93 959 läst · 114 svar
94k läst
114 svar
Köpa Klippo med B&S eller Hondamotor?
Jadå, det sitter en oljeplugg under motorn under kåpan som det rinner olja ur när man tar bort den. Jag har aldrig använt sug.Micro skrev:Stew... Det händer inget allvarligt med motorn om du vänder den fel (om den är avstängd).
Det kan läcka ut olja i luftfiltret ev. ut i cylindern med blårök som följd när du startar den.
Det enda allvarliga skulle vara om all olja rann ut på detta viset och den skär pga. oljebrist.
Måste även fråga er varför ni använder sug ?? Sitter det ingen oljeplugg under motorn ??
Jag har själv vänt min gamla B&S motor fel säkert mer än 10ggr men den fungerade fortfarande då chassiet gav upp pga. rost / Micro
Exakt. Bytte precis olja på Hondan enligt anvisningen (dvs att tömma ur den genom att luta) och den fungerar hur bra som helst efter det. Det är precis som om de som skrivit anvisningen har koll på hur man ska göraMathiasS skrev:
Det som kan hända är att du får olja i ljuddämparen = Lützendimma i villaområdet. Luta den bakåt istället, tändstiftet som högsta punkt. Gäller alla B&S med vertikal motoraxel.bra-byggare skrev:
'honda och "finare" B&S använder flottörförgasare, så där är membran inga problem.krijo1 skrev:
Eftersom jag startade denna tråd så kan jag väl berätta att jag idag var och köpte en Klippo Excellent SH.
Alltså den med Hondamotorn. Den funkar bra än så länge, väldigt låg ljudnivå och ingen avgaslukt. Väldigt fin gräsklippare, inte helt gratis dock 6995kr...
Alltså den med Hondamotorn. Den funkar bra än så länge, väldigt låg ljudnivå och ingen avgaslukt. Väldigt fin gräsklippare, inte helt gratis dock 6995kr...
Hur fungerar drivningen? Jag har haft en Klippo Exellent GCV i ett år. Klipparen är rejäl
och går bra men, enligt min åsikt är drivningen felkonstruerad. Det är omöjligt att koppla
ur drivningen helt p.g.a. att remmen och drivhjulet sitter helt oskyddat under kåpan så att.
det blir en beläggning av gräs. Det är tur att klipparen är framhjulsdriven så att man kan
lyfta drivhjulen. Med bakhjulsdrift hade den varit oanvändbar. Jag hoppas att det snart
kommer en skyddskåpa som man kan eftermontera.
och går bra men, enligt min åsikt är drivningen felkonstruerad. Det är omöjligt att koppla
ur drivningen helt p.g.a. att remmen och drivhjulet sitter helt oskyddat under kåpan så att.
det blir en beläggning av gräs. Det är tur att klipparen är framhjulsdriven så att man kan
lyfta drivhjulen. Med bakhjulsdrift hade den varit oanvändbar. Jag hoppas att det snart
kommer en skyddskåpa som man kan eftermontera.