Status
Tråden går ej att kommentera.
johan_mlg skrev:
Det får du ta och förtydliga lite mer. :) Du klickar på "Obesvarade" här uppe i headern? Vad händer sedan?

Hur hade du tänkt dig att det ser ut och hur ser det faktiskt ut?




Hmm. Nu har jag ingen Android-lur här idag så jag kan inte testa själv just nu. Ska försöka testa ikväll eller i morgon.

Tills vidare, prova att göra så att du klickar i texten och sedan använder du piltangenterna eller "dra" dig ner, på samma sätt som du gör för att flytta frammåt eller bakåt i text.

Så här ser det ut i Google Chrome och Fire Fox.
Det bör se ut som i FF.
 
  • obesv GC.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • obesv FF.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mao hamnar på forumets första sida så fort jag trycker:
 
  • välja obesv.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • klicka.jpg
Redigerat:
Såhär blir det i min dator, reklamen blockerar alltid andra inlägget på sidan.
forum.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Windows7, Chrome, Avast antivirus......
Har aldrig haft problem på andra forum.....
 
  • forum3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vatten...fall. :screwy:

Är det alltid reklam för vattenfall du ser eller är det annan typ av reklam också?

Ifall man är inloggad så ska man enbart se reklam i högerkanten, inte mellan själva inläggen. Ifall man är utloggad så kan det dock hända att man ser reklam mellan första och andra inlägget, men i så fall så ska den var så liten att den får plats höjdmässigt.

Är du inloggad på forumet eller är du utloggad när du surfar?
 
Numera får man leta efter webbläsare
som funkar med Byggahus :(
Detta liknar lite andra forum som ville bli "bättre". Synd.
 
BigGitt skrev:
Numera får man leta efter webbläsare
som funkar med Byggahus :(
Detta liknar lite andra forum som ville bli "bättre". Synd.
Vi jobbar för fullt för att få det att funka. Dock så är det en mer eller mindre komplett rewrite av byggahus som vi la in nu för några veckor sedan, medan gamla byggahus hade hållt på att lagas och lappas på i flera år. Så att det är lite strul i början får vi nog nästan leva med. Men från och med nu blir det bara bättre och bättre!
 
Y
Måste man ladda upp alla bilder nu istället för bara knappa in en länk som leder till en färdiguppladdad bild från annan plats?
 
Du har två flikar i uppladdningsrutan, i den till höger kan du klistra in en weblänk till en bild.
 
johan_mlg skrev:
Vatten...fall. :screwy:

Är det alltid reklam för vattenfall du ser eller är det annan typ av reklam också?

Ifall man är inloggad så ska man enbart se reklam i högerkanten, inte mellan själva inläggen. Ifall man är utloggad så kan det dock hända att man ser reklam mellan första och andra inlägget, men i så fall så ska den var så liten att den får plats höjdmässigt.

Är du inloggad på forumet eller är du utloggad när du surfar?
Jag är mest utloggad när jag läser på forumet.
Det är olika reklamer som kommer, och det stämmer att det bara sker när man inte är inloggad.
 
sven s skrev:
Såhär blir det i min dator, reklamen blockerar alltid andra inlägget på sidan.
[bild]

Windows7, Chrome, Avast antivirus......
Har aldrig haft problem på andra forum.....
Hmm... Så ska det inte se ut. Dels ska Vattenfall annonsen bara synas på ett ställe samtidigt. Dels ska Vattenfall annonsen inte synas mellan inlägg 1 och 2 utan mellan 2 och 3. Vi lyckas inte återskapa problemet på Windows 7 och Chrome eller i någon annan kombination. Har du fortfarande kvar problemet om du rensar cachen (Verktyg > Ta bort webbinformation... > Töm cacheminnet) och inaktiverar Avast antivirus (temporärt)? Har någon annan användare samma problem (när ni inte är inloggade)?
 
Aha! Nu i Breddat läge får jag upp samma fel som du sven s.
 
BigGitt skrev:
Mao hamnar på forumets första sida så fort jag trycker:
BigGitt, Så där ser det ut om du klickar på "Obesvarade" två gånger efter varandra inom en väldigt kort period. Tidsperioden mellan sökningar är just nu satt på 2 sekunder för att inte belasta servrarna för hårt.
 
Per Eskilsson skrev:
BigGitt, Så där ser det ut om du klickar på "Obesvarade" två gånger efter varandra inom en väldigt kort period. Tidsperioden mellan sökningar är just nu satt på 2 sekunder för att inte belasta servrarna för hårt.
Ska kolla.

Edit.

Ledsen.
I Windows 7 och Google Chrome, hamnar jag på forumets första sida. Som jag visade innan. I Opera och Mozilla Firefox samt Explorer fungerar det dock ok.
 
Redigerat:
sven s skrev:
Jag är mest utloggad när jag läser på forumet.
Det är olika reklamer som kommer, och det stämmer att det bara sker när man inte är inloggad.
Tack!

Jag har hittat felet, En fix kommer att komma så fort jag hinner med; förhoppningsvis idag eller i morgon förmiddag.
 
BigGitt skrev:
Så här ser det ut i Google Chrome och Fire Fox.
Det bör se ut som i FF.

*skärmdumpar*
Tack! Det är jätteuppskattat att få skärmdumpar på felet. Det gör att det går otroligt mycket snabbare att hitta och laga felen. Det där felet beror på att sidbreddningen inte riktigt fungerar som den ska. Ska snickra ihop en fix så snabbt som möjligt. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.