Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Kabeln är uppgrävd.
Landroid är reklamerad på Jula, pengarna tillbaka.
Vare sig Jula eller HP Verktyg har någon lösning på problemet.

Worx Landroid fungerar inte på villatomt med granne som har robotklippare med slinga inom 4,5 meter!!!!
 
Synd, då blir det dubbla pengarna då för andra alternativ. Själv har jag inga andra robotar i närheten så det fungerar bra. Någon som vet hur andra robotar typ Viper, Stiga, Robomov fungerar, har de liknande signalsystem som HQ eller är det bara HQ som klarar närhet till andra robotar.
 
Hur gör ni som testat maskinen vid programeringen om man vill att den skall klippa hela dygnets 24 tim 7 dagar i veckan, eller är det inte bra att låta den gå så mkt. Blir start och stopptid samma eller låter man typ 1 tim bli som laddtid....
 
00.00 - 23.59 vid 24-timmars format och inget avdrag för laddtid. Den vilar ju 2,5 timma efter varje 1,5 timmas gångtid så den vilar ju ganska mycket ändå.
 
Hur har du kopplat zon 2, gärna en ritning
 
Med min mattematik blir 5x69:- 345:- Vad gäller antalet skarvar så tål maskinen max 250 m slinga så varför köpa 200m ????
 
Nu är även jag med i "julaklubben":)

Ska bli intressant och se om man kan få en fungerande robotklippare för 8100:-

Ska försöka installera den i helgen.
 
Klipp fån Kalmaj: Vad gäller antalet skarvar så tål maskinen max 250 m slinga så varför köpa 200m ????

Jag pratade med en kille som svarade när jag skickade mail till Worx, och han sa att det gick att skarva på mer än 250 meter, bara maskinen har tråden inom en radie av 25 meter,, så just nu har jag 400 meter sammanhängande slinga med 2 olika klippöar, dvs att jag får bära klipparen till den ena ön.

Till helgen ska jag lägga på ytterligare ca 100 meter, ska bli intressant att se om den pallar även det....


Salle


Var inne på en reparationsverkstad idag och fick se en gammal handjagare ute på gården, frågade om jag fick köpa den, han blev glad om jag tog med mig den....GRATIS
 
  • Gilla
Kalmaj
  • Laddar…
Då föll man också för grupptrycket o inhandlade en Landroid på Jula!
Installation sker på Torsdag om vädret tillåter, spännande! ImageUploadedByByggahus.se1337111059.015626.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Undrar vad garantin säger om man stöldmärker karossen med hemadress med typ lödkolv?
 
MarkoK skrev:
Då föll man också för grupptrycket o inhandlade en Landroid på Jula!
Installation sker på Torsdag om vädret tillåter, spännande![bild]

Undrar vad garantin säger om man stöldmärker karossen med hemadress med typ lödkolv?
Gillar pimpningen :)
 
Är det ingen som kan kommentera min fråga om hur Landroid klarar sig i brantare slänter?
 
falmark skrev:
Är det ingen som kan kommentera min fråga om hur Landroid klarar sig i brantare slänter?
Kanske ingen som vet.......:|
 
Salle60 skrev:
Klipp fån Kalmaj: Vad gäller antalet skarvar så tål maskinen max 250 m slinga så varför köpa 200m ????

Jag pratade med en kille som svarade när jag skickade mail till Worx, och han sa att det gick att skarva på mer än 250 meter, bara maskinen har tråden inom en radie av 25 meter,, så just nu har jag 400 meter sammanhängande slinga med 2 olika klippöar, dvs att jag får bära klipparen till den ena ön.

Till helgen ska jag lägga på ytterligare ca 100 meter, ska bli intressant att se om den pallar även det....


Salle


Var inne på en reparationsverkstad idag och fick se en gammal handjagare ute på gården, frågade om jag fick köpa den, han blev glad om jag tog med mig den....GRATIS

Bra info att den tål mer än 250 m. Det är den info jag fick på Jula. Har idag 220m men behöver ytterligare c:a 50m och med dina uppgifter skall det ju inte vara något problem. Tack
 
Har nu följt denna tråd med spänning, har nämligen en AM230 uppe på landet (hela familjens) och vi är supernöjda - 4:e året nu och gräsmattan har förvandlats till rena fairwayen! Invasionen av mördarsniglar upphörde dessutom första sommaren :)
Men har ju en egen gräsmatta som det hade varit nice med en robot som skötte och för 8100 är det ju helt klart intressant.
Undrar nu om Landroid-pionjärerna kan svara på var "gräsgränsen" går i förhållande till slingan, alltså hur nära klipper den eller klipper den förbi den?
Enligt manualen verkar det ju lite slupmässigt var den vänder:

"Innan din
Landroid® ändrar riktning, kan den överskrida gränstråden med upp till 25cm* (Se Fig. C).
*Detta är det rekommenderade avståndet, eftersom Landroid® kan inte själv beräkna avståndet."
 
MarkoK skrev:
Då föll man också för grupptrycket o inhandlade en Landroid på Jula!
Installation sker på Torsdag om vädret tillåter, spännande!
Undrar vad garantin säger om man stöldmärker karossen med hemadress med typ lödkolv?

Grattis till ett bra köp!
Själv har jag pimpat den med ett AbuGarcia klistermärken med en ilsken gädda....:)

Undra om Chip Foose tar sig an en Word Landroid....:-D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.