Status
Tråden går ej att kommentera.
MBygga skrev:
Tidsstyrning, PIN-kod i stället för nyckel, mycket enkel höjdjustering, tystare och billigare är väl de främsta skälen för min del.
Men CayRobot klarar lite högre stigningar (upp till 30 grader) vilket inte jag behöver men för dig är ju det viktigt.
Efter mätning räcker det med 25 grader.
Du hade väl nåt liknande skrev du i ett tidigare inlägg?

Det blir Landroid som är 1a alternativ efter att ha pratat med supporten för CayRobot. Betydligt fuktkänsligare och utan schedule. Så den går bort.

/Peter
 
Redigerat:
Hej.

Kollade med JULA idag igen kring support, reservdelar m.m

Dom garanterar support på allt dom säljer, och då m.a.o kan man lämna in Landroid på service via JULA som i sin tur hanterar kontakten med utvecklaren/leverantören.

Kollade även om dom kunde ge ca: pris på batteri då detta är en sak jag funderar över.

Garanterad operativ tid är 1 år, men 1-3 år är normalt.

JULA svarade (och dom har bra support) att dom hade indikation på att ett batterie landar runt 2-2500:-..

Får hoppas att 3 år är den tid det räcker, annars käkar man upp prisdiffen mellan Landroid och andra märken som HQ inom några få år.

Imorgon blir det en tur till JULA som då förhoppningsvis får in Landroid i lager igen (Partille)
 
Såg att eko har börjat att sälja den med. Känns som om det kommer att bli några reklamationer på den maskinen, har själv en och min granne blev ju sugen på en. Men han köper nog en HQ så då sitter man där med en maskin som man inte kan använda:( visste inte om de med 4.5m när jag köpte min, stod i manualen och den brukar man ju inte läsa innan man köper grejer.
 
hk1971j skrev:
Hej.

Kollade med JULA idag igen kring support, reservdelar m.m

Dom garanterar support på allt dom säljer, och då m.a.o kan man lämna in Landroid på service via JULA som i sin tur hanterar kontakten med utvecklaren/leverantören.

Kollade även om dom kunde ge ca: pris på batteri då detta är en sak jag funderar över.

Garanterad operativ tid är 1 år, men 1-3 år är normalt.

JULA svarade (och dom har bra support) att dom hade indikation på att ett batterie landar runt 2-2500:-..

Får hoppas att 3 år är den tid det räcker, annars käkar man upp prisdiffen mellan Landroid och andra märken som HQ inom några få år.

Imorgon blir det en tur till JULA som då förhoppningsvis får in Landroid i lager igen (Partille)
Batteriet byter man lätt själv sitter 2 små batterier i den finns säkert billigt på biltema. Låter dyrt med 2000:-
 
ParNu är jag nybliven ägare till en Landroid från Jula för 8095,50 :-D

En fråga från en newbie. Kan man testa den utan att ha lagt ut tråden?
Eller startar den inte alls då?
Var sugen på att ställa den framför den slänter jag surrat om och bara trycka start för att se om den klättrar som den ska. Om den inte gör det lägger jag begränsningstråd vid slänten och klipper den separat med en vanlig klippare.

/Peter
 
falmark skrev:
ParNu är jag nybliven ägare till en Landroid från Jula för 8095,50 :-D

En fråga från en newbie. Kan man testa den utan att ha lagt ut tråden?
Eller startar den inte alls då?
Var sugen på att ställa den framför den slänter jag surrat om och bara trycka start för att se om den klättrar som den ska. Om den inte gör det lägger jag begränsningstråd vid slänten och klipper den separat med en vanlig klippare.

/Peter
Du kan lägga en liten slinga där du vill testa och koppla in laddstationen sen är det bara att starta klipparen och provköra på dina slänter
 
De rekommenderar att man tittar på instruktionsvideon.
Det vore ju bra om den då överensstämde med den skrivna installationsguiden, vilket den INTE gör.
Videon anger att IN-kabeln som kommer under laddaren ska anslutas till Svart. Pappersboken säger att IN ska anslutas till röd.

Vad gäller???

/Peter
 
falmark skrev:
De rekommenderar att man tittar på instruktionsvideon.
Det vore ju bra om den då överensstämde med den skrivna installationsguiden, vilket den INTE gör.
Videon anger att IN-kabeln som kommer under laddaren ska anslutas till Svart. Pappersboken säger att IN ska anslutas till röd.

Vad gäller???

/Peter
Är en klisterlapp på laddaren går inte att göra fel, men lyckas man göra fel så är det bara att byta plats på kablarna.
 
frippe80 skrev:
Är en klisterlapp på laddaren går inte att göra fel, men lyckas man göra fel så är det bara att byta plats på kablarna.
.

Hade inte sett etiketten på laddaren...

1 st instruktion som säger en sak (videon)
2 st instruktioner som säger tvärtom (pappersboken och etiketten).

Det är fortfarande motsägande uppgifter!
Det var just därför jag ställde frågan.

Ursäkta om jag inte tycker att det är lika uppenbart som du ;-)
Tack ändå för hjälpen!

/Peter
 
Nu har jag varit ute och testat gränserna lite:) Gjorde småslingor med fk för att testa vinklar och liknande, kommer snart upp lite film på hur den beter sig om man gör taskiga hörn och inte ställer laddaren som de beskriver:)
 
falmark skrev:
.

Hade inte sett etiketten på laddaren...

1 st instruktion som säger en sak (videon)
2 st instruktioner som säger tvärtom (pappersboken och etiketten).

Det är fortfarande motsägande uppgifter!
Det var just därför jag ställde frågan.

Ursäkta om jag inte tycker att det är lika uppenbart som du ;-)
Tack ändå för hjälpen!

/Peter
Tog förgivet att det var klisterlapp på din. Den kabeln som går under laddaren ska till den röda. Kopplar man fel så säger roboten att den är utanför slingan.
 
MagnusSt skrev:
Nu har jag varit ute och testat gränserna lite:) Gjorde småslingor med fk för att testa vinklar och liknande, kommer snart upp lite film på hur den beter sig om man gör taskiga hörn och inte ställer laddaren som de beskriver:)
Ser fram emot en rapport! :) Jag skulle vilja ställa min laddare under ett trädäck men vet inte riktigt hur jag ska få ihop det...
 
Sen deras avstånt gällande laddaren kan man ändra ganska mycket, själv har jag laddaren mot en vägg. Funkar jätte bra.
 
frippe80 skrev:
Batteriet byter man lätt själv sitter 2 små batterier i den finns säkert billigt på biltema. Låter dyrt med 2000:-[/QUOT

Låter bra om man kan fixa det via e.g Biltema.
 
hk1971j skrev:
frippe80 skrev:
Batteriet byter man lätt själv sitter 2 små batterier i den finns säkert billigt på biltema. Låter dyrt med 2000:-[/QUOT

Låter bra om man kan fixa det via e.g Biltema.
Jag skruvad bort och kollade va ju nyfiken och det såg ut att vara standard batteri, sen fanns det någon slags dataport som man troligvis kopplar in sig på vid en mjukvaruuppdatering.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.