Tog och kapade reglar för att få små distanser för att sätta mellan plåtreglarna. Jag hatar när dom viker sig. Men först var jag tvungen att göra det förbjudna.. ta bort klingskyddet. *slår mig själv på fingrarna* gäller att ha huvudet med sig, framförallt EFTER man har gjort snittet, det var då jag kände hur tankarna spårade iväg och man glömde den där snurrande sylvssa saken. Rekommenderar INGEN att göra samma sak...!

Den ska tydligen ta lister, vetefan alltså. Den fransar ju upp träet nägot ofattbart. Tillskillnad mot sänksågen där jag gapade efter första snittet, len som en babyrumpa. Dessutom sågar den snett :p klingan verkar inte sitta centrerad, eller så är bordet inte rakt i förvållande till klingan. för 399:- och i present gör den sitt jobb, annars njaa.

Passade även på att limma lite nya utlägg mot tak och golv. Nån som vet hur länge man behöver ha PL400 i spänn? Pratar vi 10 min eller 10 timmar?

Sen mitt lilla egna snickarbälte, en extra arbetssele för klättring. Perfekta öglor för att hänga borrmaskin och redskap i runt midjan, sitter dessutom helt perfekt och bekvämt mot kroppen. Skruv, popnitar lägger jag i kritpåsar och lite större verktyg lägger jag i en större påse. Fungerar perfekt. Ska köpa mig ett par riktiga arbetsbyxor bara att ha under. Inser att det är plaget jag har mest på mig varje dag så man kanske ska köpa ett par "riktiga".

Edit: glömde småsaker, och rättstavning.
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1337445811.966458.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByByggahus.se1337445837.154112.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByByggahus.se1337445853.493697.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByByggahus.se1337445870.659880.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByByggahus.se1337445892.911546.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByByggahus.se1337445913.387037.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByByggahus.se1337445935.513828.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByByggahus.se1337446149.326320.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByByggahus.se1337446177.231948.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
ImageUploadedByByggahus.se1337873576.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Börjat få upp OSB-skivorna på väggarna. (mot vardagsrum)

ImageUploadedByByggahus.se1337873605.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mot köket

ImageUploadedByByggahus.se1337873629.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Slitsen mot köket där ventilationen hamnar.

ImageUploadedByByggahus.se1337873695.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och här kommer våtrumsskivorna också!

ImageUploadedByByggahus.se1337873737.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Säkerheten framförallt ;)

ImageUploadedByByggahus.se1337873758.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hittade lite såna här, men inte tillräckligt många.

ImageUploadedByByggahus.se1337873785.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trodde dessa skulle vara bra, men dom grävde inte ner sig bra nog.

ImageUploadedByByggahus.se1337873829.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så dom stack ut lite för mycket.

ImageUploadedByByggahus.se1337873868.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


ImageUploadedByByggahus.se1337873927.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När man behöver mindre brickor, kör med norska kronor! ;)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Nästa steg är att jag måste få klart vattendragningen i badrummet och ut mot köket så att jag kan sätta igen väggen. Tyvärr virrar jag runt i blindo när det gäller vatten :/ fick lite hjälp på Comfort i Huddinge. Men när jag frågade om dom kunde göra jobbet skulle dom ha 10.000+, inte riktigt något vi hade råd med. Så det blir nog så att jag drar allt vatten och monterar fast det så det ligger rätt, så får en riktig röris komma och koppla in det.

Så snart lär det komma massa dumma VVS frågor ifrån mig på forumet :D
 
Sitter just nu och skruvar lös bandad skruv. (billigt med bandad, men får inte dragaren att dra ens nära på ok)

Sen två bilder på avloppet för toan, vi trodde att vi kunde ha vägghängd toa, men det var tydligen bara att glömma, den sitter 10-11cm för långt "fram" i rummet. :/ bila upp och ta på oss ännu mera jobb gör det inte riktigt värt det.

Tisdag kommer el:is och käkar sushi och drar lite el för badrummet. Han ville helt klart helst ha elen dragen in i badrummet medans utsidorna var öppna så planen att göra klart köket fick skjutas på.
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1337988256.018419.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByByggahus.se1337988320.026682.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByByggahus.se1337988353.018170.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kattvovven skrev:
Läste att man kunde få 120kr/kilo för rostfritt? :)
Njaaa.. 12 kronor kanske...

