annan parameter ändras samtidigt.

Om referenserna bara består av verkliga hus där man dessutom samtidigt gjort andra åtgärder mot fukten så blir det omöjligt att avgöra om produkten har någon effekt.
 
Jag tänkte också först: vilket lurendrejeri !!! men efter lite googling så fann jag att en tysk, Ernst Zöller, tog patent 1990 på ett snarlikt system/metod. Patentet hävdes 2010.
https://www.prv.se/spd/patent?p1=1XTEFvWz8KTaF%2Bg6HMJC%2FA%3D%3D&p2=Ll90D6XNG1I%3D&hits=true&range=100&dateflag=filing&tab=2&lang=sv&to=1994&from=1990&hitsstart=57000&start=57068

Sedan fann jag lite info på sidan http://fukt1.se/ resp http://drypower.se/ . Men jag är väldigt skeptisk... men det är kanske inte helt omöjligt att det fungerar iallafall !?!? Ett oberoende test vore ju intressant.
 
K
Tycker att man bör vara lite på sin vakt mot alla dessa fantastiska mirakelprodukter. Vattenmolekylen har redan från början en negativ och en positiv ände, så jag tvivlar på att man skulle kunna ge dessa än mer laddning så att de kryper ut. Speciellt inte till den löjligt låga strömförbrukningen, räcker den ens för att driva lysdioderna till kontrollsystemet?

Bara namnet får varningsklockorna att ringa. Dry-Power, kunde man inte som ett svenskt företag komma på något lite bättre?
 
om patentet har varit känd sen 90-talet och fungerar .... varför finns det fortfarande fuktiga källare i världen?
www.it.civil.aau.dk/it/milvus/serfin/rapporter/fuktpm.pdf
svaret hittas kanske i rapporten ?

Kort sagt elektroosmos funkar i blött lermark men mycket tväksama och ej dokumenterade resultat i hus
gaia
 
Redigerat av moderator:
C
Fanns ingen anledning att vänta på era svar, jag kände mig nöjd med garantin jag fick av säljaren. Betalar när det är torrt. Istället för dränering för många tusenlappar mer, som inte alls ger garanti på att det blir bra. Som svar till hempularen och mina uppgifter: varför ska jag fylla i alla mina uppgifter i varenda lilla forum som finns på nätet? Vet du hur mycket direkt reklam alla dessa sajter skickar till en från tredje parts bolag och grejer? Min gamla mailadress är full och till och med virus attackerad. Så Ja, jag blottar inte mig helt längre.

Vet av säljaren att dessa tyskar ni pratar om vill köpa upp patentet på Dry-Power, namnet som jag själv tycker passar utmärkt för dess produkt! Ström som torkar, dem vill väll sälja i mer än bara lilla Sverige?

Som sagt, jag kommer med kommentarer på hur det gick om någon månad framöver, funkar det inte slipper jag betala. No brainer tycker jag!

Ha det gött i solen allihopa!
/C
 
CalleGbg2 skrev:
varför ska jag fylla i alla mina uppgifter i varenda lilla forum som finns på nätet?
Efter att ha läst på detta forum i ett par år står det klart att många oseriösa företag försöker sprida sina produkter genom att i forumet låtsas vara nöjda användare av företagets mer eller mindre bluffartade produkter. Tillvägagångssättet liknar till 100% hur du agerar i denna tråd.

Du kan fylla i dina uppgifter för att minska risken att de flesta som läser skall tro att du har ekonomiska intressen i Drypower. Givetvis under förutsättning att du inte har ekonomiska intressen i Drypower.

Erik
 
  • Gilla
d94pam
  • Laddar…
CalleGbg2 skrev:
Fanns ingen anledning att vänta på era svar, jag kände mig nöjd med garantin jag fick av säljaren. Betalar när det är torrt. Istället för dränering för många tusenlappar mer, som inte alls ger garanti på att det blir bra. Som svar till hempularen och mina uppgifter: varför ska jag fylla i alla mina uppgifter i varenda lilla forum som finns på nätet? Vet du hur mycket direkt reklam alla dessa sajter skickar till en från tredje parts bolag och grejer? Min gamla mailadress är full och till och med virus attackerad. Så Ja, jag blottar inte mig helt längre.

Vet av säljaren att dessa tyskar ni pratar om vill köpa upp patentet på Dry-Power, namnet som jag själv tycker passar utmärkt för dess produkt! Ström som torkar, dem vill väll sälja i mer än bara lilla Sverige?

Som sagt, jag kommer med kommentarer på hur det gick om någon månad framöver, funkar det inte slipper jag betala. No brainer tycker jag!

Ha det gött i solen allihopa!
/C
Ok! Återkom! Om jag hittat rätt företag omsatte de 243000 under förra bokföringsåret... Men de kanske fått fart på affärerna nu
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.