Någon kring göteborg mölndal mölnlycke landvetter som kanske vet var de skotska/irländska stensättare finns iår.
Fick ett bra pris av dem förra året men hade inte pengarna då, men vill gärna göra jobbet iår.
Har varit runt och kollat och mätt de jobb de gjorde i vårat område och jag accepterar detta. De har tom varit runt till de som de gjorde jobb hos förra året och kollat av om något satt sig under vintern och behöver justeras.
I vilket fall som helst har jag koll på hur man lägger sten men har inte lust utan betalar hellre.
De har sökt mig iår men jag har inte varit hemma då

Hade behövt något mobilnr att kontakta dem på alt åka träffa dem för göra affär..
 
Varför frivilligt ringa dessa? De far omkring som gräshoppor och härjar och har sig. Att polisen går ut i media och varnar verkar inte ha så stor effekt trots att det ofta är organiserad brottslighet som ligger bakom. Nu kanske du hittat ärliga och laglydiga asfaltsläggare/stensättare och i så fall ber jag om ursäkt, men annars hoppas jag att du kanske kan hitta bättre alternativ.
 
  • Gilla
BennyK
  • Laddar…
Finns ett gäng Irländare/Rumäner som lägger sten i Ingared, söder om Alingsås...

Var dock medveten om att det kan bli otrevligt om ni inte skulle vara helt överens om något.
 
Som sagt hade flertalet kontakter med dem förra året men kunde inte genomföra jobbet pga jag just då saknade lite pengar, klart han va lite besviken men inga problem och de lovade komma iår för då sa jag att jag ville ha jobbet gjort. Och de är som sagt redan här men vi går om varann hela tiden och jag e lite orolig jag missar chansen snart, vill ha bort våran fula Danska sjösten och få lagt nytt nu..
Vet detta sticker lite i ögonen på folk men jag gör mitt val och har koll på läget och givetvis inte ett öre i förskott..
 
Redigerat:
Mja, jag blev lite orolig förra året när far hade fått en ny infart och jag fick höra att han anlitat några engelsmän som bara ringt på dörren och erbjudit sig. Men, de hade gjort ett bra jobb till ett rimligt pris, och det hos en massa villaägare i området, alla var nöjda och allt jobb såg bra ut. Som TS skriver så hade de ju till och med återvänt året efter och kollat att kunderna fortfarande var nöjda. Så jobbar mig veterligen inga oärliga personer och dom brukar heller inte lämna så många nöjda kunder efter sig ;)

Därmed inte sagt att det inte finns oärliga härjare, men, man ska inte dra alla över en kam utan vidare!

Jag har vid ett flertal tillfällen den senaste veckan sett vita UK-registrerade skåpbilar i området runt backaplan. Kanske är dom ute på hisingen och "härjar" just nu ;)
 
Jag tycker inte det värsta är de dåliga arbetena de gör (det drabbar ju bara den som anlitar dem), utan den oerhörda soptipp de brukar lämna efter sig där de campar.
 
Och allt görs svart givetvis.
 
Den som får betala för städningen när de slängt allt i en fin skogsdunge är ju dessutom ni som beställt jobbet - via skatten. Kommunen får skicka ut folk som städar och dina barn får inte en ny gunga på dagis!
 
Eg ju bara jag som e lat men drar mig ur detta nu och köper in material och kör en 3-dagars markstenssemster själv så blir nog alla här som betalar rätt skatt och inte köper importerad öl glada så..:p (ironi)
 
Kan tillägga en lite spännande sak. Här i norge har staten blivit less på dessa folk och ger böter på upp till 50 000kr till beställaren.

Sent from my GT-P7510 using Byggahus
 
Vad är brottet som beställaren begår?
 
Beställaren får betala skatt för jobbet. Så istället för att svartjobbarna ska krävas, vilket verkar vara omöjligt och tungrott så lägger dom över det ansvaret på beställaren som jag förstått det. Ska se om jag hittar en länk sen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.