Status
Inte öppen för fler kommentarer.
frippe80 skrev:
Jag hade kört på alternativ 2 då slipper du ju flytta på den
Då måste jag ha kabeln över markstenen. hmm, inte bra.
Undrar hur djupt man kan ha kabeln. kanske ska lyfta plattorna och ha den under.
 
Lägg den under markstenen bör funka
 
Så nu är PiaII installerad, fick trotsa väder& vind, influensa, snigelägg, födelsedagfirande gamla grannar. Den hoppade igång fin fint. Körde över min bakgård som nyligen haft besök av en bobcat, inga större bekymmer. Körde genom en passage på 1m, inga problem. Stördes ej av grannens HQ. Jag har lagt ut ca 300m slinga och det var inga problem det heller.

Skall verkligen bli intressant att se hur det fungerar i långa loppet.

Det ända jag har att klaga på är, fy vad tråkigt det är att lägga ut kabel.....
 
Köpte en Landroid för några veckor sedan, nu har grannen köpt en Husqvarna han grävde ner sin kabel ca 50 cm från våran kabel. Så nu vill plötsligt min Landroid gå genom häcken. Vad gör vi? Någon mer som har detta problem. // Masa
 
Tyvärr är det så att det måste vara 4,5m mellan slingorNa....någon sa något om 10cm plåtstaket....
 
Så. nu har jag varit ute hela dagen och fixat med klipparen. Det första jag gjorde var att lägga ut en provslinga runt en del av tomten för jag ville se hur den betedde sig innan jag la ner för mycket tid på en riktig installation. Jag satte på maskinen tryckte igenom inställningarna och sen på ok. -felmeddelande- skivklinga blockerad. Vände den och den gick lätt. Vet ej vad det var för fel men nu fungerar den. men den lutar frammåt ganska kraftigt, kanske 2-3cm skillnad på fram ock bakkant. gör era det?
Sedan det här pipandet. måste hitta högtalaren och tejpa den.
En annan stor nackdel är att den måste gå runt hela trädgården när den ska hitta laddaren. Skulle varit en egen sladd för det som man bara la ut diagonalt över tomten.
Annars är jag nöjd med den än så länge. har ju också bara betalt 8100 för den:)
 
Ja det känns lite fail att den inte har en slinga till stationen. Känns onödigt att den skall rulla 300m i onödan..
 
Jonas_Pettersson skrev:
Då måste jag ha kabeln över markstenen. hmm, inte bra.
Undrar hur djupt man kan ha kabeln. kanske ska lyfta plattorna och ha den under.
Funkade bra för mig att ha den under markplattor, tror dom ca 5 -6 com tjocka.
 
Lutar eran klingskiva frammåt? Det ser ut som den inte är centrerad typ.
 
Jonas_Pettersson skrev:
Lutar eran klingskiva frammåt? Det ser ut som den inte är centrerad typ.
Skall kolla i morgon. Högtalaren sitter förresten bredvid batteriet, isolering + silvertejp tystade den säkert 70%.
 
Min gör likadant!
Lämna tillbaka skiten!
Man kan väl inte sälja en robotklippare som inte klarar av att grannen har en robotklippare!
 
Tyvärr verkar det vara så att både HQ och Worx inte tycker att alla skall ha en robotklippare. Man tycker ju att 2012 skall det inte finnas problem med slingor som stör varandra.
 
Men så är det!
:) :( :(
 
TrollMann skrev:
Tyvärr verkar det vara så att både HQ och Worx inte tycker att alla skall ha en robotklippare. Man tycker ju att 2012 skall det inte finnas problem med slingor som stör varandra.
Men hallå, HQ funkar perfekt med andra robotklippare nära. Det verkar som Landroid har prutat bort något ...
 
Då får man hoppas att ingen av grannarna skaffar en robot då.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.