Det är en lokal uthyrningsfirma, men han hade inga på lager. han skulle ta hem en om jagville ha en.
 
Vilken då? Bor också runt Örebro.
 
En till som är sugen här, någon som köpt den och hunnit testa trimmern och vågar sig på ett liten recension, om bla funktion, batteritid, högre gräs, blött gräs, ergonomi mm.?
 
Jaja köpte en till slut och är nöjd med 1a trimmningen visst den går ju inte att jämföra med min husqvarna röj/trimmer men det hade jag förstås inte räknat med, men duger gått till mindre områden som man enklare kan hålla efter nu med den betydligt lättare och smidigare batteritrimmern som håller väldigt länge med ett fulladdat batteri längre än vad jag trodde faktist, undviker höggräs och vätan för att skona den lilla motorn, så underbart att slippa dra en sladd med sig eller ha sele och skyddshjälm med visir som man svettas ihjäl av hehe.

Sent from my GT-N7000 using Byggahus
 
Var hittade du den? Hittar ingen butik som har den ännu...
 
robbanberg skrev:
Var hittade du den? Hittar ingen butik som har den ännu...
Nja toolab.se har den för 1399 bl.a. Köpte min på lokala shopen för 1350kr i bart utförande så att säga.

Sent from my GT-N7000 using Byggahus
 
Nu har jag äntligen köpt en, köpte på Byggmaskiner i Örebro som framförallt är en uthyrningsfirma men säljer även bl.a. Makita. Ordinarie pris 1230 kr hos dem.

Nu har jag kört Ryobi batteritrimmer i 1 år så jag jämför med den och jag är tyvärr inte allt för imponerad av Makitan.
Första intryck, hela konstruktionen i Makitan känns lite B, avtryckaren känns plastig och oprecis, inte alls som man är van vid med de övriga maskinerna.
Makitan har mindre kraft än Ryobin och jag kom inte riktigt överens med hur tråden trimmade, kändes för kort på något sätt.
Jag kom inte riktigt överens med balansen heller, det följde med sele men jag försökte hitta rätt längd men maskinen hängde konstigt så jag körde utan.
Avtryckaren var jobbig att gå och hålla in då den satt i lite konstig vinkel.
Jag hade problem att få fram tråd också, dutta huvudet i marken men det var inte alltid det kom fram någon tråd, bästa sättet var att ha full fart på maskinen och då dutta i marken, då kom det tråd i 50% av fallen iaf.

Det positiva var att det var lätt att vrida trimmerhuvudet för kantklippning och höjdjustering av skaftet.
Batteriet höll riktigt länge jämfört med Ryobin men då har den dubbelt så mycket Ah och verkar ta ut mindre effekt så det är inte så konstigt.

Nej hade jag inte haft 4 batteri till Makitan hade jag hellre haft kvar Ryobin så är bättre på alla sätt, deras automatiska trådmatning (bara att släppa avtryckaren) fungerar mycket bra och känns bättre än att drämma maskinen i backen.

Tyvärr en sågning för jag hade sett fram emot denna maskin länge, det kan bero på att jag har haft Ryobin att jämföra med, hade jag inte haft det så hade jag kanske varit nöjd.
 
  • Gilla
Trhuster
  • Laddar…
Bezt skrev:
Tyvärr en sågning för jag hade sett fram emot denna maskin länge, det kan bero på att jag har haft Ryobin att jämföra med, hade jag inte haft det så hade jag kanske varit nöjd.

Tack för dessa intryck, det gör valet lättare för mig som står i valet o kvalet mellan just dessa två trimmers. Särskilt som jag inte redan har makita batteri/laddare sen innan.
 
Dock vet jag inte om Ryobin är den bästa på marknaden men den var bättre än Makitan förutom batteritiden.
 
Den där skulle inte passa mina behov. Jag har en bensindriven Stiga när man ska göra en lite värre rensning, jag vill ha en lätt variant som man enkelt kan bära runt för att trimma runt huset.

Nu står jag i valet och kvalet att sälja Makitan och köpa ett batteri till Ryobin för då klarar jag mig runt huset.
Nån som vill köpa en Makita-trimmer använd 1 gång för 900:-?
 
Helioz skrev:
Kombinerar man med denna så kan man ju använda sina 18V batterier också:
[länk]
Makita har nu kommit med en ny adapter för att seriekoppla två 18V LXT-batterier. Samma funktion som den länkade produkten men smidigare då det bara är en platta med fäste för två 18V och ett för 36V. Denna monteras alltså direkt i 36V-maskinen och man slipper sladden som ses i den länkade bilden.
 
Redigerat:
UR180D ser likadan ut i mina ögon förutom att den är vit och säljs med ett batteri med mindre Ah.
 
Återupplivar en gammal tråd i hopp om att fler har testat denna trimmern.

Är ute efter en trimmer för att komma åt där gräsklipparen inte når, mot kantstenen i rabatterna, längs med muren och in mot husväggen, runt garaget osv.

Är detta då en trimmer att satsa på?
Jag skulle nog vilja ha en bensin trimmer för effekten, men sambon ska ju kunna köra den, då är det smidigt med Makitan eftersom jag redan har batterier och laddare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.