Mikael_L
FYI, så kan jag nämna att jag är nästan helt utan buggar.
Det kan ju vara bra att veta, att en del inte upplever några problem.

Inga annonser som dansar omkring på sidorna.
Inga problem med att lista inlägg på längden och tvären.
Inga mail om aktivitet i trådar (dvs som min inställning förut)
Osv osv.
För mig och mina datorer har uppgraderingen gått smärtfritt och nästan obemärkt förbi.
Den svarta listen i överkant har någon gång fått för sig att rulla med sidan när jag scrollar ner, antagligen när jag spillt äppeljuice i mitt PC-tangentbord.

Sen prestandahoggar förvisso alla nya tunga script min dator rejält. Det är antagligen inte att anse som någon bugg, utan kostnaden för fler funktioner.
Jag kör med scriptblocker mot byggahus nu, men missar därmed en hel del funktionalitet.
Så här i sluttampen av husbygget och med en helt ofärdig trädgård så är givetvis ingen ny dator budgeterad. :|
 
Angående prestanda - Jag sitter just nu och flipprar med att få allting att gå snabbare på servrarna. Troligtvis kommer jag lägga nästa vecka på att fixa så skripten går snabbare också. Så håll ut, det kommer bli bättre! :)
 
Mikael_L
Aha, går det trimma scripten lite? (y)
Ja det ger ju hopp om framtiden. :)
 
Jo, lite går att trimma. Sedan går det defenetivt att kicka igång saker EFTER du har laddat sidan. Som det är just nu så tar den till exempel och bygger ihop "Innehåll A - Ö"-knappen i headern och ser till att den fungerar innan ritar ut sjväla trådarna. Eller ens visar headern. Min förhoppning är att få till det så att den först laddar in allt nödvändigt (tråden, artikeln eller vad man nu kollar på) och sedan laddar resten i bakgrunden.

Jag kan dock inte lova något, men lite snabbare kommer sidan snart bli i alla fall. :)
 
Per Eskilsson skrev:
Jag tror att mycke_nu menar att den vänstra delen av den svarta listen ibland lossnar. Stämmer det? Jag har sett det vid ett eller två tillfällen och ska försöka analysera det närmare nästa gång jag ser det.
Nej, det var hela listen som lossande och försvann upp och ur bild medan jag läste en tråd. När jag sedan gick tillbaka till samma tråd satt den fast igen.
 
P
Jag såg att ni hade gjort bilduppladdningsrutan bättre så man kan lägga till flera bilder samtidigt.. Super!
MEN detta med lövångers reklamen (Flash?) funkar fortfarande inte
BH_fel.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nej, Lövångers lägger sig fortfarande över allting. Det är Flash som är buggigt och tyvärr inget vi kan göra något åt. :(

Rutan går dock att dra åt sidan så det går att komma åt den iaf. :)
 
P
Då tycker jag ni ska låta bli att ta in reklam som använder flash....
 
  • Gilla
Herr_JT och 1 till
  • Laddar…
johan_mlg skrev:
Nej, Lövångers lägger sig fortfarande över allting. Det är Flash som är buggigt och tyvärr inget vi kan göra något åt. :(

Rutan går dock att dra åt sidan så det går att komma åt den iaf. :)
Jag har förstått att det är annonsörerna som dikterar detta med Flash, men det vore nog en bra feedback till Lövånger och andra annonsörer att forumbesökarna irriterar sig på utförandet av deras annonser. Att reta upp potentiella kunder kan ju knappast ligga i annonsörernas intresse.
 
johan_mlg skrev:
Jag tror det är precis så det ska fungera. :) Det är 25 inlägg i tråden.

Är du på sida 1 så ser du inlägg nummer 1 - 15. Klickar du på visa alla så ser du inlägg nummer 1 - 25.

Är du på sida 2 så ser du inlägg nummer 16 - 25. Klickar du på visa alla så ser du inlägg nummer 1 - 25.

Är det så det fungerar för dig också? Om inte, vilka inlägg ser du innan resp efter du klickar på visa alla-knappen?
Vet om jag missat något inlägg, men Visa alla funkar inte när jag läser denna tråd.

javascript:window.location = (window.location.toString().split('#'))[0]+'?showAll' + ((typeof (window.location.toString().split('#')[1]) === 'undefined') ? '' : ('#' + (window.location.toString().split('#'))[1] ));
 
Vårgårdahus är ytterligare en av dessa irriterande anonser. Ställ krav på att de som köper reklamplats hos er inte ska sabotera funktionen på er sida så är väl problemet löst och ni slipper bråka men alternativa sätt för att undvika deras misstag?

För övrigt, i just denna tråd ser jag bara 30 inlägg om jag klickar på visa alla. 30 är inte detsamma som alla i en tråd som snart är uppe i 200 inlägg. (IE9, win7)
 
Bjurran skrev:
30 är inte detsamma som alla i en tråd som snart är uppe i 200 inlägg. (IE9, win7)
Uppenbarligen. ;)

Nu är "alla" definierat som 10000 istället för som 30. Eventuellt kommer vi sänka alla till något som faktiskt är hanterbart för både webbläsare och server så man iaf får upp något istället för en blank sida på de trådarna som är flera tusen inlägg långa.

Jag hittade också en spännande bugg som gjorde att 100 också definierades som alla. Så nu var det också utrett varför de som hade valt att visa 100 inlägg i stöten tyckte det gick så segt på stora trådar..
 
100 kanske tolkades som 100%. ;)
 
Måste se vad snabbsvar är för nåt ;)
Skulle man inte kunna tänka sig 30 senaste eller nåt som alternativ med?
Eller nä, det blir nog bara dumt.
Jag har i alla fall provat "Svaraknappen" :)
 
Blindnit skrev:
Måste se vad snabbsvar är för nåt ;)
Skulle man inte kunna tänka sig 30 senaste eller nåt som alternativ med?
Eller nä, det blir nog bara dumt.
Jag har i alla fall provat "Svaraknappen" :)
Kändes lite meningslöst att ha den kopplad till varje inlägg.

Men den har kanske funnits där alltid?
Nåja....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.