För något år sedan låg det och pendlade mellan 7 och 10 kronor.
 
Behöver ni utrymmet framför toaletten? Om inte så har ju vägghängs-WC-fixtur (oftas) justermån. Dvs att avloppet sitter för långt ut är inget problem, det är bara att justera ut. Är det mycket kan ju väggen salas på!?

Det finns ju kortare vägghängda toaletter, t ex Duravit Starck. om ni gärna vill ha vägghängt.
 
Går sådär. Långsamt framåt, nytt jobb så det hjälper inte :) har inte glömt er dock! Såfort jag gjort dom måste måsten jag har ska jag uppdatera. Just nu har jag ångest för köksbelysning, inne på china-LED men sist jag sökte fanns det typ 50.000 olika, och jag vet inte vart jag ska börja. :) men det ska komma bilder till er som följer, lovar! Snart!
 
Nu borde du väl ändå ha något att visa? ;)
 
Andy78 skrev:
Nu borde du väl ändå ha något att visa? ;)
Sant! Nu skäms jag. Nu ska ni få några sneakpeaks ;)

Köket.. är inte klart. Golvet ligger, golvvärmen finns. Den är uppmätt och godkänd. Tyvärr har vi fått trasiga stommar, och när vi väl monterat köket fått höra att det var produktionsfel. Inväntar beslut om garantin gäller om vi fixar det som är fel, eller om vi måste montera ner, skicka iväg köket, få ett nytt och bygga upp det igen. Köket är dock lite funktionellt med två spisplattor och fläkt :)

Och vår nyopererade katt. Hon är inte nöjd med att ha fått amputera en bit svans.
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1350420564.117082.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByByggahus.se1350420601.700238.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByByggahus.se1350420643.517968.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByByggahus.se1350420716.151140.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nämen helt plötsligt tycker jag inte ditt kök var viktigt längre kattmänniska som jag är, vad har hon gjort klämt den i bygget?
Måste säga att jag beundrar ditt sätt hålla humöret uppe med allt som blivit fel.
 
Andy78 skrev:
Nämen helt plötsligt tycker jag inte ditt kök var viktigt längre kattmänniska som jag är, vad har hon gjort klämt den i bygget?
Måste säga att jag beundrar ditt sätt hålla humöret uppe med allt som blivit fel.
Katterna har hela tiden fått vara i utrymmen som inte renoveras och är utan "byggvaror". Så som det ser ut just nu är det dom andra två som bitit henne :( ser inget annat alternativ.

Tack för uppmuntran! Ska dock erkännas att energin börjar ta slut. Senaste strulet, en trasig elementretur som föreningen tyckte "skulle funderas på om det verkligen behövde bytas". Tekniska förvaltaren talade tillslut vett i dom.
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1350455041.333587.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Med trasig menar jag läckande. Dom ifrån rörisen - byt innan du har en pool hemma. :)
 
Såhär ser det ut när man diskar.
En diskbalja, en sköljbalja och en för tork. Tar lite tid men det går bra :) får akta för att inte spilla ner råbetonggolvet.

Sen en mm-ritning över en vägg. Dock vet jag inte hur man gör en korrekt ritning, så för er som vet kommer ritningen nog göra lite ont i hjärtat ;) men nu vet jag djup på RiR, vart avloppen finns, reglar och all el.

Har massa mer bilder på datorn. Ska ta fram dom så ni får se mer. :)
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1350455463.597632.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByByggahus.se1350455683.114430.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter att ha tappat farten fullkomligt har vi kommit igång igen, håller just nu på att spackla ungefär 5.543.533 gipsskruv i tak. Min åsikt är nämligen att man bör ha minst samma vikt skruv som gips, för att det ska hålla. ;)

Närå, men det är inga roliga bilder misstänker jag. Men snart så!

Passar även på att fråga eventuella läsare, behöver jag brespackla gipstaket för att få en snygg "finish", eller räcker det ned att spackla skarvar och skruvhål?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.