ThomasN skrev:
Detta kit (som länkas i inlägg #18), Bosch GLL 2-50 + BM1 + BT350 - Laser Level + Wall Mount + Telescopic Pole Set kostar nu ca 3300 kr inkl allt. Verkar vara ett bra pris, i Sverige hittar jag samma kit för 4199 hos Tool AB.

..eller så köper man PCL 20 kitet för ca 1200 kr men då kommer man väl bara ångra sig om ett år och köpa GLL ändå :)
Bra pris, det är ungefär lika mycket som denna kostar i dollar som ge rmer laserfunktion (500 dollar, dock utan wall mount och pole set). Så frågan är hur vitkigt pole set är, eller hur mycket extra det kostar. "Stanley FatMax 77-204 CL54 Multi-Laser Cross Level Kit"
 
Kollar man istället Lawson-His så får man köpa Pole separat, det ingår inte i kitet där. Den kostar £50 och är ganska nödvändig tycker jag, om man inte har en tripod.
 
bumpar upp en gammal tråd här.

Upptäckte idag att självnivelleringen på min PCL 20 är ur funktion. Den är liksom låst i alla lägen. Den brukade ju varna om den inte kunde nivellera. Jag har märkt att mina reglar inte sitter på lika avstånd uppe och nere nu... Blir bökigt när gipset ska på plats... :(

Men har den bara gått sönder? Och har någon sett detta förut? Är det något som kan repareras?
 
Du har inte bara råkat ställa in låsfunktionen? (Det går ju att växla mellan några olika lägen, där ett av dem gör att man kan låsa korset i valfri vinkel (bra om man ska kakla med plattorna vridna 45 grader, eller när man ska montera ett trappräcke, eller liknande.)
 
Hej!

Nej, låsfunktionen är på alla lägen kan man säga. Jag kan alltså vrida oavsett om jag kör horisontell, vertikal, kryss eller lod...

Jag lyfte på locket och då ramlade det ut en mässingfjäder ca 15mm lång.

Är det den som reglerade de 4 graderna?

Skulle tro att den är körd...(?)
 
Är det någon som har en sprängskiss på PCL 20 så jag kan se vart fjädern ska sitta?
 
på vår bosch tvättmaskin kunde jag minsann hittqa sprängskiss på nätet, men inte på denna.

Blir väl att köpa ny.... :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.