uploadfromtaptalk1337340162674.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sent from my GT-I9100 using Byggahus
 
Rita ett förslag
 
20120518_115511.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Monteringsanvisning :rolleyes:
 
Elkludde skrev:
Monteringsanvisning :rolleyes:
ja de hade ju vart bra, hade faktiskt bett om en sådan me, men de brukar inte behövas enligt tanksvets.

dom 2 hålen mitt på verkar förövrigt vara till elpatron = nått jag inte skulle ha på tanken. är förvärmningsslingan utdragen i tanken? de ser väl inte ut som de eller?
 
Jo dom stora är säkert till eldpatroner,varmvattenslingan är troligen dom 2 koppar rören som sitter tätt ihop
 
Elkludde skrev:
Jo dom stora är säkert till eldpatroner,varmvattenslingan är troligen dom 2 koppar rören som sitter tätt ihop
okej. så förvärmningsslingan går ända upp i toppen? kan nån rita in hur dom ska kopplas ihop? o mellan vart blandningsventilen ska sitta ?!


//Tacksam
 
så här är min tanke, kan de stämma? de svarta mellan gul o blå högst upp ska föreställa blandningsventilen. 20120518_115511.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
o gult högst upp är alltså de varma vattnet
 
Menar du att du ska skicka in radiator returen i topp?
Sätt den så lågt som möjligt.
om du beställt tanken med förvärmningsslinga så verkar det konstigt att första slingan sitter så högt, Den borde de satt lågt för skiktningens skull. Var det du som skulle ha TVA med?
 
Elffors skrev:
Menar du att du ska skicka in radiator returen i topp?
Sätt den så lågt som möjligt.
om du beställt tanken med förvärmningsslinga så verkar det konstigt att första slingan sitter så högt, Den borde de satt lågt för skiktningens skull. Var det du som skulle ha TVA med?
ne jag menar att de är radiator kretsen in till huset. radiator returen kommer gå in i botten. ja jag tycker de är skit skumt att förvärmningsslingan sitter så högt, när jag beställde tanken så sa jag till dom att förvärmningsslingan skulle dras ut så långt de gick i tanken, får ringa dom på måndag o höra va dom har pysslat med. nej ingen TVA för mig..
 
Man måste göra en ritning på hur man vill ha det.

Radiator in kan du plugga.

Varför inte elpatron?
 
Matss skrev:
Man måste göra en ritning på hur man vill ha det.

Radiator in kan du plugga.

Varför inte elpatron?
ritning har jag i en annan tråd, varför plugga rad in? elpatron har jag haft i min förra anläggning o den är aldrig använd, så de känns som de kvittar. men nu sitter ju uttaget där så jag får väl peta i en patron jag har liggandes, mest som en plugg.. använder ni elpatron?
 
Elpatron bör du ha om du blir lat eller om du åker bort nån gång...
 
Jag misstänker att tanken står upp-å-ner, en av anledningarna är anslutningarna för elpatronerna ska sitta i undre halvan av tanken, men som det är nu sitter dom i övre halvan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.